Aviseringar
Rensa alla

Mörker och ångest


Ämnesstartare

YaBasta:

har ställt mej själv samma fråga flera gånger och hoppas verkligen att jag inte va det!

haha. jag tror varken du eller jag var det. jag har kommit till slutsatsen att ungdomar blir dummare för varje år som går

YaBasta:

samma här! inte så att man går och säger "det där kommer du ångra när du blir äldre, men man känner sej gammel ändå!

haha det hade varit nördigt. jo faktiskt. de kastar liksom papper på läraren, det kanske jag har växt ur lite

YaBasta:

Oja

[n]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

patrick bateman:

jag tror varken du eller jag var det.

[bigsmile]

patrick bateman:

jag har kommit till slutsatsen att ungdomar blir dummare för varje år som går

skulle inte förvåna mej, för dom är fan inte allmänbildade! dom kan inget nu förtiden om världen.

patrick bateman:

de kastar liksom papper på läraren, det kanske jag har växt ur lite

haha, tror inte ens jag gjorde de när jag va 13, va ioförsig nästan aldrig på lektion men ändå, alltid varit lite lillgammel ioförsig


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

YaBasta:

skulle inte förvåna mej, för dom är fan inte allmänbildade! dom kan inget nu förtiden om världen.

nej det är faktiskt så. visst jag ör inget geni, är säkert inte de flesta men man är ju fan lite allmänbildad. idag vet ungdomar inga basic grejer. de hade inte kunnat peka ut tyskland på en karta tex

YaBasta:

haha, tror inte ens jag gjorde de när jag va 13, va ioförsig nästan aldrig på lektion men ändå, alltid varit lite lillgammel ioförsig

haha då är det svårt. jag älskade sånt förr! gjorde det enda upp till 9an. fina minnen får man iaf när man ser unga dumma elever som fjantar sig


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

patrick bateman:

idag vet ungdomar inga basic grejer. de hade inte kunnat peka ut tyskland på en karta tex

precis! jag har stött på svenska ungdomar samt andra nissar i min ålder som inte ens vet vem fan Palme va[tard] menar då äre liksom "va i helvete är felet på dej ungjävel?"

patrick bateman:

fina minnen får man iaf när man ser unga dumma elever som fjantar sig

mjo de får man ju ioförsig. skulle man göra något man gjorde mot klasskompisarna förr sölle man få värdens skit fört! ialf jag då ja e nitton å dom 16. papperskorg på höve på en 16åring lär man ju få enormt mö skit för.(yes jag var mobbare back in the god ol days)


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

YaBasta:

precis! jag har stött på svenska ungdomar samt andra nissar i min ålder som inte ens vet vem fan Palme va menar då äre liksom "va i helvete är felet på dej ungjävel?"

haha ja det är hemskt. finns ju tom sådana som inte vet vem som är statsminister idag. helt sjuk. man vill bara göra face palm på dem

YaBasta:

mjo de får man ju ioförsig. skulle man göra något man gjorde mot klasskompisarna förr sölle man få värdens skit fört! ialf jag då ja e nitton å dom 16. papperskorg på höve på en 16åring lär man ju få enormt mö skit för.(yes jag var mobbare back in the god ol days)

haha det hade varit nåt. ja fyfan, de skulle ringt polisen å all möjlig skit. kaos hade det blivit. ingen humor har folk. haha jag med. var ganska kul faktiskt


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

patrick bateman:

haha ja det är hemskt. finns ju tom sådana som inte vet vem som är statsminister idag. helt sjuk. man vill bara göra face palm på dem

Oja! hur opolitisk intresserad man än är så bör man ialf veta vem fan som styrlandet! de e som o inte veta vad nationalsången heter...

patrick bateman:

de skulle ringt polisen å all möjlig skit. kaos hade det blivit.

garanterat!

patrick bateman:

haha jag med. var ganska kul faktiskt

hahah[badgrin] oja, de var e normt kul på den tiden. har ganska stor brist på empati så de va bland den bästa tidsödande som fans! nu har ja inte samma ork till det, efter som jag tycker dom allihop är moppoffer!


   
SvaraCitera
tigr
 tigr

Hjumbo:

Brukar få ångest när jag ser unga (16-20) ha roligt med varandra och skratta.

patrick bateman:

mina vänner har liksom flyttat hemifrån, har seriösa förhållanden, arbetar, har egna bilar.

Är jämngammal med er. Bor fint, kör en ny dyr bil och jag har ett jobb som ger bra betalt.

Tänk på att man bara får en chans ibland och sumpar man den så är det kört. Ni har bara en kropp så ta hand om den. Ni kommer bara att ha en familj så stöt inte bort den. Och fundera på vilka som är era verkliga vänner. Vilka ni verkligen kan lita på. För utan dom tre så har ni ingenting som kan hjälpa er när ni är allra längst ner, på botten av det absolut smutsiga och mörkaste hålet ni någonsin fallit ner i.

