Aviseringar
Rensa alla

Mönstring och ADHD


Ämnesstartare

Jag har fått ett frågeformulär inför mönstringen och en av frågorna är om man lider av någon sjukdom tex ADHD.

Är det någon som vet hur det svaret påverkar ens placering? Jag vill gärna göra lumpen och vill verkligen inte bli utsållad som mindre lämplig..


   
Citera
Ämnesetiketter
loita

körd [party]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ADHD på skjutbanan är inte helt optimalt kanske [y]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

loita:

körd [party]

[y]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Fan jag saknar lumpen mer och mer för varje dag! [cry]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

loita:

körd

[cry]


   
SvaraCitera
loita

sry [cry]


   
SvaraCitera

adhd får bara officerer ha [no-no]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Beror antagligen på hur stark din ADHD är, finns de som bara har lite som det inte märks alls på, & dem som inte kan fokusera på någonting alls.


   
SvaraCitera

Om man har ADHD, diabetes eller liknande så behöver du inte mönstra.. Du kommer inte få göra lumpen alls.

Varför?

Olika anledningar.. diabetes är för att du måste ha specialkost vilket kan vara svårt att kunna skaffa fram(därför om man är allergisk mot många saker så är det också ett minus)

När jag mönstrade fick jag omdömet av psykologen: "Det finns en stor risk att vid händelse av mobbning eller andra liknande händelser att du blir sur, inte kan kontrollera din ilska och skadar en lumpenkamrat"..


   
SvaraCitera

att ljuga om det skulle ändå bara att sätta dig i skiten..


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Båda mina bröder har gjort lumpen och min kille skall bli jägare i arméns jägarbataljon, och jag kommer kanske få frisedel..

Brukar inte tycka synd om mig själv, men får ont i magen av besvikelse när jag inte ens får chansen.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Andy91:

Är det någon som vet hur det svaret påverkar ens placering? Jag vill gärna göra lumpen och vill verkligen inte bli utsållad som mindre lämplig..

har du ADHD så är det rätt kört ifall du säger det till dom men kniper du käft har du större chans [y] själv så rycker jag in som Stridsfordons skytt/förare


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Beelzebub:

har du ADHD så är det rätt kört ifall du säger det till dom men kniper du käft har du större chans

Jag äter visserligen inte nån medicin längre men det är ju ganska lätt för dem att kolla upp sånt..


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tyvärr, då är du nog ganska utesluten.


   
SvaraCitera