Aviseringar
Rensa alla

Montreal, Quebec, KANADA


Ämnesstartare

Montreal är en mycket vacker stad som ligger i den fransk-talande provincen Quebec i Kanada.
Montreal ligger i södra Quebec, runt 500 km norr om New York City, och bara några mil från USA:s gräns.

Staden är en blandning av Europeisk och Amerikansk, där man talar Franska som officiellt språk. Dock talar dom flesta Engelska, och resten av landet är Engelsk förutom i Quebec.
Så, man kan säga att Montreal är "lilla" New York och Paris mixad, med fransk och engelsk kultur. Montreal påminnde mig om mycket av Stockholm, Paris och övriga Europeiska städer. Här bor folk från hela världen, främst från Frankrike, USA, England, Italien, Libanon och många fler länder.
En annan stad som är betydligt mer fransk, där fåtal bara talar Engelska är Quebec City, som är Quebecs andra största stad. Quebec City är en gammal stad med mycket historiskt och mycket fransk kultur. Påminns av Gamla Stan i Stockholm, och övriga små städer i Frankrike.

Image


   
Citera
Ämnesetiketter
Tyrael

Du måste ju bara vara fejk. Vad får du ut av att skriva en sådan här tråd lix?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

New York City:

Ja, självklart! (Du röstade på detta alternativ)

[confused]


   
SvaraCitera

Tyrael:

Du måste ju bara vara fejk.

Eller ett komplett fån.


   
SvaraCitera

Tråden flyttad från Forum PLUS/Resor och Upplevelser


   
SvaraCitera

New York City:

Ja, självklart! (Du röstade på detta alternativ)

Nä, jag är snart 22 år och vet inte att Montreal finns [rolleyes]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Nar jag bodde i Sverige hade jag aldrig hort talas om Quebec eller Montreal. Canada ar inte sa kand som andra lander.


   
SvaraCitera

ÄNTLIGEN SKRIVER DU NÅGOT VETTIGT [love][love]

Åh, jag älskar Kanada och speciellt den fransktalande delen <3


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Leker lite Trådnekro här. Men vilket jävla pundhuvud känner inte till Montreal? Det märks att USA börjat smitta av sig. [rolleyes]

Btw, Poutine. [love][love]


   
SvaraCitera

New York City:

Nar jag bodde i Sverige hade jag aldrig hort talas om Quebec eller Montreal. Canada ar inte sa kand som andra lander.

Det bevisar ju hur smart och (o)allmänbildad du är.[ops] Du ger alla på forumet en hint om att inte lyssna på allt dravvel du skriver.


   
SvaraCitera