Aviseringar
Rensa alla

Mönstring och ADHD


Ämnesstartare

Andy91:

Jag äter visserligen inte nån medicin längre men det är ju ganska lätt för dem att kolla upp sånt..

jo det är sant OM dom kollar upp det men tror dom inte gör det om du inte säger något, jag har iaf blivit uppkollad av SÄPO pga min tjänst


   
SvaraCitera

Är de som avgör detta lika dum i skallen som postarna innan så kanske...
Annars ser jag inte hur ADHD kan vara något negativt, snarare positivt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

sylar:

Är de som avgör detta lika dum i skallen som postarna innan så kanske...
Annars ser jag inte hur ADHD kan vara något negativt, snarare positivt.

det innebär att man har svårare att koncentrera sig eller uppfatta saker som kan vara VÄLDIGT VIKTIG information eller liknande och sånt får inte förekomma i försvaret det är då det sker olyckor


   
SvaraCitera

Beelzebub:

det innebär att man har svårare att koncentrera sig eller uppfatta saker som kan vara VÄLDIGT VIKTIG information eller liknande och sånt får inte förekomma i försvaret det är då det sker olyckor

Då borde inte ADHD:are få köra bil då det troligtvis kräver ännu mer uppmärksamhet. Men i en bil får väl vilken klant som helst sätta sig i trots den så kallade nollvisionen.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

sylar:

Då borde inte ADHD:are få köra bil då det troligtvis kräver ännu mer uppmärksamhet. Men i en bil får väl vilken klant som helst sätta sig i trots den så kallade nollvisionen.

det har jag ingen aning om det är iaf vad jag har läst och fått höra ifrån folk inom försvaret


   
SvaraCitera
loita

sylar:

Då borde inte ADHD:are få köra bil

man gör ju ett prov av en anledning kanske


   
SvaraCitera

loita:

man gör ju ett prov av en anledning kanske

Hur menar du? Tror du att ett körprov automagiskt kvalificierar en till att ha bil? Vill passa på att referera till "Sveriges värsta bilförare" samt 30%+ av befolkningen och mina vänner som kört i diket och krashat sin bil efter de tagit körkortet.


   
SvaraCitera

Andy91:

Jag har fått ett frågeformulär inför mönstringen och en av frågorna är om man lider av någon sjukdom tex ADHD.

tyvärr inget lumpen för dig, det finns fortfarande endel som vill göra lumpen trots att dem drar ner massa på försvaret, har man någon slags sjukdom eller liknande så krävs det nog väldigt mycket för att man ska komma med.

Jag fick 7 i kondition 8 i stryka 6 på kunskapsprovet och 9 av psykologen bla och fullt i motivation och jag fick inte göra lumpen..


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Andy91:

Är det någon som vet hur det svaret påverkar ens placering? Jag vill gärna göra lumpen och vill verkligen inte bli utsållad som mindre lämplig..

du kommer inte få göra lumpen.


   
SvaraCitera
loita

sylar:

Hur menar du? Tror du att ett körprov automagiskt kvalificierar en till att ha bil?

men shit nej, ADHD är att man har svårt att koncentrera sig och alltså ibland jobbigare att kunna lyssna och lära sig, de har de inte lika lätt att lära sig och klara provet utan måste anstränga sig mer (inte alla) De är inte så att de har inträdes prov för folk med ADHD om de kan koncentrera sig tillräckligt eller inte, de är bara sanningen att om han säger jag har ADHD får han mycket mindre chans, thats it, min bror e fullt frisk och fick inte ens göra den


   
SvaraCitera

loita:

men shit nej, ADHD är att man har svårt att koncentrera sig och alltså ibland jobbigare att kunna lyssna och lära sig, de har de inte lika lätt att lära sig och klara provet utan måste anstränga sig mer (inte alla)

Har jag skrivit annorlunda?

loita:

De är inte så att de har inträdes prov för folk med ADHD om de kan koncentrera sig tillräckligt eller inte, de är bara sanningen att om han säger jag har ADHD får han mycket mindre chans, thats it, min bror e fullt frisk och fick inte ens göra den

Niggah please.


   
SvaraCitera

Jag blev dissad för måttlig laktosintolerans, lol.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tråden låst på grund av inaktivitet


   
SvaraCitera