Aviseringar
Rensa alla

mötas halvvägs


Ämnesstartare

hejsan.

jag är en grymt social person , brukar inte alls ha problem med att lära känna nya folk , komma på saker att prata om osv.
Nu är det såhär , för första gången i mitt liv är jag LIVRÄDD inför att prata med en kille. Jag...??? världens mest oblyga person.
Vi har träffats tre gånger utanför skolan då. Då kommer jag inte på något att prata om , helt stum.När vi pratar i telefon , knäpptyst. När vi smsar : tråkig eftersom att jag inte vill framstå som en idiot. Det värsta : när jag ser honom i skolan lixom vänder jag innan han hinner ser mig.Så därför pratar vi aldrig i skolan. Vågar inte prata med honom , får panik när jag ser honom och försöker fly. haha det är något fel på mig!
Han gillar mig , jag gillar nog honom.
Jag har gillat folk innan , men alltid varit jätte framåt. [cute] Han är väldigt blyg av sig , kan det vara så att det smittar för att man måste "mötas halvvägs" ?


   
Citera

rätt vanligt att det blir sådär. har varit med om det. försök snacka ändå helt enkelt. försök våga titta på honom i skolan, kanske le lite, för att bryta isen. vill du lära känna honom finns inte så mycket annat du kan göra än att börja snacka mer med honom. jag tror inte du kommer framstå som en idiot. ibland kan vara bättre att säga nått oväsentligt än ingenting alls. var bara dig själv. fråga om ni ska se på film tillsammans eller så. och kom ihåg en sak, tystnad är inte heller farligt. det kan ibland vara bara härligt, att bara vara tysta och känna varandras närvaro.


   
SvaraCitera

prata är överskattat


   
SvaraCitera