Aviseringar
Rensa alla

Möte med soc efter snatteri?


Ämnesstartare

Hej hej! Jag är sjukt nervös över denna grej, då jag nu har snattat och blivit tagen på bar gärning utav en vakt, jag fick efteråt gå till ett kontrollrum där jag fick prata med en polis och sedan ringde han min mamma. 
Grejen är den att jag har snattat flera gånger förut i den affären men jag har aldrig blivit upptäckt med det. Så jag undrar om jag kommer att bli skadeståndsskyldig för alla gånger jag någonsin snattat (det finns nog på kamera) eller bara nu senaste, fast jag lämnade ju tillbaka alla saker (från nu senaste gången då jag blev upptäckt). 
Och min andra fråga är : vad händer nu? Om jag blir skadeståndsskyldig isånnafall hur mycket? (jag snodde för ca 700-800 kr), och vad kommer dem prata om på mötet? Åh jag förstår ingenting. Snälla svara..:(

Juste btw, allt jag snott från affären var denna gång smink och enstaka nagellack; tidigare har det varit max 2 plagg och hudprodukter. Annars brukar det mestadels vara smink. 


   
Citera

jag säger bara att du är körd i värsta fall kan du bli tvångsomhändertagen och i bästa fall kan din mamma behöva betala några 1000


   
SvaraCitera

Jag vet inte vad du kommer behöva betala. Det viktiga är dock att du slutar.


   
SvaraCitera
Lounge

du kan inte straffas, dvs få böter, föf brott du inte har blivit tagen för.. chilla, lär dig av denna händelse. soc kommer bara samtala kring händelsen för att kolla att allt är ok med dig och din familj. beroende på hur gammal du är, över eller under staffmyndig, kommer du få betala för det du åkte fast för.. har för mig att det ligger på ca 5000 om du nu är över 15


   
SvaraCitera

de kommer reda ut om allt är bra hemma, varför du snattade, ifall någon tvingade dig, ifall ni inte har mat hemma osv. inget farligt

du kommer inte skällas ut


   
SvaraCitera