Aviseringar
Rensa alla

Motsvarar du kraven för en samtalspartner?


mynona
Ämnesstartare

dazed:

[] Du talar inte samtidigt som du gäspar.

Vilken vämjelig ovana, det är min motsvarighet till gnissel av krita mot svarta tavlan [mad]

dazed:

[tror inte men jag är ej insatt] Åtminstone inte mot mig, gör du det mot andra är det ditt ansvar.

Nej, det kan du lugnt kryssa för. Jag är inte överkänslig och brukar inte skrika vargen kommer om jag inte på fullt allvar ser mig utsatt för sådana metoder.

dazed:

[/] Du betraktar jämställdhet/femenism som en naturlig del inom allmän demokratisk människosyn och blåser inte nödvändigtvis upp den till någon särskild slags ideologi.

Med detta menar jag inte att man inte bör erkänna att det finns separat feministgrupper, snarare att jämlikhet bör betraktas som något självklart inom politisk norm.

dazed:

[inte så insatt] Du tror på sexuell jämlikhet.

Det är enkelt: du anser att inte att en tjej ska bli trakasserad om hon gör samma sak för vilken en kille får ryggdunk. Dold text: Detta är en kuggfråga av oerhört bärande vikt från min sida

dazed:

[/] Du tror dig inte känna din samtalspartner och dess syften bättre än den gör själv.

Ibland kan man givetvis ana sig till att ens bedömning vore logisk, men man har alltid i sista hand respekt för att motståndarens åsikt om sin egen åsikt bör gälla, i alla fall rent officiellt - det finns få saker som kan provocera mig så mycket som när någon utgår ifrån att det vet exakt varför jag agerar som jag gör även då jag förklarar mitt beteende.

dazed:

[] Bonus 1

Här kan du kryssa i exempelvis: "Jag sprider småmuttrande trivsel omkring mig".

kekeoxo:

[] Du tror på sexuell jämlikhet.

Mycket viktigt. Där vägde du upp flera av de övriga nejsvaren 😉

kekeoxo:

bonus. e söt

Det är trevligt

Jr. HBT:

[] Åtminstone inte mot mig, gör du det mot andra är det ditt ansvar.

Här har du inget att förebrå dig - jag kan inte erinra mig ha blivit nedlåtande behandlad av dig någon gång. Du kan lugnt kryssa i detta.

Jr. HBT:

[] Du tror på sexuell jämlikhet.

Men Brk, tror du inte på rättvisa 🙁 Detta är en högprioriterad fråga för mig, ursprunget till allt könsförtryck och en viktig perimeter utifrån vilken jag bedömer en ensklid individs förmåga att urskilja rättvisa.

Se nu hur moraliskt destruktivt det kan vara att tycka att man bara ska ha sex för avel: man förlorar känslan för vad som är rätt och fel. Denna konsekvens är en stor anledning till varför biologismen är negativ.

Men att du kan se sexuell orättvisa som logisk ur avelsaspekt behöver inte betyda att du stödjer den moral som säger att killar som knullar runt ska få beröm och tjejer som gör samma sak ska trakasseras och hindras från att göra det.

S3ON:

[smile]

Det gick ju bra! [smile]

Nachac:

[] Du betraktar jämställdhet/femenism som en naturlig del inom allmän demokratisk människosyn och blåser inte nödvändigtvis upp den till någon särskild slags ideologi.

Så förvånande. Se dock mitt förtydligande till dazed ovan.

lossas vampyr:

[x] Bonus 1
[x] Bonus 2

Viljan som satte dit kryssen är bonus nog 😉


   
SvaraCitera

mynona:

Förtydliga gärna! Du kan för övrigt som bonus sätta ut ett: "[Jag är hjälpsam och tjänstvillig] Bonus 1"

Jag har ingen särskild åsikt om just drömtydning, men i allmänhet har jag för vana att passivt nedvärdera sådant som inte följer min "vetenskapliga tro" - för mig är det till exempel alldeles självklart vad som händer efter döden, min övertygelse är så pass stark att jag har svårt att ta alternativa synsätt på allvar så länge de inte uppvisar bevis som kan utmana min intuition. Samtidigt förhåller jag mig gärna vänlig till andra människor, varför jag för det mesta undviker att "håna" (jag vinner ingenting på att göra det men har mina avigsidor...). En dag kanske jag ändrar uppfattning om detta.


