Aviseringar
Rensa alla

mollusker (behöver er hjälp)


Ämnesstartare

''Mollusker är ofarliga, hudfärgade knottror på huden som orsakas av virus. De är två till fem millimeter stora och har en liten grop i mitten. För det mesta ger de inga besvär. Viruset finns bara hos människan och smittar genom nära kroppskontakt.

Mollusker är vanligast hos barn. Man brukar upptäcka dem på barnets mage, armar, ansikte eller nacke. Det kan bildas allt ifrån en enstaka mollusk till väldigt många. Det brukar ta några månader för en mollusk att försvinna, men ofta får man nya mollusker efter hand. Den period som utslagen finns kvar kan sträcka sig från ett halvår till ett par år.

Mollusker läker av sig själva. Ofta blir de röda och irriterade en period innan de försvinner. De brukar inte behandlas. Om barnet börja klia på molluskerna kan man minska risken för infektion genom att hålla barnets naglar kortklippta och rena. ''

När jag frågade min mamma bara för några dagar sedan vad det var för konstiga ''intryckta-prickar'' på min vänsterarm. (jag räknade dom och kom fram till att antalet var omkring 12-15) OBS att jag har haft dom sedan barnsben. Hon berättade att det var mollusker. Jag beslöt mig snabbt för att kolla vad det var genom olika hemsidor. Men eftersom de stod att dom försvinner av sig själva på naturlig väg så ska det inte vara några kvar märken men på mig är de det, vilket irriterar mig i vissa situationer. Exempelvis när man solar/badar vid någon strand, jag känner mig iakttagen ibland eftersom dom sitter på ett olämpligt ställe, handvecket, vilket gör att folk troligtvis blir avskräckta. Den troligaste reaktionen ''Har han horse:a?''

Jag undrar nu om man kan få hjälp att ''fylla i hålen'' eller om man kan göra så att de läker på något miraklet vis

Foto0279.jpg


   
Citera
Ämnesstartare

jag glömde påpeka att mina mor och farföräldrar tog bort dom när jag var bebis, varför har jag ingen aning om, idiotiskt eller hur?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

De är ju minimala, varför ens bry sig?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

isola:

varför ens bry sig?

Du kanske har rätt. Jag har bara en enkel fråga, tror du att folk lägger märke till dom då? Eller är det bara inbillning? [blush]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

nah, orka.


   
SvaraCitera

såg dom knappt


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

men vafan va äcligt


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

zulgum:

tror du att folk lägger märke till dom då? Eller är det bara inbillning? [blush]

Nä skulle verkligen förvåna mig om någon la någon större vikt vid , eller ens märkte dem.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

knuttetiin:

men vafan va äcligt

Hela din personlighet äcklar mig. (;


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

zulgum:

Hela din personlighet äcklar mig. (;

Trevligt [y]


   
SvaraCitera

Såg inte ens några.

Dold text: Dock är min skräm smutsig, men inte smutsig


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Alla har väl sina skavanker här och där... Inget att lägga för mycket tyngd över tycker jag [y]


   
SvaraCitera

Du kan trösta dig med att mina gropar efter mina mollusker är större [smile]


   
SvaraCitera