Aviseringar
Rensa alla

motionera när man har mensvärk


Ämnesstartare

finns det ngn sjuk jävel som verkligen gör det? ut o jogga när ngn borrar i ens livmoder? gör ni det? mår ni bättre efteråt? hur orkar ni ta er ur säng1 ens vänligen förklara detta


   
Citera
Ämnesstartare

Svårt att ta tag i det men sjukt värt när man väl kommer igång.  Tycker det hjälper. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

minns när man fick det rådet som liten av lärare

känns som mensen stannar upp när man rör på sig mkt men kanske inbillning, obehaglig känsla iaf


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tränar väldigt ofta, oavsett. Har nästan aldrig mensvärk och jag märker nästan inte ens att jag har mens.


   
SvaraCitera

nä för mig gör d typ bara ondare


   
SvaraCitera

blir drf så sjukt provocerad av personer som tyckt jag ska motionera när jag har ont.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

jag brukar motionera fast jag har mens


   
SvaraCitera
Yaren

ennis♡☆:
jag brukar motionera fast jag har mens

Det är skillnad på mens och mensvärk


   
SvaraCitera

Funkar inte för mig, får oftast också bara mer ont. Brukar istället hjälpa att bara ligga ner och vila typ


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Yaren:

Det är skillnad på mens och mensvärk

också då jag har mensvärk


   
SvaraCitera

Nej, det gör så sjukt jävla fucking ont så jag typ dör. 
Men när man rör på sig så ökar blodgenomströmningen och livmodern slappnar av och det slutar värka så mycket. Men om det gör för ont tycker jag inte att man ska det. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

så länge mitt humör inte är påverkat så att jag inte kan motivera mig till annat än att ligga ned och/eller äta så brukar jag springa när jag har mensvärk. det ger långvarig lättnad av smärtan så länge den inte är av det obeskrivligt kraftiga slaget, men mest av allt hjälper det eftersom jag blir lugnare och slipper vara grinig och dan. har inga problem med att träna när jag har ont i och med att jag är ganska rutinerad med träningen till "vardags" också.


   
SvaraCitera
lax
 lax

hm, min mensvärk pågår intensivt i ungefär 40 minuter. och det går att motverka med them pills.

motion under är pga det ingår i mitt vanliga schema + fördelaktigt ty det minskar faktiskt mensperioden.

så ja, ja, ja, ja, ja, ja, let's!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Minns när alla fröknar sa det
asså snälla... avgå
fick lära mig, av mamma, att man ska ta det lugnt när man har mens. Nu, som ung kvinna, bekräftar jag hennes råd


   
SvaraCitera