Aviseringar
Rensa alla

Mot ett friskare liv!


Ämnesstartare

Har precis tagit första steget mot ett friskare liv - jag har bestämt mig.

Hur jag känner mig varierar från dag till dag, ångesten smyger sig på ibland, men jag tänker inte ge upp!

Är i början av mitt tillfrisknande nu och har lyckats gå upp 4kg. Vet att jag har en lång väg framför mig och känner ett enormt behov av att prata med människor i samma situation- så varsågoda, skriv!

Dela med er av era tankar och funderingar!


   
Citera
Ämnesetiketter
time
 time

Vad skönt att höra att du bestämt dig för att bli friskare! Det går bara man vill. Kommer ihåg när jag var i din sits och det äntligen klickade att mat är den enda medicinen mot det hemska träsket jag var i. Sedan var det bara att börja lära sig på nytt, som ett litet barn. Och herregud, kladdkaka är ju så gott, och allt annat, så varför inte bara äta och njuta genom livet?

Stort grattis, tjejen!


   
SvaraCitera

[party]

Jag har bestämt mig för att sluta röka år 2013, om jorden inte har gått under!

[smile]


   
SvaraCitera

[love]


   
SvaraCitera

[y][y]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

timeisrunningout: Hur långt ner i skiten var du och hur lång tid tog det dit att komma därifrån och hur har du det nu ? För mig är det så upp och ner just nu, ibland trycker jag i mig godis och fett för att lägga på mig men vissa dagar vill jag inte ens äta smör på mackan... Dagsformen varierar en del minst sagt. Mest rädd är jag nog att jag inte ska hinna med och bygga några muskler utan bara bli en dallrig spillevink med lite bilringar här och där...


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

elincaroline:

Hur jag känner mig varierar från dag till dag, ångesten smyger sig på ibland, men jag tänker inte ge upp!

Livet är hårt, och för vissa är det hårdare: å andra sidan så kan de som plågas av ångest uppskatta en vanlig vardag på ett annat sätt än de som inte kan se lyckan i att kanske kunna gå på café och dricka te och äta en bit kaka. Hjärnspöken är elaka och man skall mota bort dem när de kommer så gått man kan – men de är väldigt sluga, så, man skall inte känna skuld utifall man inte alltid lyckas. Det är viktigt att ha bra kontakt med vården också.

elincaroline:

Är i början av mitt tillfrisknande nu och har lyckats gå upp 4kg.

[party][party][party] Kom i håg att inte gå upp i vikt gör fort bara, det kan ge återfall, slow and steady will win.

elincaroline:

För mig är det så upp och ner just nu, ibland trycker jag i mig godis och fett för att lägga på mig men vissa dagar vill jag inte ens äta smör på mackan... Dagsformen varierar en del minst sagt.

Försök göra som ‹normala› människor gör. Att trycka i dig smör för att gå upp i vikt är inte bra i längden – men att ha smör på mackan, det är normalt. Om du äter hemma, be någon annan lägga upp så mycket som han/hon skulle äta. Tryck inte i dig mer mat än så: då mår du bara illa.

elincaroline:

Mest rädd är jag nog att jag inte ska hinna med och bygga några muskler utan bara bli en dallrig spillevink med lite bilringar här och där...

Det är sällan någon risk hos anorektiker :/


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Finns det någon som kommit en bit på vägen i sin viktuppgång? Hur mår ni och hur är det med återfall och liknande?


   
SvaraCitera

Har inte mycket att säga annat än lycka till och välkommen till forumet! Ska hålla tummarna. Mat är bra.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

elincaroline:

Finns det någon som kommit en bit på vägen i sin viktuppgång? Hur mår ni och hur är det med återfall och liknande?

Jag har sen i sommras tagit tag i mitt liv och försökt återfrisknat. Det har gått bra i perioder, men då och då får man "dåliga dagar", tom dåliga veckor. Jag har problem med att hålla mig fokuserad på det jag vill - bli frisk! Äs-tankarna tar över alldeles för lätt. Men det gäller att bara fortsätta fokusera på sitt mål, eller nåt [smile]


   
SvaraCitera