Aviseringar
Rensa alla

Mörker och ångest


Ämnesstartare

Det finns liknande trådar överallt men måste ge mitt..... det kanske känns lite osammanghängande men försöker göra mitt bästa... Har ont i magen och ångest, vill bara skriva av mig.

Jag är +20, bög, har aldrig haft sex, aldrig någonsin kysst någon. Är det vanligt? nej... alla har ju gjort det vid 18 typ, det känns åtminstonde så... Brukar få ångest när jag ser unga (16-20) ha roligt med varandra och skratta. Om de är par, oavsett om de är heteros eller homosar, brukar få ångest när jag hör folk att de älskar varandra. Blir på något vis svartsjuk fast jag inte känner personerna ens, det blir en klump i magen. Det går inte att beskriva det.

Det andra jag har ångest över att jag är över 20, men känner mig inte som 20, jag känner mig som 17 ibland, känner mig inte som en sån som ska ha gått högskolan nu. Känner inte att jag är en av dem som kunnat älska, har aldrig varit kär, känner mig som om jag är två-tre år sen i min mentala ålder. Är det något som är vanligare än vad jag tror?

Att man känner sig yngre än vad man är?? Ibland så känner jag mig som om jag vore 16 eller 19, men känner mig aldrig vuxen.

Känner att det mörka sidorna hela tiden sticker ut, känner ibland att jag vill ta livet utav mig men också att jag vill leva. Vill inte lämna min familj och mina kompisar som jag har har på det viset, för det känns som att det är det elakaste man kan göra...

Jag känner mig som att det är dömt att leva som jag gör, ena dagen vill jag bli gammal och andra dagen vill jag inte bli mer än 25, för jag orkar inte längre om jag inte får en kärlek. Det är väll det viktigaste som finns? Det känns som om jag har massor av bra saker som inte går att visa, för folk gillar inte mig. Känns så, jag är kort, smal som en sticka, ingen vill ha en spinkgris som jag.......

Vill inte skrämmas men tänker inte ta livet av mig, än....


   
Citera
Ämnesstartare

Glömde fråga.

Har alla ett mörker inom sig?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Hjumbo:

ingen vill ha en spinkgris som jag.......

http://open.spotify.com/track/1bs2kmXeGoo8HEQaNDL1sT

I WANNA TAKE YOU GAY BAR!

Helt seriöst, den enda anledningen till varför du inte hittat kärlek är antagligen för att du intalat dig själv att du inte var värd det!

Så ta dig själv i kragen, åk till en mysig gaybar och se vad som händer, du kanske inte hittar kärlek där men om du visar framfötterna kan du ju skapa nya kontakter, eller varför inte lite mysstunder?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Hjumbo:

för jag orkar inte längre om jag inte får en kärlek. Det är väll det viktigaste som finns?

Kärlek som i kärleksrelation med en annan människa? Nä.
Kärlek som i att ha någon eller några nära, vänner eller familj? Ja.

Hjumbo:

Har alla ett mörker inom sig?

Vet inte om alla har det.

Din situation är inte helt ovanlig, även om du just nu känner dig ensam.
Hur ser ditt liv ut i övrigt? Går du i skola? Har du några intressen? Är ditt familjeliv bra? Känner du dig trygg?
Det är svårt att ge några konkreta råd, men ett steg i rätt riktning är kanske att söka någon slags hjälp eller försöka aktivera dig där det finns andra likasinnade människor.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Dan_the_ironman:

Helt seriöst, den enda anledningen till varför du inte hittat kärlek är antagligen för att du intalat dig själv att du inte var värd det!

Ja detta med. Bra Danne.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Hjumbo:

Har alla ett mörker inom sig?

på sätt och vis kanske..


