Forumet - Mörkrädd

Mörkrädd

364 0 4
Jag undra om jag e fel för jag e mörkrädd? Min kompis lr en kompis tycker jag e superbarnslig för de men vadå jag ha ju allti vart mörkrädd å jättemörkrädd.Min bästis vet å hon tycker inte de e konstit men jag bli jättelessen för en tycker jag e jättebarnslig å min bästis tycker jag e heloki men vilket e rätt då?
Jag e liten för va 11år men vadå de gå ju inte göra nåt åt jag tycker om mej som jag e å hata fall nån retas för jag e liten å mörkrädd.
Jag ha dyslexi så lite svårt stava rätt allti men jag fösöker lova inte retas för de snälla.
Kan nån säja hur de ska va me kompisar å så om de me mörkrädd å gilla leka me leksaker när jag e 11, de e vel inte konstit lr?
Mamma å pappa tycker ju jag e jättevanlig å få göra de jag vill men jag e superblyg å så å de e lite jobbit men jag försöker ju.

Spana också in:

Jo jag ha faktist lova jag ska jöra de jag tycker om å jag älska leka å kommer jöra de så lenge jag tycker om de.
Men dedär me mörker allså de e superduperjobbit fast jag tenker inte på de så mycke de e bara anra som retas för de men nu på jullovet e de bra då e de ingen som stenger in mej i mörka rum lr så för de e så dom jör i skolan :(
Hemma ha jag lamper å så i mitt rum å de e mysit fast jag kan inte ha kompisar hemma då retas dom ju när dom se jag ha sånna lamper för e ju så tidit mörkt på vinter.
Jag unra lite dedär dom stenger in mej i mörkt rum allså de e inte vuxna som jör de bara anra barn å då e de i megamörkt föråd å de fins inte lamper där de e ju klat jag bli rädd då :( å dom håller dörrn stengd hela tin. Jag vet inte riktit fall de e retning lr mobbing för dom e ju snälla när dom inte jör så. Jag ha inte beretta de hemma för de kanse e dålit va så barnslig jag venne.