Aviseringar
Rensa alla

Mp, Fi, Pp och M i en regering, vad säger ni?


lsak
 lsak

mynona:

varför är jag den enda du har bett om motivering? 

för att jag är uppriktigt nyfiken på vad med moderaterna du inte gillar, precis som jag är nyfiken på varför alla andra som är emot moderaterna är det.
ta det inte personligt, är bara intresserad av att höra varför.


   
SvaraCitera
1009
 1009

lsak: ör att jag är uppriktigt nyfiken på vad med moderaterna du inte gillar, precis som jag är nyfiken på varför alla andra som är emot moderaterna är det.

Moderaterna är ett borgerligt parti, det betyder att de företräder borgarklassen, dvs. de som har makten i samhället över näringslivet och staten. Deras politik tjänar till att gynna företagsägare och andra makthavande grupper. Och de som försvagas och får betala är arbetarklassen. 

Jag tycker att arbetarna ska bestämma och därför är jag emot Moderaterna. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Bort med pp och m så


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

mp, s, fi, v och dp aaa


   
SvaraCitera

Fingerprints:
Vet inte riktigt hur M kom med i det blocket.

inget av de nämnda partierna har någon uttalad princip om att inte samarbeta med moderaterna. tvärtom, alla nämnda partier säger helt öppet att de är öppna för just det.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

player one:

inget av de nämnda partierna har någon uttalad princip om att inte samarbeta med moderaterna. tvärtom, alla nämnda partier säger helt öppet att de är öppna för just det.

Usch


   
SvaraCitera

Fingerprints:

Usch

se gärna min nystartade tråd om feminism och borgerlighet. angående fi:s inställning till saken.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

piratpartiet, vänsterpartiet fick alla hälften av alla röster, det vorre det bästa! Tumme upp


   
SvaraCitera
mynona

lsak:

för att jag är uppriktigt nyfiken på vad med moderaterna du inte gillar, precis som jag är nyfiken på varför alla andra som är emot moderaterna är det.
ta det inte personligt, är bara intresserad av att höra varför.

Det besvarar inte på varför du frågade mig och ingen annan? 😉 

Mitt svar är att moderaterna är emot välfärden. Jag vet att de numera hyllar välfärden i sin retorik, men de monterar ned den i sin politik genom att via skattesänkningar riva ned dess finansiering. Välfärd är en viktig grund i en demokrati: utan välfärd har vi ingen social demokrati, människor måste som i USA ägna all sin tid åt att arbeta för sin överlevnad och det förstör inte bara lusten att leva, det försvårar också för demokratin genom att försämra möjligheterna att engagera sig politiskt för de som inte är rika, och det skadar alla som inte är energifyllda karriärister med pengar som sitt livsmål. Det finns ingen enskild fråga som är viktigare för mig än välfärden, som ger alla människor oavsett pengar, hälsa, värderingar, livsmål, kön och personlighet samma förutsättningar i livet. Moderaterna är emot välfärden, och konsekvensmässigt är de därför emot vad välfärden åstadkommer. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

MP är värdelösa
M är sådär men oftast värdelösa
FI är bra på ett sätt
Pp är egenligen en förkortning för powerpoint


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

nej, bort med M


   
SvaraCitera
lsak
 lsak

mynona: Det besvarar inte på varför du frågade mig och ingen annan? 😉

Valde att fråga en person för jag ville inte belamra tråden med en massa motiveringar, och råkade välja dig då du var den som hade lagt in den senaste kommentaren... 


   
SvaraCitera
lsak
 lsak

mynona: det försvårar också för demokratin genom att försämra möjligheterna att engagera sig politiskt för de som inte är rika

Kan du ge ett exempel?


   
SvaraCitera
mynona

lsak:

Valde att fråga en person för jag ville inte belamra tråden med en massa motiveringar, och råkade välja dig då du var den som hade lagt in den senaste kommentaren... 

Okej. Tack. Hoppas du är nöjd med svaret! 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Moderaten:
Vore det inte den bästa regeringen ever? Cool

Herregud nej. FI är ett vänsterpopulistiskt parti utan finansiering på sina ogenomtänkta förslag. MP likaså ett känsloparti med känsloförslag utan förankring i verkligheten. PP känns bara oseriösa. M har på senare tid i sin socialliberalism också tappat fattningen, precis därför man får 13% i valet. En siffra som bara kommer bli lägre och lägre om man inte inser hur åsikterna ser ut runt om i landet.


   
SvaraCitera