Aviseringar
Rensa alla

Morgonrutiner!


Ämnesstartare

Det första jag gör på morgonen när jag stiger upp ur sängen är att sätta mig vid datorn, egentligen borde man börja dagen med att äta frukost. 

Är ni likadana som jag eller vad brukar ni göra?


   
Citera
Ämnesstartare

Morgonrutiner är:
Slösrufa. Dricka kaffe. Fortsätta slösurfa. Klä på mig. Packa ner matlåda/vattenflaska/laptop och annat som behövs för att överleva en skoldag. Borsta tänder. Slösurfa/lyssna på podcast tills det är dags att gå till bussen. 

Galen


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

När jag lämnat sängen fixar jag frukost. Mitt i fixandet av frukosten brukar jag ibland komma på att jag är kissnödig, så då går jag och kissar. Sedan går jag ofta tillbaka till sängen och äter frukosten där pga mysigt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

gör också det ibland fast jag försöker undvika det pga det tar 100 år innan jag får något gjort om jag sätter mig.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag äter gröt


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Frukost vid datorn idag, äter rostade mackor med rödbettssallad och köttbullar. Ibland när jag inte har skola på dagen äter jag frukostlunch kl 14 även om jag stiger upp kl 8, inte bra.


   
SvaraCitera
höna

drar mig i sängen, sniglar dne en stund och sedan går upp för min morgonyoga naken. nästa grej att göra är att duscha hehe och till sist äta något smarrigt mmmmmm. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Morgon rutin för skoldagar:

1, Vakna

2a, Inse att jag inte kommer palla

2b, Klä på mig

3a, Somna om

3b, Åka spårvagn


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Daskar mig sj på rumpan för å vakna tilll sedan ställer jag mig framför det fönstret med mest insyn för att göra min morgongymnastik. Sen äter jag 20 ägg och 2 kg kvarg.  


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Vaknar, stiger upp (eller drar mig, beroende på humör, men jag stiger upp så småningom i alla fall,) sätter på datorn, går på toiletten, deodorantar mig, tvättar ansiktet och smörjer in det med ansiktstvätt. Därefter tar jag på mig en morgonrock och går antingen, beroende på motivation och eventuell tid,  till datorn och kollar uppdateringar några minuter, eller så går jag direkt till köket. Där lagar jag omelett och medan den steker går jag tillbaka till badrummet, tvättar bort ansiktstvätten (ironiskt) och smörjer istället in mig med återfuktande ansiktskräm. Sedan går jag tillbaka till köket där käket brukar vara färdigt. Tar med mig nyss nämnda käk och tillhörande juice till datorn där jag inmundigar min måltid, antingen till ett tv-serieavsnitt eller Morgonpasset i P3, beroende på dag.  Därefter gör jag iordning mig: Borstar tänderna, noppar ögonbrynen och rakar mig vid behov. Klär mig halvvägs, parfymerar mig, tar på mig övriga kläder och slösurfar en stund innan jag bedömer att jag behöver ge mig iväg (cirka fem till tio minuter innan vi börjar,) tar på mig ytterkläderna och lämnar byggnaden medelst cykel.

Är det träningsdag och jag börjar någorlunda sent ser det något annorlunda ut.

Uppsats, vsg.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

- vaknar
- snoozar en stund oftast
- går på toa
- frukost
- drar till bussen

på helger är det dem tre första och sen blir det datorn och sen frulle någon timme senare!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

starta datorn, gå o koka kaffe o gröt, gå in på mitt rum o trycka f1 sen skriva lösenord, sen gå o hämta frukosten, sen starta musik o så, logga wow o äta o sminka mey samtidigt, ok plattar håret först, mitt kaffe hinner alltid kallna, sen klär ja på mig o går till skolan/dit jag ska


   
SvaraCitera
penja

Vaknar, går på toa, säger till min syster att det är ledigt på toan, äter frukost (olika varje gång pga sämst frukostrutiner), startar musik, sminkar mig, klär på mig, borstar tänderna (pga nu är det oftast ledigt på toa) 


   
SvaraCitera
24/7
 24/7

Vaknar, ligger kvar i sängen, kollar på mobilen, kollar datorn, dricker kaffe och röker. Denna procedur varar oftast i några timmar om jag inte har planer för dagen. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

vaknar, om skrållan inte redan ligger på mitt bröst så ropar jag upp henne dit, sen myser vi en stund, kramas och hon brukar alltid ge mig en morgonpuss. Sen går jag upp, lika smärtsamt varje gång, klär på mig, sminkar mig, äter frukost och slötittar runt lite på datorn en stund.


   
SvaraCitera