Aviseringar
Rensa alla

Motivera mig till träning?


Ämnesstartare

Suck, suck, suck, suck och suck.

Jag vill börja träna och bli mer hälsosam men lyckas aldrig komma till skott, jag är sockerberoende och ÄLSKAR skräp-mat så som hamburgare, kebab och pizza.

När jag ställer mig och försöker göra någon form av rutin så slutar det alltid med att jag gråter och ger upp.

Jag är inte tjock, inte ens mullig men jag vill ändå gå ner lite och "fixa formerna" så att säga.

Några tips på hur man kan motivera sig själv till att börja träna och äta nyttigare? Jag har gett upp helt.

(Har ej tillgång till gym=


   
Citera

bara ut och spring för helvete


   
SvaraCitera

Börja träna, till att börja med, och justera sedan matintaget (om det nu behövs).


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

amsi:

bara ut och spring för helvete

Lättare sagt än gjort! Kommer alltid på ursäkter för att inte göra det.


   
SvaraCitera


   
SvaraCitera

Nej do something for yourself, pick up smoking.


   
SvaraCitera


   
SvaraCitera

Love_93:

jag är sockerberoende

Försök att ersätta vanligt socker genom att käka frukt och dricka osockrad juice. Fungerar bra för mig.


   
SvaraCitera

Det är kul, man mår bra, man blir glad.

Hitta någon rolig träningsform, ta dig i kragen och sätt igång. När du väl kommit in i det flyter det på automatiskt, oftast.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Zodd:

Försök att ersätta vanligt socker genom att käka frukt och dricka osockrad juice. Fungerar bra för mig.

Har försökt, men då måste jag äta minsta 10 äpplen, 10 bananer, 10 apelsiner för att jag ens ska märka av det. Vilket känns jävligt jobbigt.

Åt 2kg morötter på nån timme bara för att hålla mig ifrån att gå till affären och köpa godis, det slutade med att jag gick dit i alla fall..


   
SvaraCitera

Love_93:

Har försökt, men då måste jag äta minsta 10 äpplen, 10 bananer, 10 apelsiner för att jag ens ska märka av det. Vilket känns jävligt jobbigt.

Åt 2kg morötter på nån timme bara för att hålla mig ifrån att gå till affären och köpa godis, det slutade med att jag gick dit i alla fall..

I så fall behöver du väl få professionell behandling för beroendet.


   
SvaraCitera

Gör ngt kul, det du gjort kanske inte vart kul nog.......


   
SvaraCitera