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Hjumbo:

Har alla ett mörker inom sig?

många har.

får också ångest när jag ser folk som skrattar och har kul. jag hade massa vänner förr och så men mindre nu. mest av allt vill jag en tjej. hemskt att vara ensam

sen känner jag mig också yngre än vad jag är, är 19. mina vänner har liksom flyttat hemifrån, har seriösa förhållanden, arbetar, har egna bilar. jag går första året i gymnasiet, gått om 3 år. jag vill inte bli äldre än så här. känns inte som det passar mig

men du är inte dömd att leva så. försök ta för sig och lära känna folk. det blir bättre, du kommer också hitta någon


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

patrick bateman:

sen känner jag mig också yngre än vad jag är, är 19. mina vänner har liksom flyttat hemifrån, har seriösa förhållanden, arbetar, har egna bilar. jag går första året i gymnasiet, gått om 3 år.

same here bro! fast går på IV. suger o se alla åka sina bila, knegar och flyttar hemifrån. left behinde typ!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

YaBasta:

same here bro! fast går på IV. suger o se alla åka sina bila, knegar och flyttar hemifrån. left behinde typ!

iv också hemskt. gick där ett halvår för att fixa till lite betyg innan jag skulle tillbaka till gymnasiet. haha ja typ så ja. så jäkla ruttet


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

patrick bateman:

iv också hemskt. gick där ett halvår för att fixa till lite betyg innan jag skulle tillbaka till gymnasiet. haha ja typ så ja. så jäkla ruttet

IV suger för ja fyller 20 till sommaren och går nu med 16åringar, kan ju tänka dej hur kul det är...

patrick bateman:

ja typ så ja. så jäkla ruttet

blir fan lite bortglömd bara för man inte har den där bilen


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

YaBasta:

IV suger för ja fyller 20 till sommaren och går nu med 16åringar, kan ju tänka dej hur kul det är...

haha jag kan tänka mig rätt bra. går själv med 16-åringar och jag fyller 20 i februari. tom vissa som fortfarande är 15!

är fan knepigt. de är rätt omogna.

YaBasta:

blir fan lite bortglömd bara för man inte har den där bilen

haha ja man blir det. de kan värsta röra sig fritt och skit men själv kan man knappt lämna huset. buss i sverige är omöjligt, iaf hos mig. vi har så komplicerade grejer


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

patrick bateman:

går själv med 16-åringar och jag fyller 20 i februari. tom vissa som fortfarande är 15!

YAAAY how fun....

patrick bateman:

är fan knepigt. de är rätt omogna

ja, och man känner sej rätt "gammal" och man känner sej verkligen felplacerad samt utanför. vågar man gå så långt o säga lite utanför samhället?

patrick bateman:

de kan värsta röra sig fritt och skit men själv kan man knappt lämna huset.

precis å ska man åka med, så bör man va jävligt bundis me dom för annars ska dom ha bensinpengar typ!

patrick bateman:

buss i sverige är omöjligt

jag har lite bussfobi så jag är jävligt fast, hehe


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

YaBasta:

YAAAY how fun....

haha verkligen. fast är kul att studera dem. jag undrar om jag var lika dum när jag var så liten. tror inte det

YaBasta:

ja, och man känner sej rätt "gammal" och man känner sej verkligen felplacerad samt utanför. vågar man gå så långt o säga lite utanför samhället?

ja med dem känner man sig extra gammal. jag är rätt oseriös egentligen men bland dem känner jag mig mycket mer seriös och äldre. haha nja så långt vet jag inte om man ska gå. men det kan nog bli så

YaBasta:

precis å ska man åka med, så bör man va jävligt bundis me dom för annars ska dom ha bensinpengar typ!

haha precis. folk är så snåla. sen är jag lite rädd för att åka med dem. inget illa om dem eller så men de kör lite som idioter och bilkrasher är det av det värsta jag vet

YaBasta:

jag har lite bussfobi så jag är jävligt fast, hehe

haha fyfan. ännu värre. då är man fan fast asså


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

patrick bateman:

jag undrar om jag var lika dum när jag var så liten. tror inte det

har ställt mej själv samma fråga flera gånger och hoppas verkligen att jag inte va det!

patrick bateman:

ja med dem känner man sig extra gammal. jag är rätt oseriös egentligen men bland dem känner jag mig mycket mer seriös och äldre

samma här! inte så att man går och säger "det där kommer du ångra när du blir äldre, men man känner sej gammel ändå!

patrick bateman:

sen är jag lite rädd för att åka med dem. inget illa om dem eller så men de kör lite som idioter

[bigcheers]

patrick bateman:

ännu värre. då är man fan fast asså

Oja[sad]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

alla har mörker inombords vissa mer än andra.


   
SvaraCitera