Aviseringar
Rensa alla

Motivation och rutiner när det gäller skolan


Ämnesstartare

Finns det någon där ute som har misskött skolan men sedan skärpt sig och börjat gå varenda dag? Finns det någon som kan komma med lite tips? [smile]

Jag känner mig väldigt motiverad till att verkligen satsa på skolan nu men jag känner att det kanske bara är så att det kommer att gå över efter någon månad och så sitter jag där i skiten igen och skolkar.

Och det får inte hända.

Hur ska jag göra för att gå varenda dag? Hur ska jag göra för att plugga? Jag behöver rutiner, hjälp mig att skaffa dem.
Tips?

Till er som inte har någonting vettigt att säga - dra åt helvete!


   
Citera
Ämnesstartare

Mitt problem är alltså att komma iväg till skolan, när jag väl är där så går allt perfekt och jag är inte heller dum i huvudet. Men det är just den biten utanför skolan som jag behöver hjälp med. Jag måste GÅ DIT och lära mig att plugga hemma.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

har exakt samma problem, tror det gäller att ha ordentligt med självdisciplin


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Och jag har inte heller någon som kan slita mig upp ur sängen då jag bor ensam.

- - - - - - - - - - - - - - - - - Sammanslagning 1 - - - - - - - - - - - - - - - - -

Ja, det är sjukt jobbigt. Man hamnar liksom i en ond cirkel, stannar man hemma en dag så stannar man hemma nästa och fjksjfjkdlsdklfdsf så har det gått en hel vecka.

Jag vet att jag kommer sköta mig i början både när det gäller närvaro och att plugga men efter en månad så kommer det gå åt helvete! Det här är min sista chans. [sad]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Att plugga utan att göra något annat sidan av, är det ultimata. Annars blir man bara slapp!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Art deco:

Att plugga utan att göra något annat sidan av, är det ultimata. Annars blir man bara slapp!

Hur menar du nu? Ska jag inte ha någon fritid för att jag går i skolan? Det var ett dåligt råd.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Du kommer säkert känna dig mer nöjd med dig själv om du går till skiten. Tänk på resultatet, inte vägen dit.

Du kommer säkert ångra dig om du skiter i det. (Det är väldigt lätt att i efterhand tänka vad man skulle gjort egentligen).


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Link:

Du kommer säkert känna dig mer nöjd med dig själv om du går till skiten. Tänk på resultatet, inte vägen dit.

Du kommer säkert ångra dig om du skiter i det. (Det är väldigt lätt att i efterhand tänka vad man skulle gjort egentligen).

Ja, sant, men jag måste hitta på något som verkligen fungerar!

- - - - - - - - - - - - - - - - - Sammanslagning 1 - - - - - - - - - - - - - - - - -

Yogi:

äh, skolan är bara för nördar[no-no]

Angelize:

Till er som inte har någonting vettigt att säga - dra åt helvete!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Angelize:

Hur menar du nu? Ska jag inte ha någon fritid för att jag går i skolan? Det var ett dåligt råd.

Jag syftade på läxor du gör hemma.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Till er som pluggar - hur gör ni hemma med läxorna? Hur kommer ni igång? Hur länge sitter ni?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Har du prestationsångest? Ligger du långt efter? (Det är väl iofs sommarlov nu, men ändå ...)


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Haha aa, hade många ogiltiga timmar med frånvaro i både 1an och 2an, men under tredje året så blev ja intresserad av en tjej som gick där, så det blev mer intressant att gå till skolan x) Det hjälpte faktiskt asmycket :>


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ricochet:

Har du prestationsångest?

Nej. [crazy]

Ricochet:

Ligger du långt efter?

Ja [chocked], men det kommer gå att ta igen men INTE om jag fortsätter skolka och hamnar ännu mer efter.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Angelize:

Ja, sant, men jag måste hitta på något som verkligen fungerar!

Inte för att betyg är allt, men tänk att allt kommer att gå åt skogen om du inte fixar betygen. Tänk att det är din framtid (typ).


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ska beskriva mina problem lite bättre:
Jag är tidsoptimist och är alltid lika jävla stressad på morgonen och hinner oftast inte, istället för att komma tjugo minuter försent så kan jag tänka att äh, skippar den här lektionen och kommer på nästa. MÅSTE SLUTA MED DET! Jag lägger mig försent också, men jag får väl skaffa rutiner när det gäller läggdags som en liten bebis. [no-no]

Jag måste också vinna mina lärares förtroende vilket kommer bli fdNHFDJGKGDKGKGKSVÅÅÅÅRT


   
SvaraCitera