Aviseringar
Rensa alla

Morgonrutiner!


Ämnesstartare

Blir väckt av hunden ca kl åtta, ibland går jag upp då ibland väntar jag på att hon ska lägga sig och somna om igen och gör själv detsamma. Ligger gärna kvar och myser ett tag i vilket fall som helst, sedan går jag upp och äter frukost (gröt eller yoghurt typ), sitter en liten stund framför datorn, fixar mig inför dagen.

Fast om jag inte har några planer händer det att jag traskar runt i pyjamas till någon gång efter lunch Rodnar


   
SvaraCitera

- Vaknar. Har jag föreläsning (2 dagar i veckan) väcks jag av larmet, annars funderar jag på vad klockan är. Kollar det, och somnar oftast om ytterligare någon timme. 
- Lägger mobilen i byxfickan på jeansen som ligger bredvid mig i sängen. Rullar ihop till en boll, och kastar ner i skrivbordsstolen (sängen är 4-5 meter upp), så att mobilen inte går sönder.
- ska jag duscha på morgonen tar jag på mig pyjamas (sover i regel naken) och klättrar ner. Ska jag inte duscha klättrar jag ner näck. 
- Vid dusch letar jag fram handduk, tvål, schampo, balskam, och hoppar i mina tofflor. Tar mig till de gemensamma duscharna i källaren. Väljer ett duschbås som inte är upptaget, klär av mig, duschar. Klär på mig, går tillbaka upp
- Byter till de kläder jag vill ha för dagen
- sätter mig vid datorn
- äter kanske något
- borstar tänder
- borstar hår
- går iväg till föreläsning, alternativt tar tag i andra vardagssaker.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

jag går upp, duschar, borstar tänder, klär på mig, packar väska, går ut, röker på väg till bussen

men nu har jag spontanslutat röka så hela min värld vänds upp och ner, nu kan jag ju liksom borsta tänderna före duschen och stoppa in en snus i duschen. fan ett helt nytt kapitel i mitt liv.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Vaknar av alarmet 06.15

Snoozar 20min

Klär på mig en firma-tshirt, sätter mig på muggen och borstar tänderna.

Klär på mig resterande arbetskläder

Går

Brukar ta ~5-10min från att jag stiger ur sängen tills att jag är ute hur hemmet


   
SvaraCitera

de dagar jag går upp cp-tidigt för att passa tåget till skolan:
vaknar 5.30,kollartelefonen ett tag, tar på deo och underkläder, gör kaffe (i bästa fall en macka eller nåt till), packar ner skolböcker och sminkväska i väskan, sveper kaffet, klär på mig, går till tåget.

de dagar jag vaknar typ 3 min innnan tåget går eller strax efter:
ligger kvar i sängen, kollar telefonen, sätter på tvn, gör kaffe, slökollar på tv, sminkar, tar på deo och kläder, packar skolväskan lagar något lättare matigt, slökollar tv och går till tåget


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Har inga morgonrutiner heller, alla dygn är annorlunda. Söt Trivs ej med rutiner.. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Vaknar, tar på mig gårdagens t-shirt, plockar fram kläder för dagen + en handduk, går till duschen, duschar, klär på mig, borstar tänderna, sätter mig vid datorn i 5-10 min, går ut.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Vaknar i panik, springer genom duschen, bortsar tänderna, sliter på mig kläderna, går till universitet.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare
  • Väntar på att samtliga ska gå och lägga sig så er på film 
  • Går upp på toa och borstar tänderna
  • Lagar bacon och makaroner
  • Tar cola och mjölk, sätter på datorn och kör

   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jobbar skift så har ingen bra rutin alls och arbetsdagarna ser olika ut var vecka. 

Nu i veckan som kommer. Arbete 15.24 - 00.36. Brukar se ut ungefär: 

Går upp vid 12-13. Duschar, sätter på datorn, kollar UM/blocket/youtube. Sätter på någon bra svartmetall. Går till kylskåpet, gör iordning två portioner, käkar en direkt och tar med den andra som matlåda. Nu är klockan typ 14. Väntar en halvtimme sittandes i en fåtölj oftast och tänker på saker. Åker iväg 14.30. 
Anländer på jobbet typ 15.05, stämplar in, tar en kaffe, pillar på mobilen och sen ut och jobba som en hund. 

Är hemma typ 01.10. Sätter mig vid datorn/tv. Brukar gå och lägga mig efter en timme så vid 02-03 sover jag ända fram tills "morgon" dvs vid typ 12. Sedan börjar det om. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

gör morgongymnastik/meditation typ 15 min

sen ordnar jag frulle

sen äter jag frulle och läser nyheterna på flashback typ

vill slänga in ett kortare löppass varje morgon.. typ 2km, men då måste jag hinna duscha av mig också, så inte när jag börjar klockan 7..

EDIT: Den här morgongympastiken om nån skulle va intresserad  


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

En vanlig dag i studenttillvaron när det inte finns seminarier, tentor, uppsatser eller liknande som snart skall vara genomförda så ser morgonen ut så här:
08.00 - Vaknar
08.15 - Duschar och klär på mig gärna till någon trevlig bit i stil med              spotify:track:0mtGlNXgw26v0eq7S0RyK3
08.30 Ser på morgonnyheter
08.45 Gör frukost
09.00 Inmundigar frukost och läser Dagens Nyheter, twitter och sportbladet
09.30 Kaffe, snus och ring P1 för att tända igång en lite
10.00/10.15 Nu börjar slitet


   
SvaraCitera
Kudhos

Frukost 

klä på sig

packa


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

(1) vakna
(2) vara en svefnpurka
sätta på kaffekannan och svälja piller
trakassera eventuell sängpartner tills den vaknar
organisera morgontvagning, påklädning och frukostätning
läsa tidning/text-tv, titta på fåret shaun eller annan morgonaktivitet
lämna grytets trygga vrå för cykeltur i regnrusk eller vårlig solskenspromenad


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

dazed: 09.30 Kaffe, snus och ring P1 för att tända igång en lite

Hjärta

ring p1 är som debatt, fast mer utstuderad ondska och inte bara ren idioti.


   
SvaraCitera