   
SvaraCitera

[] Du talar inte samtidigt som du gäspar.
[/] Du är inte fanatiker: att du har starka åsikter hindrar dig inte från att vara öppen för nya. Exempel: om du är naturvetenskapare hånar du ändå inte drömtydning som flum.
[] Du utövar inte förminskning.
[] Åtminstone inte mot mig, gör du det mot andra är det ditt ansvar.
[x] Du tillhör rent generellt inte den typ av person som pressar folk med krav/ägandebehov utan accepterar andras rätt att ordna livet enligt deras egna villkor.
[] En diskussion är icke en penismätning.
[] Du talar aldrig med mat i munnen eller gör liknande motbjudande ting.
[x] Du betraktar jämställdhet/femenism som en naturlig del inom allmän demokratisk människosyn och blåser inte nödvändigtvis upp den till någon särskild slags ideologi.
[x] Du tror på sexuell jämlikhet.
[/] Du kan se på tecknad film och läsa serietidningar trots att du är vuxen.
[/] Du är öppensinnad inför sådant vi inte kan veta något om, såsom livet efter döden och liknande.
[x] Du kan föra en stimulerande diskussion med möjlighet till ömsesidig utveckling.
[x] Du tror dig inte känna din samtalspartner och dess syften bättre än den gör själv.
[xxxxxx] Du uppfattar normlöshet och individens rätt att leva som hon själv önskar som något positivt.


   
SvaraCitera
mynona
Ämnesstartare

ainos:

Är jag den enda som tog detta med bonus på allvar eller???? (välj mig, Mynona, jag är den enda seriösa kandidaten!!!)

Nej, Biologen tog det på allvar, och vampyren visade god vilja.

Schism:

Jag har ingen särskild åsikt om just drömtydning, men i allmänhet har jag för vana att passivt nedvärdera sådant som inte följer min "vetenskapliga tro" - för mig är det till exempel alldeles självklart vad som händer efter döden, min övertygelse är så pass stark att jag har svårt att ta alternativa synsätt på allvar så länge de inte uppvisar bevis som kan utmana min intuition. Samtidigt förhåller jag mig gärna vänlig till andra människor, varför jag för det mesta undviker att "håna" (jag vinner ingenting på att göra det men har mina avigsidor...). En dag kanske jag ändrar uppfattning om detta.

Jag förstår. Min hållning är att vi måste vara öppna för sådant vetenskapen ännu inte kan bevisa, annars begränsar vid oss och våra fantasi onödigt mycket och går miste om mycket som hade kunnat vara till nytta i vår personliga utveckling. Men huvudsaken är att visa respekt, även om man nu inte kan diskutera just den saken.


   
SvaraCitera

Btw:

[Jag är hjälpsam och tjänstvillig!] Bonus 1

mynona:

Men huvudsaken är att visa respekt

Absolut.


   
SvaraCitera

mynona:

Det gick ju bra!

Förvånad eller? [cool]


   
SvaraCitera
Paseo

[] Du talar inte samtidigt som du gäspar.
[x] Du är inte fanatiker: att du har starka åsikter hindrar dig inte från att vara öppen för nya. Exempel: om du är naturvetenskapare hånar du ändå inte drömtydning som flum.
[x] Du utövar inte förminskning.
[] Åtminstone inte mot mig, gör du det mot andra är det ditt ansvar.
[x] Du tillhör rent generellt inte den typ av person som pressar folk med krav/ägandebehov utan accepterar andras rätt att ordna livet enligt deras egna villkor.
[x] En diskussion är icke en penismätning.
[x] Du talar aldrig med mat i munnen eller gör liknande motbjudande ting.
[x] Du betraktar jämställdhet/femenism som en naturlig del inom allmän demokratisk människosyn och blåser inte nödvändigtvis upp den till någon särskild slags ideologi.
[x] Du tror på sexuell jämlikhet.
[x] Du kan se på tecknad film och läsa serietidningar trots att du är vuxen.
[x] Du är öppensinnad inför sådant vi inte kan veta något om, såsom livet efter döden och liknande.
[x] Du kan föra en stimulerande diskussion med möjlighet till ömsesidig utveckling.
[x] Du tror dig inte känna din samtalspartner och dess syften bättre än den gör själv.
[x] Du uppfattar normlöshet och individens rätt att leva som hon själv önskar som något positivt.

[x] Bonus 1 jag är gränslös, intresserad av ALLT
[x] Bonus 2 jag kan inte ens med ord beskriva hur jävla bra jag är


   
SvaraCitera

Nej.


   
SvaraCitera
mynona
Ämnesstartare

OF 5:

[ ] Du kan föra en stimulerande diskussion med möjlighet till ömsesidig utveckling.

Det kan du kryssa för. Du underskattar dig själv. Din lägstanivå är hög.

Xisco:

[dålärjagförlorastort(litethöhö)] En diskussion är icke en penismätning.

