Aviseringar
Rensa alla

Motorola Defy - Hjälp!


Ämnesstartare

Hej,
Jag har just skaffat Motorolas nya telefon Defy, vilket verkar vara en mycket bra telefon enligt recensionerna. Men jag har ett problem - den går inte att starta! När jag trycker på power-knappen får jag bara upp Motorolas Logotyp, och jag kommer inte därifrån. Det går inte ens att stänga av telefonen, utan man måste ta ut batteriet. Jag har försökt flera gånger med samma resultat. Vad gör jag för fel? Eller är det ett tillverkningsfel?


   
Citera

Har du anslutit laddaren innan du försöker starta den?


   
SvaraCitera

Hur länge har du haft igång den innan du drar ur batteriet? det kan ta ruskigt lång tid för vissa mobiler att starta


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Hjärtlös:

Har du anslutit laddaren innan du försöker starta den?

Den har suttit på laddning i ett dygn... :S

Köffein:

Hur länge har du haft igång den innan du drar ur batteriet? det kan ta ruskigt lång tid för vissa mobiler att starta

Den har sett likadan ut i en halvtimme nu...Minst.


   
SvaraCitera

Honey:

Den har suttit på laddning i ett dygn... :S

Hmm, då är det nog något fel på batteriet. Det brukar räcka med ett par timmar och sedan ska mobilen gå att starta. Ring kundtjänst och fråga vad felet kan vara.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Hjärtlös:

då är det nog något fel på batteriet.

Tror inte batteriet är problemet. Eller snarare, det är inget som tyder på det. Hade den bara på laddning i ett dygn eftersom batteriet brukar bli bättre om man gör det första gången. Den verkar mer som att den inte vill koppla upp sig mot Android. Men ja, att ringa kundtjänsten är nog en bra idé.


   
SvaraCitera