Aviseringar
Rensa alla

Motivation till träning?


Ämnesstartare

Denna tråd är riktad till er som tränar regelbundet.

Jag är alltid trött, omotiverad och har sämst kondis. Problemet är att jag är lat och hatar att springa osv. Det är inte bara att "gå utanför dörren och springa en runda", det är så sjukt tråkigt!

Jag funderar på att göra ett projekt av det hela, typ att jag ska gå ner fem kilo på två månader eller något sånt, kanske. Men jag vill inte bara förlora överflödigt fett, jag vill MÅ BRA, vilket innebär att jag antagligen måste ändra min kost också, så sådana tips uppskattas självklart också!

Hur motiverar du dig till att vilja/orka träna?
Vad finns det för olika träningsformer? Helst billiga, men alla tips mottages tacksamt! Tipsa om småsaker man kan tänka på i vardagen också, i stil med att välja trappor över hissar osv.

Tack på förhand!


   
Citera

Är också fett omotiverad 🙁


   
SvaraCitera

Badminton 😀


   
SvaraCitera

min motivation försvann av att läsa detta [sad]


   
SvaraCitera

Att det är roligt är väl rätt motiverande, så träna något som är kul att träna [y]


   
SvaraCitera

Hatar att springa, hatade lumpen vid de tillfällena, har sämst kondis i norra hemisfären.
Ska ut och springa snart för jag vill inte bli tjock. Fråga mej inte varför, det är inte precis som om någon någonsin kommer få se mej.


   
SvaraCitera

The Elin:

Hur motiverar du dig till att vilja/orka träna?

Känslan efteråt. Och att det är väldigt roligt på de flesta pass [smile]
Gym/löpning däremot hade jag _aldrig_ klarat av


   
SvaraCitera

The Elin:

det är så sjukt tråkigt!

Det är det, jag tvingar mig själv, försöker att tänka på resultatet av att springa. Har du någonsin ångrat ett träningspass?

The Elin:

Hur motiverar du dig till att vilja/orka träna?

Fokusera på vad som händer i längden, om jag lever ett sådant liv.

The Elin:

Vad finns det för olika träningsformer? Helst billiga, men alla tips mottages tacksamt!

Kroppsviktsträning.

The Elin:

måste ändra min kost också

Minskade på sockret, ser skillnad efter ett par månader.

The Elin:

Tipsa om småsaker

Träna med någon.


   
SvaraCitera

Att springa kan varaq rätt tråkigt ja. Men om det är fint väder, man har överskottsenergi och lyssnar på bra musik under tiden så kan det faktiskt vara helt okej. [smile]

Fast styrketräning på gym är mycket roligare, om du behöver motivation till det så kan jag säga att det är fullt av snygga, svettiga, stönande killar att kolla på. [crazy]

Tickstart:

Fråga mej inte varför, det är inte precis som om någon någonsin kommer få se mej.

Fan vad taskigt! [mad]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

passaro:

Badminton 😀

faktiskt riktigt bra tips, badminton är svinroligt! [bigsmile] Lust att spela med mig någon gång? Var gör man sånt i GBG btw? :s

Fejlarn:

Att det är roligt är väl rätt motiverande, så träna något som är kul att träna [y]

Har du några tips? Vad/hur tränar du?

Tickstart:

Ska ut och springa snart för jag vill inte bli tjock. Fråga mej inte varför, det är inte precis som om någon någonsin kommer få se mej.

Vad motiverar dig då?

Budolicious:

Känslan efteråt. Och att det är väldigt roligt på de flesta pass [smile]
Gym/löpning däremot hade jag _aldrig_ klarat av

hur ofta tränar du? Hur tänker du ifall du verkligen inte vill åka och träna någon dag? Vad var det du tränade nu igen? Var det judo? Nä, det lät fel :/

The Weapons Dude:

Det är det, jag tvingar mig själv, försöker att tänka på resultatet av att springa. Har du någonsin ångrat ett träningspass?

Ja 🙁 Kände mig mest bara fail senast jag var ute och sprang, fast jag försökte tänka positivt

The Weapons Dude:

Kroppsviktsträning.

Vad menas med det?

TACK för ditt svar annars, mycket uppskattat! 🙂

svartarosen:

Fast styrketräning på gym är mycket roligare, om du behöver motivation till det så kan jag säga att det är fullt av snygga, svettiga, stönande killar att kolla på. [crazy]

ahahaha! inte direkt något jag är intresserad av dock ;D


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Vad fina ni är, för en gångs skull, tack för det!


   
SvaraCitera

The Elin:

ahahaha! inte direkt något jag är intresserad av dock ;D

Brukar finns ett par heta fittnestjejer också. [wink]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

svartarosen:

Brukar finns ett par heta fittnestjejer också. [wink]

xD jag har pojkvän.. hade nog inte kollat på svettiga muskelpumpare om jag hade varit singel heller, för den delen [rolleyes]

TOPIC, nu tack!


   
SvaraCitera

The Elin:

faktiskt riktigt bra tips, badminton är svinroligt! [bigsmile] Lust att spela med mig någon gång? Var gör man sånt i GBG btw? :s

Ja, badmintin är skitkul.[cool]

Jadå, det har jag. 😀

Man kan spela i Fjäderborgen, ta spårvagn 10 till Kapellplatsen sen äre en bit att gå.


   
SvaraCitera

The Elin:

Vad motiverar dig då?

Att jag ska trivas bättre med mej själv. Öh tror jag, vill se snygg ut också så nån tjej kan gilla en :s Det har inte hjälpt hittills, så jag är uppenbarligen för lat :<

Ska ut nu, lycka till med det där!


   
SvaraCitera