Aviseringar
Rensa alla

Mon papa


Ämnesstartare

Jag tycker det är sjukt jobbigt att bo hemma. Jag älskar min pappa och han är en underbar människa men han är så extrem dominant. Och problemet är väl att jag oxå är ganska dominant. Jag klarar absolut inte av att han faktiskt har rätt att bestämma över mig och att jag måste leva av hans pengar. Vi bråkar jätteofta och jag har försökt prata med honom men varenda gång jag försöker börjar jag gråta och då blir han typ hånfull å säger nåt i stil med: Oj ska du bli sådär tonårsdramatisk igen eller om min mamma är med, titta nu ska du tycka synd om henne. Detta gör att det känns som att han typ håller på att bryta ner mig och det vill jag verkligen inte. Tror att anledningen iaf delvis till att han gör så här är att mina föräldrar inte har någon bra relation och han låter det gå ut över mig.

Mår dåligt av detta och de verkar inte riktigt som min mamma förstår mig, har även försökt prata med min syster. Har funderat på att gå till kurator men vågar inte riktigt. Jag vet att detta egentligen är ett väldigt patetiskt problem om man jämför med vad andra har men skulle bara vilja veta om de kanske är andra som känner liknande eller har några bra förslag.


   
Citera

Ett bra förslag är att du byter användarnamn här illa kvickt. Du vill inte bli sammanknippad med en föredetta användare som hade liknande namn. Är gravallvarig.

On topic: Hur gammal är du?


   
SvaraCitera

du skulle kunna skaffa emohår och klä dig som en idiot, det skulle visa den jäveln vem som bestämmer. mycket mer konstruktivt än att helt enkelt försöka kommunicera på mer traditionellt vis.

möjligen gå klädd i kycklingdräkt och kasta saker på människor som går för nära dig. typ fem meter. du måste visa att du menar allvar.


   
SvaraCitera

Men gumman då [crazy]


   
SvaraCitera

mediakatt:

Ett bra förslag är att du byter användarnamn här illa kvickt. Du vill inte bli sammanknippad med en föredetta användare som hade liknande namn. Är gravallvarig.

[bigsmile][bigsmile][bigsmile][bigsmile][bigsmile][bigsmile][bigsmile][love][bigsmile][bigsmile][bigsmile][bigsmile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

mediakatt:

On topic: Hur gammal är du?

17


   
SvaraCitera

gumman:

Oj ska du bli sådär tonårsdramatisk

Låter som han tror att det är en "taktik" du har att börja gråta för att få din vilja igenom, istället för att se att du faktiskt är uppriktigt ledsen.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

KamikazeTomten:

Låter som han tror att det är en "taktik" du har att börja gråta för att få din vilja igenom, istället för att se att du faktiskt är uppriktigt ledsen.

Ja så är det antagligen. Men vad gör man åt de?


   
SvaraCitera

gumman:

Men vad gör man åt de?

Beror på hur trög din farsa är. Snacka med honom öga mot öga och säg hur du känner utan andra familjemedlemmar runt som han använder, t.ex när din mamma är med och han säger "tyck synd om henne nu" etc.


   
SvaraCitera

gumman:

17

Har du möjlighet att flytta hemifrån inom någon relativt snar framtid?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

mediakatt:

Har du möjlighet att flytta hemifrån inom någon relativt snar framtid?

Nej. Går första året på gymnasiet och vill helst inte hoppa av så skulle aldrig klara av eget boende.


   
SvaraCitera

gumman:

Nej. Går första året på gymnasiet och vill helst inte hoppa av så skulle aldrig klara av eget boende.

Mindre praktiskt. Föreslår att du går till en kurrator och ser om denne har några konkreta råd.


   
SvaraCitera

gumman:

Nej. Går första året på gymnasiet och vill helst inte hoppa av så skulle aldrig klara av eget boende.

Hittar du en billig lägenhet så går det mycket väl att flytta hemifrån under gymnasietiden. Jag flyttade hemifrån när jag var 18 och levde på 3433kr i månaden som skulle räcka till allt. Det är verkligen ingen lyx, men det gick och det är skönt att bo ensam.
Jag hade turen att jag fick tag på en billig lägenhet också.

Jag hade studiebidrag, inackorderingstillägg (för jag bodde långt ifrån skolan) och förlängt underhållsbidrag (morsan och farsan skiljde sig och farsan betalade underhållsbidrag).
Du kan vikariera några kvällar/helger så får du in lite pengar. [smile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

KamikazeTomten:

Hittar du en billig lägenhet så går det mycket väl att flytta hemifrån under gymnasietiden.

Hur fick du tag i lägenhet? Jag bor ju då väldigt nära min skola så vet inte om de är möjligt att få inackorderingstillägg då och sen kan jag ju knappast hyra någon lägenhet innan jag har fyllt arton.


   
SvaraCitera

gumman:

Jag bor ju då väldigt nära min skola så vet inte om de är möjligt att få inackorderingstillägg

Nepp, det är det inte i ditt fall nä.

gumman:

Hur fick du tag i lägenhet?

Finns alltid ettor att hyra av företag som hyr ut. Letar du lite så är det inte svårt att hitta en billig en (fast det beror på vart du bor. Jag bor i en mindre stad och då blir det ju billigare).
Iofs, morsan gick i borgen för mig. Vet inte om någon av dina föräldrar skulle göra det.

gumman:

sen kan jag ju knappast hyra någon lägenhet innan jag har fyllt arton.

Som sagt, morsan gick i borgen för mig.


   
SvaraCitera