Aviseringar
Rensa alla

Moped-tips


Blivande_japan:

det är ju inte direkt som att mopeder är coolt i vilket fall...

Mopeder kan vara coola, speciellt 60, 70-tal


   
SvaraCitera

Blivande_japan:

det är ju inte direkt som att mopeder är coolt i vilket fall...

när man fyller 15 känns det ju coolt... [crazy]


   
SvaraCitera

mrman:

Mopeder kan vara coola, speciellt 60, 70-tal

ne

Burg:

när man fyller 15 känns det ju coolt...

tyckte inte ens d va coolt när jag var 15!


   
SvaraCitera

Köp en med manuell växel. Det kommer hjälpa dig när du tar körkort senare


   
SvaraCitera

mrman:

Ska du ha en eu-moped ska du ha en supermotard. Bara töntigt med en kinaskoter som inte ens har manuell växellåda.

Detta måste ju vara ett jävla antiklimax när man sen puttrar iväg i femtio ändå, kanske 65 om du kör enligt nirvanas liveklassiker från 94-devisen, dvs unplugged.


   
SvaraCitera

okey pojkar kanske nån som är lite insatt i det ska komma med förslag 😉

beror helt på vad du ska göra te.x stan scooter det bästa alternativet (dvs vespa)

bor du ute på vischan supermotard (crossmoppe)

crossmoppe alt derbi senda enligt mig det bästa alternativet bra till trim skogs körning liknande

vespa yamaha neos,aerox piaggio typhoon Peugeot vivacity

bra med reserv delar bra stunt moppar och trim moppar och även bra orginal moppar


   
SvaraCitera
SLCD
 SLCD

När jag var liten så behövdes bara en bultsax...


   
SvaraCitera

Rehnman:

okey pojkar kanske nån som är lite insatt i det ska komma med förslag ;)beror helt på vad du ska göra te.x stan scooter det bästa alternativet (dvs vespa)bor du ute på vischan supermotard (crossmoppe)crossmoppe alt derbi senda enligt mig det bästa alternativet bra till trim skogs körning liknandevespa yamaha neos,aerox piaggio typhoon Peugeot vivacitybra med reserv delar bra stunt moppar och trim moppar och även bra orginal moppar

Enligt mig så är det väldigt svårt att säga att en skoter är ett bra alternativ. Det finns ingen motorcykel sport vad jag vet där man använder sig av skotrar…. Och det kan ju kanske bero på att det är ju inte så j*vla säkra och det är ingen bra balans i dom. En vän till mig har hållit på med enduro i många år och jämför skotrar med att man sitter på en pall på en skejtboard. Så säkerhets mesigt anser jag att skotrar inte är ett bra alternativ.


   
SvaraCitera
apan28

Fruntimmer ska inte köra!! [no-no] men om du var en man hade jag rekomenderat Honda-MT5


   
SvaraCitera

Hej
Jag tycket att du ska köpa en aerox för dom går bra o det behövs inte så mycket underhåll .... eller så köper du en ciao 🙂 Jätte bra mopeder som håller väldigt bra o är biliga i drift 🙂 En crossmoppe kan också vara intressant om du vill köra växlat 🙂


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Speedway:

Hej Jag tycket att du ska köpa en aerox för dom går bra o det behövs inte så mycket underhåll .... eller så köper du en ciao 🙂 Jätte bra mopeder som håller väldigt bra o är biliga i drift 🙂 En crossmoppe kan också vara intressant om du vill köra växlat 🙂

Jag har nu i några månader funderat på att köpa moped eller inte men tror jag ska göra det. Min pappa tycker att en aerox är en bra moppe. Så det lär väl bli en sån ^^


   
SvaraCitera

Brorsan hade en Honda Zoomer när han var i moppeåldern som jag själv kört mycket på innan jag fick kk. En mycket bra moppe. Hellre en begagnad bra kvalitetsmoped än ett nytt jävla Kina-plagiat som går sönder bara man tittar på den och när man ska ha tag i reservdelar så finns det inga i Sverige. [smile][sad]

bildlänk (om inte bilden funkar):

Image


   
SvaraCitera

Enligt mig är dom väldigt dyra för en så dålig moppe ..... dom är väldigt sega för dom har en 4taktar motor 🙂 sen att dom har så bättre kvalite än en kinamoppe kanske stämmer till viss del ... men om cylindern på en kinamoppe skulle gå sönder skulle det inte vara så dyrt att köpa en ny . Men om cylindern på Honda Zoomer skulle gå sönder skulle det kosta det dubbla att köpa en ny minst ! Och en Honda Zoomer har inte så mycket reservdelar medans kinapuffarna har en helt oändlighet av reservdelar .


   
SvaraCitera

mitt tips är att köpa den coolaste och åka ner till stranden och säga "tjeeeenare på er alla snygga tjejer ;)"


   
SvaraCitera

Hon är en tjej o vad jag vet så e hon inte lesbisk ...


   
SvaraCitera