Aviseringar
Rensa alla

Mörkrädd


Ämnesstartare

Jag undra om jag e fel för jag e mörkrädd? Min kompis lr en kompis tycker jag e superbarnslig för de men vadå jag ha ju allti vart mörkrädd å jättemörkrädd.Min bästis vet å hon tycker inte de e konstit men jag bli jättelessen för en tycker jag e jättebarnslig å min bästis tycker jag e heloki men vilket e rätt då?
Jag e liten för va 11år men vadå de gå ju inte göra nåt åt jag tycker om mej som jag e å hata fall nån retas för jag e liten å mörkrädd.
Jag ha dyslexi så lite svårt stava rätt allti men jag fösöker lova inte retas för de snälla.
Kan nån säja hur de ska va me kompisar å så om de me mörkrädd å gilla leka me leksaker när jag e 11, de e vel inte konstit lr?
Mamma å pappa tycker ju jag e jättevanlig å få göra de jag vill men jag e superblyg å så å de e lite jobbit men jag försöker ju.


   
Citera

Är jag med, eller det har nog avtagit lite med tiden, men när jag var i din ålder tyckte jag det var jätteläskigt att gå hem genom skogen från skolan.. Jag började alltid springa av rädsla och snubblade på någon stubbe varje gång.. [sad]


   
SvaraCitera

Du är 11 år alltså ett barn så lek med leksaker om du vill , och om du är mörkrädd så är det ingen fara det är fan ingen som gillar mörkret det är bara din kompis som är en tönt. Om du blir ledsen när du är med din kompis så försök var med nån annan !


   
SvaraCitera

gg


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jo jag ha faktist lova jag ska jöra de jag tycker om å jag älska leka å kommer jöra de så lenge jag tycker om de.
Men dedär me mörker allså de e superduperjobbit fast jag tenker inte på de så mycke de e bara anra som retas för de men nu på jullovet e de bra då e de ingen som stenger in mej i mörka rum lr så för de e så dom jör i skolan 🙁
Hemma ha jag lamper å så i mitt rum å de e mysit fast jag kan inte ha kompisar hemma då retas dom ju när dom se jag ha sånna lamper för e ju så tidit mörkt på vinter.
Jag unra lite dedär dom stenger in mej i mörkt rum allså de e inte vuxna som jör de bara anra barn å då e de i megamörkt föråd å de fins inte lamper där de e ju klat jag bli rädd då 🙁 å dom håller dörrn stengd hela tin. Jag vet inte riktit fall de e retning lr mobbing för dom e ju snälla när dom inte jör så. Jag ha inte beretta de hemma för de kanse e dålit va så barnslig jag venne.


   
SvaraCitera