Aviseringar
Rensa alla

motverka feber


Ämnesstartare

fick plötsling pang i huvudet och blev äckelvarm fast jag fryser. Känner att om några timmar så kommer jag ligga i sängen med hög feber och drömma kontiga drömmar. Någon som vet hur man motverkar feber så snabbt som möjligt, eller är det försent?


   
Citera
Ämnesstartare

Feber är ett tecken på att något annat inte är bra, kanske en infektion. [no-no] Går väl knappast att motverka då. Tycker inte att du ska ta febernedsättande skit om du nu inte har väldigt hög feber. [no-no]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Kaabii:

Feber är ett tecken på att något annat inte är bra, kanske en infektion. Går väl knappast att motverka då. Tycker inte att du ska ta febernedsättande skit om du nu inte har väldigt hög feber.

man känner sin kropp bäst själv och jag känner att jag kommer ha farligt hög feber om några timmar. Jag vet hur man ska göra om man får feber.... men motverka är ju en annan sak.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

secksmo:

farligt hög feber

Farligt hur då? [rolleyes]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Man ber nån att klappa en på huvudet och säga fina saker [tard]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Kaabii:

Farligt hur då?

Så farligt som det brukar bli för mig. Jag blir sjuk typ en gång om året och då är det alltid så hög feber att jag grinar ständigt och ser i syne eller vafan det nu är man gör. Det är inte så okej eftersom jag har problem med njurar och annat bakom bröstkorgen som säkert kommer ta kål på mig 100 x värre inatt


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Det bästa du kan göra är att öppna fönster och hålla dig själv kall. Ta även t.ex. dubbla ipren eller alvedon och drick en massa vatten.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ending Jon:

Man ber nån att klappa en på huvudet och säga fina saker

Haha. Skulle bara slå till personen för jag blir en riktig surpuppa när jag mår dåligt


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jonnybravo91:

Det bästa du kan göra är att öppna fönster och hålla dig själv kall. Ta även t.ex. dubbla ipren eller alvedon och drick en massa vatten.

Yes nice med ett vettigt svar. Har faktist hört att man ska försöka hålla sig sval.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

secksmo:

Yes nice med ett vettigt svar. Har faktist hört att man ska försöka hålla sig sval.

Ja, fast visst är det motsägelsefullt? Man fryser som in i fan också ska man göra det ännu kallare?

Har själv influensan för tillfället och det har funkat för mig, så lycka till. [y]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jonnybravo91:

a, fast visst är det motsägelsefullt? Man fryser som in i fan också ska man göra det ännu kallare?

Har själv influensan för tillfället och det har funkat för mig, så lycka till.

Tackar, lycka till själv.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

secksmo:

Så farligt som det brukar bli för mig. Jag blir sjuk typ en gång om året och då är det alltid så hög feber att jag grinar ständigt och ser i syne eller vafan det nu är man gör. Det är inte så okej eftersom jag har problem med njurar och annat bakom bröstkorgen som säkert kommer ta kål på mig 100 x värre inatt

Ta en alvedon. [smile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Kaabii:

Ta en alvedon.

Står typ all over internet att man inte ska ta några tabletter. Det lindrar en stund men förvärrar bara febern sägs det.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Drick en massa cvitamin, duscha ofta, vila ofta eller ta det i alla fall riktigt lugnt, typ titta på film eller något.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Och så självklart frisk luft på det.


   
SvaraCitera