Röstade du på mig som Årets Debattör? [wink]

Xisco:

[jagärsnäll] Bonus 1

Det är en stor bonus, men borde vara för självklar för att räknas!

Xisco:

[jaggillarchoklad] Bonus 2

Vem gör inte? Hade jag inte haft den kroppsförbränning jag har hade jag varit tjock på grund av det.

Dekadent:

[] En diskussion är icke en penismätning.

Har du smak för penismätning?

Dekadent:

[] Du talar aldrig med mat i munnen eller gör liknande motbjudande ting.

Dekadent:

[] Du talar inte samtidigt som du gäspar.

Men bordskick ...!![mad] Behöver du disciplineras?[no-no][y]

S3ON:

Förvånad eller?

Lite kanske, men min förvåning brukar sällan vara stor över något.

Schism:

Btw:

[Jag är hjälpsam och tjänstvillig!] Bonus 1

Ja det är riktigt. Du fyller för mig en utmärkt roll som moderator.

Paseo:

[x] Bonus 1 jag är gränslös, intresserad av ALLT
[x] Bonus 2 jag kan inte ens med ord beskriva hur jävla bra jag är

Det gick ju bra Paseo! [party]

Paseo:

[] Du talar inte samtidigt som du gäspar.

... utom detta. Det gör mig så irriterad när folk gör så[cry]

Ensamvargen:

Nej.

Vad menar du med nej? Dechiffrera.


   
SvaraCitera

mynona:

Vad menar du med nej? Dechiffrera.

Menar: Nej, jag motsvarar inte kraven för en samtalspartner.


   
SvaraCitera

mynona:

Röstade du på mig som Årets Debattör? [wink]

Tror det!

mynona:

Vem gör inte? Hade jag inte haft den kroppsförbränning jag har hade jag varit tjock på grund av det.

Jag är tjock pga det [cry]


   
SvaraCitera
Paseo

mynona:

... utom detta. Det gör mig så irriterad när folk gör så[cry]

wojjj fast jag gör faktiskt inte det


   
SvaraCitera

mynona:

Det kan du kryssa för. Du underskattar dig själv. Din lägstanivå är hög.

'Kryssar i'
är ju subjektivt, tycker ej om partiskheten i att bestämma sånt. kanske skulle lära mig självdistans eller något


   
SvaraCitera

[] Du talar inte samtidigt som du gäspar.
[x] Du är inte fanatiker: att du har starka åsikter hindrar dig inte från att vara öppen för nya. Exempel: om du är naturvetenskapare hånar du ändå inte drömtydning som flum.
[x] Du utövar inte förminskning.
[x] Åtminstone inte mot mig, gör du det mot andra är det ditt ansvar.
[x] Du tillhör rent generellt inte den typ av person som pressar folk med krav/ägandebehov utan accepterar andras rätt att ordna livet enligt deras egna villkor.
[x] En diskussion är icke en penismätning.
[x] Du talar aldrig med mat i munnen eller gör liknande motbjudande ting.
[x] Du betraktar jämställdhet/femenism som en naturlig del inom allmän demokratisk människosyn och blåser inte nödvändigtvis upp den till någon särskild slags ideologi.
[x] Du tror på sexuell jämlikhet.
[x] Du kan se på tecknad film och läsa serietidningar trots att du är vuxen.
[x] Du är öppensinnad inför sådant vi inte kan veta något om, såsom livet efter döden och liknande.
[x] Du kan föra en stimulerande diskussion med möjlighet till ömsesidig utveckling.
[x] Du tror dig inte känna din samtalspartner och dess syften bättre än den gör själv.
[x] Du uppfattar normlöshet och individens rätt att leva som hon själv önskar som något positivt.


   
SvaraCitera
mynona
Ämnesstartare

Ensamvargen:

Menar: Nej, jag motsvarar inte kraven för en samtalspartner.

Vad fick dig att dra den slutsatsen då. Jag har konverserat vid mer än två tillfällen

Xisco:

Tror det!

Det förvånade mig lite då jag såg det, minns jag att jag tänkte. Motivation?

OF 5:

'Kryssar i'
är ju subjektivt, tycker ej om partiskheten i att bestämma sånt. kanske skulle lära mig självdistans eller något

Ja det är sant, jag hade möjligen skrivit något liknande. Men man kan tryggt svara ja med mig utan att jag tar det fel.

Fingerprints:

[] Du talar inte samtidigt som du gäspar.

Detta provocerar mig oerhört[n] Jag reagerar genom att blunda, täcka för öronen och säga "Jajajajaja" för att höra min röst hellre än gäsptalet.

Annars gick det ju bra för dig noterar jag.


   
SvaraCitera