Aviseringar
Rensa alla

mp3


Ämnesstartare

Tja tänkde köpa en MP3 o lyssna på musik med använder ens nåra människor MP3 idag


   
Citera
Ämnesetiketter
reben

jag använder min gamla ipod =)


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Köpte till ett extra nazistkort till mobilen


   
SvaraCitera

Använder min gamla Ipod touch


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Använder min gamla lur som musikspelare i flygläge med energisparläge, batterierna räcker över 2 dygn nonstop uppspelning.. Brukar bara ladda den varannan vecka eller så och lyssnar i princip 2 timmar per dag. 

Det är en Galaxy Ace GT-S5830


   
SvaraCitera
nubbie

Jag gör, hello hello


   
SvaraCitera

Ipod nano är bra skit, saknar min gamla var dag som går


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Bara du satsar på en MP3-spelare som klarar av att spela FLAC-filer samt ett par bra lurar. In-ear lurar suger rejält. Tumme ned  Skaffa ett par riktiga lurar.  Tumme upp

En spelare med mycket minne - minst 64GB... helst 128GB... är positivt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

piraten: In-ear lurar suger rejält.

Duger för mig, tog ett tag att hitta sådana med rätt passform though, men har funnit nuuuuu! Dessutom slipper man oljud i olika miljöer då de är väldigt bra på att isolera öronen från omvärlden, som hörselproppar liksom.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

piraten: minst 64GB

Galen Hur stora är dina filer? 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

S3ON: Galen Hur stora är dina filer?

En vanlig CD i FLAC-format är ca 450MB - 600MB lite beroende på hur lång den är tidsmässigt. En 70-minuters CD blir väl ca 600MB i FLAC-format.

OBS att FLAC-format är helt och hållet identiskt med den originalmaster som skivbolaget använt vid pressningen av CDn.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

om man har 8 gb hur mycket låtar får man plats med då?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Danne_cars: om man har 8 gb hur mycket låtar får man plats med då?

I FLAC-format - ca 20 CD.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Här kommer för övrigt lite fakta om FLAC.

Data file compression is employed in order to reduce bandwidth, file transfer time, and/or storage requirements. A digital recording (such as a CD) encoded to the FLAC Audio format can be decompressed into an identical copy of the original audio data.

Files encoded to FLAC lossless, and Apple Lossless format as well, are typically reduced to about half of the original size, with data transfer rates and bandwidth requirements being reduced accordingly.

From the audiophile focus on sound, there is no difference between WAV (pcm) and any of the lossless compression systems. These include FLAC, MLP, WMA-lossless, AAC-lossless, etc. By definition, lossless means nothing is lost.

WAV files have two downsides. They are bigger and you can't tag them. Tags help library management, and managing a large library is a big deal. If you have a tiny library, it doesn't matter at all.

FLAC files contain the compete range of the music as it was taped.

Please note the difference between lossless (SHN, APE, FLAC, WAV, AIFF, etc) and lossy (MP3, OGG, AAC, WMA, etc) compression types.

Lossy files, i.e. MP3, OGG, AAC, WMA, are compression techniques that cut off different ranges of the music in order to save file space.

Converting an MP3 file to FLAC, SHN, or APE will only bloat the size of the file and will not restore what was lost during compression.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

piraten:

I FLAC-format - ca 20 CD.

vad är flac format


   
SvaraCitera