Aviseringar
Rensa alla

Mörka ringar under ögonen


Afik
 Afik
Ämnesstartare

Hejsan.. Jag har mörka/röda ringar under ögonen. Det är jobbigt för jag ser så jävla sur ut pga det...
Jag har mycket ångest och dålig självkänsla så det kan vara pga det. Men jag sover inte för lite.
Varför är det såhär/Vad kan jag göra? Ledsen


   
Citera

du kan sminka över dem
även hört att hemorrojdsalva ska hjälpa, inte för attdet känns så smart att smeta runt ögonen.  hiruderm kan coskå hjälpa

drick mkt vatten och dra ner på skräp.


   
SvaraCitera

Motioner bättre, ät bättre, vad mer kan du göra?  Få bukt med din ångest genom att besöka en kurator och prata av dig. Det kanske hjälper.


   
SvaraCitera
Afik
 Afik
Ämnesstartare

elverpigen:

du kan sminka över dem
även hört att hemorrojdsalva ska hjälpa, inte för attdet känns så smart att smeta runt ögonen.  hiruderm kan coskå hjälpa

drick mkt vatten och dra ner på skräp.

Det låter som sån där flummmedecin :/


   
SvaraCitera

Ifall du inte är stolt blek (som jag) så kan du sola. Ringar under ögonen är inte mörka ringar per se, utan det är blodkärlen under ögonen, inunder den tunna huden där, som accentueras av en blek hy, något som förstärks av dåligt med sömn, stress och så vidare.


   
SvaraCitera

Nachac:

Ifall du inte är stolt blek (som jag) så kan du sola. Ringar under ögonen är inte mörka ringar per se, utan det är blodkärlen under ögonen, inunder den tunna huden där, som accentueras av en blek hy, något som förstärks av dåligt med sömn, stress och så vidare.

Japp Nachac har rätt här. Många har inte mörka ringar, utan ytliga blodkärl under ögonen som lyser igenom med en gråblå kulör. Sena nätter vid datorn är också en stor faktor som spelar in. 


   
SvaraCitera

Afik:

Det låter som sån där flummmedecin :/

på vilket sätt. det mest läkaraktiga du kan göra mot mörka ringar är att injicera restylanefillers under ögat, för att det insjunkna "mörka" ska vara mindre insjunket och därigenom mindre mörkt. sluta ha flumproblem istället :S


   
SvaraCitera