Aviseringar
Rensa alla

morronstånd


kul_bus:

Om man blir impotent av fysiska besvär så slutar man få morgonstånd också. Om det däremot är psykiska besvär så lär man kunna fortsätta få morgonstånd.

Ja, jo, jag menade mer: Slutar man få morgonstånd när man blir äldre?

Marcus Normark:

Jag har aldrig någonsin råkat ut för det.

Men du har ju aldrig fått upp den öht! [no-no] Inte med mig iaf [cute]


   
SvaraCitera
Jeay_L

Morgonstånd är charmigt![cute] Förutom då man ligger i en miniliten säng och måste ligga så tätt att man känner det, och man själv har en förmåga att vara morgonkåt och man inte kan göra någonting![cry]


   
SvaraCitera

Stringburka:

Ja, jo, jag menade mer: Slutar man få morgonstånd när man blir äldre?

Generellt sett ja. Det upphör inte helt, men det blir allt mer sällsynt. De flesta män får stånd under natten, ofta flera gånger, men ju äldre man blir desto färre gånger får man det. Detta beror, som jag har förstått det, dels på att en del hormonnivåer förändras men också på att det allmänna hälsotillståndet försämras.

Men jag är ingen expert, så ta allt jag säger med en nypa salt eller två. Dessutom är ju alla olika, så det är inte säkert att det gäller för just dig. 😉


   
SvaraCitera

Stringburka:

Inte med mig iaf

But I tried to tell you, IM STRAIGHT! [cry]


   
SvaraCitera

Det är ju för att förbereda killen för fortplantning... eller något sådant. Slutar du få det har din fortplantningsförmåga sinat. [no-no]


   
SvaraCitera

rbb:

Det är ju för att förbereda killen för fortplantning... eller något sådant. Slutar du få det har din fortplantningsförmåga sinat. [no-no]

Penisen, liksom allt annat, undersöks för att säkerställa att allt fungerar som det ska. Morgonstånd är alltså ett tecken på det.


   
SvaraCitera

Nachac:

Penisen, liksom allt annat, undersöks för att säkerställa att allt fungerar som det ska. Morgonstånd är alltså ett tecken på det.

Var det inte typ det jag sa? [cute]


   
SvaraCitera

rbb:

Var det inte typ det jag sa? [cute]

Skulle jag väl inte påstå, men om det hjälper dig att ta dig igenom natten så visst.


   
SvaraCitera

Lemasives:

Jag är inte 14, ska det inte sluta komma nu? : /

Morgonstånd får man för att urinblåsan ofta är full och trycker mot prostatan på morgonen, dessutom är testosteronhalten högs på morgonen. Morgonstånd är en daglig rapport på att systemet funkar som det skall [bigcheers]


   
SvaraCitera

Marcus Normark:

But I tried to tell you, IM STRAIGHT! [cry]

Dålig sak att avslöja när man har min artontummare i pruppen [no-no]!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Nu har jag läst för många felaktiga anledningar, detta är den mest vedertagna teorin till fenomenet morgonstånd:

Kuken är uppbyggd av svällkroppar, vilket innebär massvis med små blodkärl som är omgivna av muskler som klämmer åt kärlen så att väldigt lite blod kan komma igenom. Stånd får man när dessa muskler slappnar av och blod flödar in och fyller kuken.

Under REM-sömnen (drömsömnen) slappnar alla muskler i kroppen av förutom de viktigaste (tex hjärtat vore väldigt olämpligt om det slappnade av). Detta innebär att även musklerna i kuken slappnar av och blod flödar dit och killen får stånd.

Det är under REM-sömnen som man är som mest lättväckt, vilket innebär att morgonstånd ofta inträffar.

Detta har inget puberteten att göra och som någon sa tidigare så ska du bli mer orolig om det plötsligt skulle sluta.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Runka är bästa sättet att bli av med det [y]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

det är jobbigt som fan med morgonstånd, speciellt då man inte kan sikta rätt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jeay_L:

Förutom då man ligger i en miniliten säng och måste ligga så tätt att man känner det, och man själv har en förmåga att vara morgonkåt och man inte kan göra någonting!

Lägg till att man ligger i en segelbåt med föräldrarna precis intill och att minsta ljud hörs så har du min situation i ett nötskal. Inte kul alls.


   
SvaraCitera
Jeay_L

Froggi:

Lägg till att man ligger i en segelbåt med föräldrarna precis intill och att minsta ljud hörs så har du min situation i ett nötskal. Inte kul alls.

Tältsäng i ett vardagsrum hos två andra killar utöver den man sov med, varav den ena killens rum ligger vägg i vägg med sängen..

Det är i övrigt en såndär tältsäng som låter vid minsta lilla rörelse![cute]


   
SvaraCitera