Aviseringar
Rensa alla

Mounta img.fil?!


Ämnesstartare

Hmm. har en film, mappen består av massa winrar-filer. Om jag kommer ihåg rätt så ska man estracta dem till en mapp på datorn för att sen mounta filen där. Right?

Jag gör så, filen som hamnar i mappen är en img-fil. Dem ska gå att mounta va? eller är det iso-filer man mountar? Jag kan i alla fall inte hitta filen när jag ska mounta den. Ja. jag har helt enkelt glömt bort hur man gör.

Snälla snälla förklara för mig [blush]


   
Citera

Ja, det går. Så länge du tar "visa alla filtyper" i programmet du letar efter den med så hittar du den.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

rosahest:

Ja, det går. Så länge du tar "visa alla filtyper" i programmet du letar efter den med så hittar du den.

har jag gjort. kan ändå inte hitta filen :s


   
SvaraCitera

Human:

har jag gjort. kan ändå inte hitta filen :s

Har alltid funkat för mig utan problem, använder D-Tools. Prova då att skriva in filnamnet och ta sen öppna, även om filen inte syns där.


   
SvaraCitera

Human:

estracta

[rolleyes]

Human:

Snälla snälla förklara för mig

Okey du laddar ner ett program som heter deamon tools sen mountar du med hjälp av det. Du kan "mounta" båda .iso och .img.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

rosahest:

Har alltid funkat för mig utan problem, använder D-Tools. Prova då att skriva in filnamnet och ta sen öppna, även om filen inte syns där.

jag är gud:

Okey du laddar ner ett program som heter deamon tools sen mountar du med hjälp av det. Du "mountar" filen, inte mappen.

har gjort det där, kan ändå inte hitta den...
ska försöka skriva in filnamnet


   
SvaraCitera

Human:

har gjort det där, kan ändå inte hitta den...
ska försöka skriva in filnamnet

..


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Human:

ska försöka skriva in filnamnet

hmm. hittade den nu. tack så mycket.

jag är gud:

..

men orka vara jobbig


   
SvaraCitera

$mount isofil mapp/ -t iso9660


   
SvaraCitera

rosahest:

Ja, det går. Så länge du tar "visa alla filtyper" i programmet du letar efter den med så hittar du den.

hahah pinky måste säga att din avatar e cool


   
SvaraCitera

lishaa:

hahah pinky måste säga att din avatar e cool

Du vet att jag är cool [cool]


   
SvaraCitera