Forumet - Mörkrädd.

Mörkrädd.

401 0 31
Är inte van vid att bli lämnad ensam på nätterna, kanske av elaka pojkar men inte av min mor. Så nu ska jag klara mig ensam, en hel natt. Inte första gången men... Första gången det händer, i min lägenhet, under det här året.

Hur gör ni när ni är ensamma och mörkrädda?
Egyptologen:

Jag brukar ligga och somna till ljudet av tv:n. Mysigt att sova till röster. Känns lite som att folk är vakna och att man är mindre ensam.

Brukar göra samma sak men då har jag en morsa som hjälper mig ti sängen, när jag väl somnat. [blush]
Vill sova i min bekväma säng :( funderar på att sätta på musik, men då börjar jag dansa - liggandes.

Spana också in:

Var lite så när jag var liten, men bestämde mig sedan för att vänja mig av med det.
Fast det beror på var jag är. I min mormors hus, som mest liknar en gammal spökborg, skulle jag kissa på mig av rädsla om jag hade det helt kolmörkt överallt om jag sov där själv. Men överallt annars så går det bra.
isola:

Fast det beror på var jag är. I min mormors hus, som mest liknar en gammal spökborg, skulle jag kissa på mig av rädsla om jag hade det helt kolmörkt överallt om jag sov där själv. Men överallt annars så går det bra.

Kan du inte kissa och sen lägga dig och sova då
Usch ja jag har det likadant, fast det är pappa som lämnar mig. Hatar det att vara ensam men samtidigt så vet jag att man måste växa upp någon gång och lära sig att vara ensam...

Känner mig som tryggast när jag har det tyst och kan höra ljuden faktiskt. Däremot brukar jag tända massor av lampor och låsa de dörrar som går att låsa.

Det ger en tröst att prata med andra också så ett alternativ är att sitta på UMchatten [smile]
Sahara_star:

Det ger en tröst att prata med andra också så ett alternativ är att sitta på UMchatten

[y] satt i tfn ist :D

Egyptologen:

Sånna mysiga saker man lyssnade på när man var liten, typ band med sagor på, var ju grymt najs.

A, ade betty-spaghetti, mamma spelade över det kasettbandet... Tänkte på det idag och blev småledsen :( funderar på att dra ti tosrus & fixa ny lr ngt...

isola:

men bestämde mig sedan för att vänja mig av med det.

Fungearr ej för mig D: har ist bestämt mig för att aldrig mer kolla på skräckfilm[y][y]

Sahara_star:

fast det är pappa som lämnar mig.

Kommer va så får mig också, ibland, snart [sad] fast tror jag skulle känna mig trygg då... Vet ej vrf. Skulle nog vara mest obekväm att sova utan tröja i pappas lägenhet[cry]