Aviseringar
Rensa alla

Möjligt att köra usb minne till tv?


Ämnesstartare

Jo, det är såhär att jag vill kunna köra mina filmer från min dator till tv (vilket också verkar ha usb-port). Fungerar det alltså att köra usb minnet till usb-porten i tvn?


   
Citera

Testa?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ja det bör gå. som sagt testa, tvn kommer inte brisera.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Allt går med våld, därför är jag anmäld i 4 olika land[blush]


   
SvaraCitera
Åtta

Rent fysiskt så ska det nog gå att ansluta ett usb-minne till din tv, förutsatt att den har en usb-ingång. Däremot kan tv-apparater vara lite kräsna när det kommer till filsystem, och framförallt videoformat.

Med lite tur kanske det står på tillverkarens hemsida vad tv:n klarar av för format.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

USB minnen och externa hdd fungerar oftast. Däremot är det lite knepigare med olika typer av filer. AVI funkar i princip till 100%. XviD och DivX "kan" vara lite knepigare. Mkv kan vara betydligt värre och ibland kan tom Mpeg2 ställa till problem.

Bästa är att kopiera över lite småfiler och testa. Prova med ett litet 4GB eller 8GB minne innan du går över till bamseminnen eller 1TB hdd.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

stoner:

USB minnen och externa hdd fungerar oftast. Däremot är det lite knepigare med olika typer av filer. AVI funkar i princip till 100%. XviD och DivX "kan" vara lite knepigare. Mkv kan vara betydligt värre och ibland kan tom Mpeg2 ställa till problem.

Jag kör ju mest med XviD och kör med programvaran Media player classic. Blir det trassel med det?

- - - - - - - - - - - - - - - - - Sammanslagning 1 - - - - - - - - - - - - - - - - -

Jag testade att sätta in avi fil, men det verka inte gå. När jag trycker på bläddra på min tv på usb så kommer det bara fram: Bild och musik.

- - - - - - - - - - - - - - - - - Sammanslagning 2 - - - - - - - - - - - - - - - - -

Kan någon hjälpa mig?! 🙂

- - - - - - - - - - - - - - - - - Sammanslagning 3 - - - - - - - - - - - - - - - - -

Åtta:

Rent fysiskt så ska det nog gå att ansluta ett usb-minne till din tv, förutsatt att den har en usb-ingång. Däremot kan tv-apparater vara lite kräsna när det kommer till filsystem, och framförallt videoformat.

Jag har en usb-ingång på tvn. Jag la in en avi-fil på usbn och la in den i tvn. Men det enda som kom fram på tvn då jag bläddra på usbn i tvn, var bild och musik meny. Inget hände även när jag klicka på dessa :S


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Anura:

Kan någon hjälpa mig?! 🙂

En bra start är att du berättar vad det är för TV du har? Märke och modellbeteckning? Hittar TVn USB enheten? Hittar TVn BARA andra filer typ musik och stillbilder (JPG) men INGA filmer? Står det något i manualen till TVn största möjliga minne på USB-minne?

Som sagt, märke och modellbeteckning på TVn vore bra att få reda på.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

stoner:

En bra start är att du berättar vad det är för TV du har? Märke och modellbeteckning? Hittar TVn USB enheten? Hittar TVn BARA andra filer typ musik och stillbilder (JPG) men INGA filmer? Står det något i manualen till TVn största möjliga minne på USB-minne?

Vet inte riktigt vilken modell det är. Men det är en philips 32' tum. Den hittar bara upp bilder och musik, inte filmer.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

jag kör så. anser att det är awesome.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ja, jag har märkt att jag inte kan köra med usb minnet så jag får istället köra med vga-kabel. Är detta ett bra alternativ? Vga sägs ju vara dålig kvalité och dåligt ljud.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Anura:

Fungerar det alltså att köra usb minnet till usb-porten i tvn?

Som andra sagt... Testa, teven kan ju knappast gå sönder och om det finns ett usb uttag så måste det ju vara till sånt.


   
SvaraCitera