Aviseringar
Rensa alla

Moped???


Ämnesstartare

Hej=) fyller snart femton och undrar om ni har några tips på bra mopeder[bigsmile] Skulle vara jättetacksam för seriösa svar xD


   
Citera

Something like this? [bigsmile]

2938256136.jpg


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

fistforfight:

Something like this?

nej inte riktigt=) Men typ scooter eller något ditåt=) Något märke etc.


   
SvaraCitera

macce95:

nej inte riktigt=)

[crazy]

macce95:

Men typ scooter eller något ditåt=) Något märke etc.

Peugot Jetforce är ju goa! [cheers]


   
SvaraCitera

Var bättre än många andra - skippa moped.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

fistforfight:

Peugot Jetforce är ju goa!

Okej men den värkar bra tack för tippset, tar gjärna imot fler=)


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Myksa:

Var bättre än många andra - skippa moped.

Nej då jag vill ha moped=)


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag har ett CH-Racing WXE 50cc Enduro, har gått över 20.000 km å har inte krånglat nånting!! Har bytt kolv å kejda å driv men det är basic shit som skall bytas efter ett tag. Det är hållbara grejjer som tåls att köra med! Har haft den trimmad sen jag köpte den, går ungefär 80 km/h. [y] Jäkligt bra moped enligt mig!


   
SvaraCitera

omg ofta 95orna fyller 15[surprised][cry] guuuud vad gammal jag är.


   
SvaraCitera

farbror gugge:

omg ofta 95orna fyller 15[surprised][cry] guuuud vad gammal jag är.

Känner det jag med :S Känns som att 95or fortfarande är 8-9 bast..

Ontopic, köp inte en skabbig mopedjävel bara för att den du egentligen ville ha var såld... har jag gjort både med bil och moped. Man ångrar sig..


   
SvaraCitera

aaaaaaaaaaaaaaaahahahahahahahaha


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Myksa:

Var bättre än många andra - skippa moped.

Man blir inte bättre än andra för att man skippar moped. Snarare sämre. Kör man moped så lär man sig vistas i trafik, titta ordentligt och göra flera saker samtidigt. Det är skitbra kunskaper när man ska börja köra bil sen. Speciellt om man har en riktig moppe så man lär sig växla också. Det har man nytta av hela livet.

Visst, vissa sätter på jamarcool så det låter förbannat illa och går ingenting. Det är irriterande men annars så tycker jag att det är bra att folk lär sig motorfordon innan dom skaffar bil eller mc[y]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

macce95:

tips på bra mopeder[bigsmile]

Köp en gammal Yamaha DT. Typ 89årsm så du lär dig växla på kuppen. Sen så grinar du inte om du ramlar nån gång för det ända som blir repigt/går sönder är fotpinnen eller kopplings/bromshandtaget. Kostar typ 19kr nytt.

Dom är enkla att mecka med och kostar ingenting att köpa[y]. Går bra ruskigt bra orginal och är trimvänliga om man vill.

Behåll bottenstyrkan dock. Köp inga högvarviga 5 1/2 cyllar. Finns lågvarviga... Sen har man lågvarvskrök på och behåller orginalljuddämparen, drevar upp lite och du får en ordentlig moppe som låter orginal men går skapligt[y]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Köp Derbi. Jag har ett Derbi DRD och det är gott & fint.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Moped är det coolaste man kan köpa vid den åldern.. Ofta man inte köper moppe omg..


   
SvaraCitera