Aviseringar
Rensa alla

Motargument och Argument


Ämnesstartare

tjenixen har en liten challenge för er. ni ska skriva motargument (minst 3) och argument för följande saker:
- Eleverna ska få betyg från år 3.
-  Cafeterian bör sälja godis, chips och dricka. ( i skolor)
- Det är bra med skoluniformer.
- Det är fel att äta kött.
- Man borde få rösta när man är 16, inte vid 18.
- Narkotika borde legaliseras i Sverige.
- Skolan bör vara frivillig efter sjätte klass.


   
Citera

Gör din egen läxa, det där är busenkelt ju, du kan ju hitta på precis vad du vill! Finns inga rätt eller fel där. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

S3ON:
Gör din egen läxa, det där är busenkelt ju, du kan ju hitta på precis vad du vill! Finns inga rätt eller fel där. 

detta är en liten läxa för er lol inte för mig


   
SvaraCitera

Det s3on sa. Så enkla läxor får du göra själv! Om du dock har kvar något argument/motargument i slutet som du inte kommer på kan du ju såklart fråga. 


   
SvaraCitera

Sally111:

detta är en liten läxa för er lol inte för mig

rightttttt Mycket glad


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Niklas:
Det s3on sa. Så enkla läxor får du göra själv! Om du dock har kvar något argument/motargument i slutet som du inte kommer på kan du ju såklart fråga. 

S3ON:

rightttttt Mycket glad

läxa för er inte till mig :)))


   
SvaraCitera

vare ens nåt vettigt med i listan? 16 åring ska rösta pfft not a good idea i guess 20 skulle va bättre, godis o kafeterian ja de finns redan... o kött ska man äta, fuck skoluniform, legalisera narkotika hmm vetefan va skiten ens finns för.. äsch orka göra nåt seriöst


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

handendärnissen:
vare ens nåt vettigt med i listan? 16 åring ska rösta pfft not a good idea i guess 20 skulle va bättre, godis o kafeterian ja de finns redan... o kött ska man äta, fuck skoluniform, legalisera narkotika hmm vetefan va skiten ens finns för.. äsch orka göra nåt seriöst

tänkte lite såhär :/ när jag gjorde tråden för trodde ingen skulle orka ahahaha


   
SvaraCitera

Sally111:

tänkte lite såhär :/ när jag gjorde tråden för trodde ingen skulle orka ahahaha

haha har inget bättre för mig när datorn dampar Mycket glad


   
SvaraCitera

handendärnissen:
vare ens nåt vettigt med i listan? 16 åring ska rösta pfft not a good idea i guess 20 skulle va bättre, godis o kafeterian ja de finns redan... o kött ska man äta, fuck skoluniform, legalisera narkotika hmm vetefan va skiten ens finns för.. äsch orka göra nåt seriöst

du kom ju inte med några argument alls


   
SvaraCitera

Enkla ämnen, gör din egen läxa.


   
SvaraCitera

Rösträttsålder 

FÖR: 
Någon på 16 år kan mycket väl vara minst lika påläst som någon på 18 år. 

Det skulle kunna sporra ungdomar att anstränga sig mer för att sätta sig in i samhällsdebatten 

Valresultatet skulle antagligen präglas mer av idealism och altruism

Emot: 

Ungdomar har inte vuxnas konsekvenstänk och skulle således inte kunna hantera detta ansvar ordentligt 

De skulle endast rösta på det som deras föräldrar sade åt dem att rösta på 

De skulle sälja sin röster för att få råd med knark alt lyckas bli duperade av hemliga ryska agenter pga unga, dumma och i behov av pengar 

kan jag få mvg nu???


   
SvaraCitera

vonKissekatt: kan jag få mvg nu???

naw mvg, tror ingen fattar vad du menar med det nuförtiden Rodnar


   
SvaraCitera

5 då. eller a +


   
SvaraCitera

vonKissekatt:
Rösträttsålder 

FÖR: 
Någon på 16 år kan mycket väl vara minst lika påläst som någon på 18 år. 

Det skulle kunna sporra ungdomar att anstränga sig mer för att sätta sig in i samhällsdebatten 

Valresultatet skulle antagligen präglas mer av idealism och altruism

Emot: 

Ungdomar har inte vuxnas konsekvenstänk och skulle således inte kunna hantera detta ansvar ordentligt 

De skulle endast rösta på det som deras föräldrar sade åt dem att rösta på 

De skulle sälja sin röster för att få råd med knark alt lyckas bli duperade av hemliga ryska agenter pga unga, dumma och i behov av pengar 

kan jag få mvg nu???

C. Utveckla argumenten mer.


   
SvaraCitera