Aviseringar
Rensa alla

Moské-attacker år 2014.


Offerkoftan.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Sheriffen:
Offerkoftan.

är de ok att bränna upp moskeér eller vad?


   
SvaraCitera

Anura: är de ok att bränna upp moskeér eller vad?

Nej det är det inte. Men när Sverigedemokrater tar upp att dom blir attackerade får dom alltid höra att det är för att dom vill göra sig till offer och spela på det. Nu ville jag skriva någon småprovocerande och se reaktionerna. Våld och sabotage är alltid fel.


   
SvaraCitera
time
 time

N.W:
B6XX_0MCUAE-4pA.jpg:large

Lustigt hur medierna aktivt valt att klippa bort delar av bilden från en av händelserna. Undra varför.. 

"Kvinnoingång".

Finns massor med kristna grupper som också har kvinnoingångar och utesluter kvinnor ur högre positioner, likväl som i samhället. Ska du göra något till en konspirationsteori kan du väl försöka se det större sammanhanget: att kvinnor inte ses som likvärdiga.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

time: Finns massor med kristna grupper som också har kvinnoingångar och utesluter kvinnor ur högre positioner, likväl som i samhället. Ska du göra något till en konspirationsteori kan du väl försöka se det större sammanhanget: att kvinnor inte ses som likvärdiga.

Tror inte du hittar några kvinnoingångar på några vanliga svenska kyrkor i Sverige, för att då jämföra med denna moské. Det säger naturligtvis om att islam ligger mycket längre bak när det gäller sin syn på jämställdhet, generellt sätt, än vad vi gör här i Sverige. Dessutom var inte det poängen utan snarare visa på hur media skamlöst väljer att vinkla olika händelser, i det här fallet klipper bort "kvinnoingång". Men men, fortsätt "lovebomba" dessa fina moskéer med en så fin kvinnosyn.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

N.W: Men men, fortsätt "lovebomba" dessa fina moskéer med en så fin kvinnosyn.

så vad skall man göra i detta fall då?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Anura:

så vad skall man göra i detta fall då?

Det blir ju någonstans lite unket att hålla på och anordna stor manifestationer för personer som uppenbarligen inte delar samma grundläggande värderingar som oss andra. Sedan är det förjävligt att folk blir utsatta för skadegörelse, oavsett ideologi, men det blir en helt annan att sedan springa runt och visa sitt stöd genom manifestationer. Ta ett exempel ifall en nazist blir misshandlad. Jag hade personligen tyckt att det var dåligt och något som inte bör ske, men inte fan hade jag sprungit runt med kärleksbudskap till nazisten på stan för att visa mitt stöd. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

N.W: Ta ett exempel ifall en nazist blir misshandlad. Jag hade personligen tyckt att det var dåligt och något som inte bör ske, men inte fan hade jag sprungit runt med kärleksbudskap till nazisten på stan för att visa mitt stöd.

är inte skillnaden lite att alla muslimer inte är likadana? sedan att folk kunde ha blivit skadade, med tanke på att det var barn i lokalen?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Anura:

är inte skillnaden lite att alla muslimer inte är likadana? sedan att folk kunde ha blivit skadade, med tanke på att det var barn i lokalen?

I det här fallet handlade det ju om en moské med uppenbart kvinnofientliga åsikter. Då är det för min del uteslutet att springa runt och manifestera för moskén, även fast jag naturligtvis förkastar allt våld eller skadegörelse.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

N.W: Då är det för min del uteslutet att springa runt och manifestera för moskén, även fast jag naturligtvis förkastar allt våld eller skadegörelse.

det förstår jag. men det fanns ju barn där, varenda muslim som går till moskén är ju inte sexistiska. sedan måste du väl fortfarande fördöma att det är ytterligare 11 moskéer som har brunnit upp och attackerats, kan du inte manifestera för alla dessa moskéer iallafall?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Anura:

det förstår jag. men det fanns ju barn där, varenda muslim som går till moskén är ju inte sexistiska. sedan måste du väl fortfarande fördöma att det är ytterligare 11 moskéer som har brunnit upp och attackerats, kan du inte manifestera för alla dessa moskéer iallafall?

Jag skulle gissa att de flesta moskéer i Sverige har mer eller mindre tveksamma värderingar, tyvärr. Det är inget jag vill manifestera för överhuvudtaget.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

N.W:

Jag skulle gissa att de flesta moskéer i Sverige har mer eller mindre tveksamma värderingar, tyvärr. Det är inget jag vill manifestera för överhuvudtaget.

men du vet inte? känns det inte lite som att du är islamofobisk? eller åtminstone har fördomar? det har vi alla.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Anura: men du vet inte? känns det inte lite som att du är islamofobisk? eller åtminstone har fördomar? det har vi alla.

Nej, detta är byggt på erfarenhet. 

Se tex uppdrag granskning om saken:


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

N.W:

Nej, detta är byggt på erfarenhet. 

Se tex uppdrag granskning om saken:

jag har sett avsnittet, tro mig jag är också kritisk mot religion. men det känns som det riktas in allt för mycket hat mot islam, medan man inte kritiserar någon annan religion alls. det ser ju inte jättefint ut i bibeln heller. Det känns sjukt att klumpa ihop varenda muslim i samma kategori, tänk ifall barn hade dött i branden.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Anura:

jag har sett avsnittet, tro mig jag är också kritisk mot religion. men det känns som det riktas in allt för mycket hat mot islam, medan man inte kritiserar någon annan religion alls. det ser ju inte jättefint ut i bibeln heller. 
Det känns sjukt att klumpa ihop varenda muslim i samma kategori, tänk ifall barn hade dött i branden.

Avsnittet var ett bevis på mitt påstående om att kvinnofientliga åsikter är vanliga hos många moskéer. 

Jämförelsen med kristendomen är inte rimlig.

Det är ingen som klumpat ihop varenda muslim eller som rättfärdigat våld mot moskéer. 


   
SvaraCitera