Aviseringar
Rensa alla

Monarkin!


Ämnesstartare

Oj vad jag kommer med nya trådar idag! 🙂
Nu vill jag höra vad ni tycker om monarkin.. Själv tyker jag helt klart att vi ska ha kvar den, det känns som kungahuset är viktigt för kulturen oh att den är en symbol för Sverige. Vet ni förresten vad miljöpartiet har för åsikt om monarkin?


   
Citera
Ämnesstartare

Jag tycker det är föråldrat och odemokratiskt.

Miljöpartiet verkar hålla med mig.


   
SvaraCitera

Penstrokes:

Jag tycker det är föråldrat och odemokratiskt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag tycker man skall ha kvar monarkin


   
SvaraCitera

Tycker vi kan avskaffa den.. Men kanske lite festligt ändå.. [bigsmile]


   
SvaraCitera

Trodde du skulle vara emot när jag såg tråden.

Den har kulturellt, monetärt och identitetsmässigt värde samt är demokratisk eftersom majoriteten av svenska folket vill ha kvar den.

/Rojalist.


   
SvaraCitera

mandew:

det känns som kungahuset är viktigt för kulturen oh att den är en symbol för Sverige.

Helt rätt.

mandew:

Vet ni förresten vad miljöpartiet har för åsikt om monarkin?

Dom vill avskaffa det.


   
SvaraCitera

Jag önskar ha kvar kungahuset av den simpla anledningen att det är oerhört underhållande med ett pack degener som man kan skratta åt och driva med. En tyvärr blåblodad ehuru enfaldig incestfamilj som består av hittills till synes ej allmänbildade debiler. Som skriver tackbrev till nazistiska organisationer, förespråkar en utrotning av ett av Sveriges fridlysta och nästan utdöda djurarter, vars stomma trots en hel jävla livstid i Sverige fortfarande inte talars språket rent. Ja listan är lång, vad som dock är det vidrigaste är att de underhålls med ett ofantligt stort apanage direkt ur våra fickor som lön för... vadå? Representiva åtaganden och för att öppna riksmötet en gång om året. För att spela fina på kungliga tillställningar, resa utomlands och fraternisera med präktiga rojalister. Egentligen, vem behöver dem? Vad är meningen med ett kungahus om vem som helst kan bli ingift?


   
SvaraCitera

CZeleaC:

Som skriver tackbrev till nazistiska organisationer

Vart har du hört eller läst det där? :S


   
SvaraCitera

Penstrokes:

Jag tycker det är föråldrat och odemokratiskt.

mandew:

den är en symbol för Sverige.

Symbol? Incest, dyslexi och dåliga högskoleresultat? Tror du på allvar att folk utomlands bryr sig om vår kungafamilj? Kontra den riktiga kulturen som musiken eller filmen som satt Sverige på kartan.

mandew:

viktigt för kulturen

Vilken jävla kultur då?


   
SvaraCitera

Sheriffen:

Vart har du hört eller läst det där? :S

Det är en rätt gammal skandal jag kan se om jag kan hitta en länk.


   
SvaraCitera

Nachac:

är demokratisk eftersom majoriteten av svenska folket vill ha kvar den.

Bah! Det har aldrig gjorts en folkomröstning om saken och de opinionsundersökningar som gjorts går knappast att lita på.


   
SvaraCitera

CZeleaC:

Sheriffen: Vart har du hört eller läst det där? :S

Nädu, det var svårare att hitta än vad jag trodde, det kommer mest upp saker om drottningens far som var nazist. men googla, det är inte så svårt att hitta det. [smile]


   
SvaraCitera

CZeleaC:

det var svårare att hitta än vad jag trodde

CZeleaC:

det är inte så svårt att hitta det. [smile]

[rolleyes][rolleyes][rolleyes]


   
SvaraCitera

Jonnybravo91:

det var svårare att hitta än vad jag trodde

CZeleaC: det är inte så svårt att hitta det.

Jajajaj, jag är helt enkelt bara för lat fär att hitta det. Googla själv!


   
SvaraCitera