Aviseringar
Rensa alla

Mönstringsbrevet


Ämnesstartare

Om man har fått ett brev där det står att man är planerad att bli kallad till mönstring, betyder det då att man kommer bli kallad eller att man kanske blir kallad beroende på vad man skrev i lämplighetsundersökningen?


   
Citera
Ämnesstartare

Vill du inte så behöver du allt som oftast inte.

For god's sake don't do it! [surprised]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tickstart:

Vill du inte så behöver du allt som oftast inte.

Är du kallad till mönstring, så måste du mönstra.

---
Själv ska man mönstra den 28 november, ser dock framemot det trots min dåliga kondition.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

När du blir kallad till mönstringen, så kommer du få tid och plats.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Nabla:

Är du kallad till mönstring, så måste du mönstra.

Jaja, men lumpen behöver man oftast inte göra om man inte vill.

Hm, blir klar med skiten om två veckor [bigsmile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Nabla:

Själv ska man mönstra den 28 november, ser dock framemot det trots min dåliga kondition.

Är du 90:a eller 91:a?

Frågan gällde inte när jag skulle bli kallad utan OM jag skulle bli kallad eller om brevet är en förberedelse utifall pliktverket får för sig att kalla mig.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Haha, jag fick ett brev för några månader sedan där det stog att "tyvärr har de inte valt mig blablabla" Som om jag ville det.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tokstolle:

Frågan gällde inte när jag skulle bli kallad utan OM jag skulle bli kallad eller om brevet är en förberedelse utifall pliktverket får för sig att kalla mig.

Ja brevet är en förberedelse så att du vet att det kommer att komma en kallelse så småningom[wink], men det har varit så stora nedskärningar sista tiden så det finns risk att det inte kommer någon andå[n]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tokstolle:

Är du 90:a eller 91:a?

90:a.

Tokstolle:

Frågan gällde inte när jag skulle bli kallad utan OM jag skulle bli kallad eller om brevet är en förberedelse utifall pliktverket får för sig att kalla mig.

Jaha, men då är det som Blargy sa.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tickstart:

Hm, blir klar med skiten om två veckor [bigsmile]

[y] Var hälsad broder


   
SvaraCitera

jag mönstrade förra måndagen, klockan 9 började mönstringen, sist in först ut på inskrivningen sen vänta på en sköterska som jag pratade med nåra minuter sen vänta på doktor som skrev ut papper så jag fick åka hem.. gick ut från grindarna 10:22 och hade inte doktorn vart så seg hade jag kunnat vara ute före 10[mad]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Padee:

sist in först ut på inskrivningen sen vänta på en sköterska som jag pratade med nåra minuter sen vänta på doktor som skrev ut papper så jag fick åka hem..

Vad/hur gjorde du?


   
SvaraCitera

Tokstolle:

Vad/hur gjorde du?

Hade papper på att jag hade taskig rygg, och sa att jag bara spelade spel hela dagarna...


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tråden låst på grund av inaktivitet


   
SvaraCitera