Och även om det inte känns som det nu så blir det bättre, mycket bättre, längre fram i livet. Det gäller bara att ha tålamod. Går det åt helvete då försöker man ställa saker till rätta igen, man lär sig av misstaget och går vidare.

Gör inte misstaget att växa upp för fort. Gör saker ni känner för. Bara en dåre skulle argumentera emot att man aldrig blir för gammal eller ung för någonting. Det som känns rätt ÄR också rätt oavsett vad någon annan säger.

Men ångra aldrig någonting. Vid något tillfälle i era liv var det precis vad ni ville.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

YaBasta:

Oja! hur opolitisk intresserad man än är så bör man ialf veta vem fan som styrlandet! de e som o inte veta vad nationalsången heter...

haha ja precis. det är sånt man bara vet liksom, det vet alla. eller ah det borde alla veta

YaBasta:

garanterat!

[bigcheers]

YaBasta:

hahah oja, de var e normt kul på den tiden. har ganska stor brist på empati så de va bland den bästa tidsödande som fans! nu har ja inte samma ork till det, efter som jag tycker dom allihop är moppoffer!

haha. det var verkligen kul, jag menade aldrig något illa. var bara så det var. jag och min bästa kompis var liksom coolast i skolan så vi mobbade alla. haha det hade jag med, är dock snällare nu. haha, många är det. dock känns det konstigt att göra sånt idag

tigr:

Men ångra aldrig någonting. Vid något tillfälle i era liv var det precis vad ni ville.

bra sagt, tiger. bra sagt indeed [y]

tigr:

Och även om det inte känns som det nu så blir det bättre, mycket bättre, längre fram i livet. Det gäller bara att ha tålamod.

håller dock inte med om det. man har det roligare och bättre när man är ung än när man blir vuxen.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

patrick bateman:

det vet alla. eller ah det borde alla veta

Precis, de ska bara sitta där i ryggraden!

patrick bateman:

ag och min bästa kompis var liksom coolast i skolan så vi mobbade alla.

haha, jag va i den där gruppen som inte va cool eller töntig. vi va liksom dom dära som kunde röra sej med alla fast alla tyckte vi va sjuka i huvudet vi va liksom misfits!

patrick bateman:

dock känns det konstigt att göra sånt idag

aaah, man får inte riktigt samma kick[sad]

tigr:

Är jämngammal med er. Bor fint, kör en ny dyr bil och jag har ett jobb som ger bra betalt.

du hade tur i skolan va?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

tigr:

Tänk på att man bara får en chans ibland och sumpar man den så är det kört.

men vad är det för trams


   
SvaraCitera
tigr
 tigr

isola:

men vad är det för trams

Men vidareutveckla då för helvete. [mad][mad][mad]

patrick bateman:

håller dock inte med om det. man har det roligare och bättre när man är ung än när man blir vuxen.

Ja, det var lite så jag menade. Stressa för djävulen inte med att bli vuxen. Å andra sidan så kommer du nog tycka tvärtom när du blir äldre. Tror inte du kommer vilja bort ditt radhus, kärringen eller dina barn om 25 år.

YaBasta:

du hade tur i skolan va?

Nej. Har aldrig haft problem med skolan, knappt behövt anstränga mig. Däremot så har jag haft en osannolik tur efter gymnasiet.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

tigr:

Har aldrig haft problem med skolan, knappt behövt anstränga mig. Däremot så har jag haft en osannolik tur efter gymnasiet.

gött! blir ju betydlig lättare få allt det dära om man har tur i skolan och sånt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Oj vad mycket svar, tack så mkt....... även om det mesta verkar tjabbel.

Men i alla fall så så får jag den känslan att jag inte är värt det, det kanske beror på gammalt...

Så det är inte helt ovanligt med att man känner sig yngre än vad man är?

Har ett bra liv, vill leva, men det mörka inom säger att jag ska dö. Tänker ofta på döden och vill ibland bara dö. Ibland vill jag bli 80 och ibland vill jag inte ens bli 30.


   
SvaraCitera
tigr
 tigr

Hjumbo:

Så det är inte helt ovanligt med att man känner sig yngre än vad man är?

Nej. Och det är inte ovanligt att känna tvärtom heller.

Känner du dig ensam annars?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

tigr:

Ja, det var lite så jag menade. Stressa för djävulen inte med att bli vuxen. Å andra sidan så kommer du nog tycka tvärtom när du blir äldre. Tror inte du kommer vilja bort ditt radhus, kärringen eller dina barn om 25 år.

nej usch. ska jag inte göra. haha nja det tor jag inte. de flesta äldre vill ju bli unga igen. palla med att varje dag upprepas. samma tråkiga jobb, samma tråkiga brud, tråkiga barn. man ska ha pengar. inte arbeta. skaffa en rolig brud och skaffa barn när man är asgammal så man kan ha haft roligt först


   
SvaraCitera