Aviseringar
Rensa alla

Motivation


Nirak
Ämnesstartare

Jag har helt tappat motivationen med typ allt, jag ids inte ta i tag i nått.
Går ettan på gymnasiet och ligger efter i flera teoretiska ämnen fast jag egentligen aldrig haft svårt med skolan jag orkar bara inte göra något. Jag är överviktig och försöker gå ner i vik men jag fuskar och äter sötsaker hela tiden, jag vill ju gå ner i vikt men på något sätt så hittar jag inte drivet till att göra det.
Jag säger hela tiden att jag ska försöka spara pengar men ändå går jag och köper något onödigt skit. Jag är trött på att jag är så jävla omotiverad hela tiden. Har ni några tips på vad jag kan göra för att bli motiverad igen? För det här går seriöst inte längre.


   
Citera

Typ samma med mig, men för mig är träning det absolut bästa. Har ju dock svårt att motivera mig till det också från första början, men om du lyckas komma ut och röra lite på dig tror jag självförtroendet, energin och motivationen till allt det andra öka. Så tipset helt enkelt: Lägg all energi på att bli träningsmotiverad så kommer en del annat naturligt.


   
SvaraCitera

Motivations-klipp brukar hjälpa mig.

Eller till och med något så simpelt som ett tal från en film kan tända en gnista i mig.


   
SvaraCitera

Försök att bli bekväm med att vara obekväm och då när du känner dig bra kommer ditt liv vara på topp. säger inte att du ska ändra allt och vända det upp och ner, men ta små steg.

Gör vad du måste göra, Du gör det för dig själv. om du inte orka träna och känner dig omotiverad gör det ända tills du älskar skitet.

om du inte orka dra till gymmet, klä bara på dig, dra på lite musik och gå ut och jogga i skogen, parker vad som helst. Om du inte orka springa sönder första dagen, gör inte det. Men gör bättre än vad du gjorde dagen innan.


   
SvaraCitera

Helt enkelt så saknar du självdisciplin. 
Vissa behöver helt enkelt nå botten för att få motivationen, säger inte att du ska nå botten då alla är olika. Men som sakt, människor börjar förstå och inse saker och ting bättre när de når "total" botten, och får upp sin motivation från det. 

Så mitt tips är att, antigen se till att få bättre disciplin då jag tror du har en viss motivation som varar typ "2-3" minuter innan du blir deppig. Eller att du helt enklet hittar en motivation genom att göra saker som du har intresse för..kan vara vad som helst.


   
SvaraCitera