Aviseringar
Rensa alla

MRT-scan


Ämnesstartare

Jag har haft en slags dov smärta i nedre delen av magen ända sedan i höstas. Enda sättet att beskriva den är med det här ljudet

Min läkare sa vid mitt senaste besök att det inte var någon fara och uteslöt i stort sett cancer. Jag hörde dock av mig till honom för någon vecka sen då smärtan fortfarande är kvar. Nu fick jag veta att jag ska genomgå röntgen och en eventuell MRT-scan.

MRT-scanner Image

Kommer fan att dö [sad] Är rätt klaustrofobisk. FUCK MY LIFE [cry]


   
Citera
Ämnesstartare

låtsas att du ligger i sovsäck i ett tält [cool]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

När jag var på MRT-hjärngrejs så fick jag typ en "hjälmgrej" (se bild) runt hela huvudet. Sen blev jag inkörd med ett par hörlurar och blev tvungen att ligga där i typ 30-40min (tror jag?). Det var ganska jätteläskigt. (megasuperduperläskigt)

Men, eftersom du bara ska på scanning av magen tror jag inte det är lika jobbigt, utan ganska enkelt [y]

Image

Btw, i feel your pain. Lider med dig osv.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

enhimmelskdrog:

låtsas att du ligger i sovsäck i ett tält [cool]

Smart [cool] Jag kommer nog bara be om lugnande, så ordnar allt sig. Läskigt om detta är allvarligt dock

Underlig:

Det var ganska jätteläskigt. (megasuperduperläskigt)

Det låter hemskt ):

Underlig:

Btw, i feel your pain. Lider med dig osv.

Tack. Har haft mardrömmar om såna där maskiner ända sedan jag såg en på tv för första gången som liten grabb D:

Oh well, rädslor är till för att övervinnas [cheers] Bara att köra


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tror jag har scannat magen i en sån, men då var jag sövd? Eller? Får man det? Kanske blandar ihop?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

vissel:

Tror jag har scannat magen i en sån, men då var jag sövd? Eller? Får man det? Kanske blandar ihop?

Man kan tydligen bli sövd/få lugnande om man så vill


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

xsaosinx:

Smart [cool] Jag kommer nog bara be om lugnande, så ordnar allt sig. Läskigt om detta är allvarligt dock

ta en chill pill!!!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

xsaosinx:

Det låter hemskt ):

Ah det var det! Jag gick typ i 5an då också.

xsaosinx:

Tack. Har haft mardrömmar om såna där maskiner ända sedan jag såg en på tv för första gången som liten grabb D:

Ahh, men man tar bort alla magnetiska saker osv, lägger sig på en bår, får ett par hörlurar och en mikrofon så man kan prata med läkaren i det andra rummet, sen så börjar det låta massor och så ska man ligga helt stilla. (i mitt fall med hjälmen) men jag antar att det är lättare för dig som sagt.

Good luck.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Underlig:

Ahh, men man tar bort alla magnetiska saker osv, lägger sig på en bår, får ett par hörlurar och en mikrofon så man kan prata med läkaren i det andra rummet, sen så börjar det låta massor och så ska man ligga helt stilla.

Yes, läst om allt det där. Som sagt, måste ha varit hemskt. Speciellt då du var så liten också

Underlig:

Good luck.

Tack, återkommer med tripprapport!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

xsaosinx:

Yes, läst om allt det där. Som sagt, måste ha varit hemskt. Speciellt då du var så liten också

Jajo!

xsaosinx:

Tack, återkommer med tripprapport!

Bra [y]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

xsaosinx:

Kommer fan att dö Är rätt klaustrofobisk. FUCK MY LIFE

aww [sad] be dom sätta på stjärnhimlen [y] (har för mig de har sån, typ det blir helt svart och små lampor tänds så det ser ut som stjärnor. för barn)

Underlig:

När jag var på MRT-hjärngrejs så fick jag typ en "hjälmgrej" (se bild) runt hela huvudet. Sen blev jag inkörd med ett par hörlurar och blev tvungen att ligga där i typ 30-40min (tror jag?). Det var ganska jätteläskigt. (megasuperduperläskigt)

wuw shit! varför behövde du göra det? [cute]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

variabel:

(har för mig de har sån, typ det blir helt svart och små lampor tänds så det ser ut som stjärnor.

Coolt, ska be dem göra det! 😀

variabel:

för barn)

xD


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

variabel:

wuw shit! varför behövde du göra det?

Hade epilepsi osv.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Underlig:

Hade epilepsi osv.

Vad jobbigt. Har de botat det/går det att bota?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Underlig:

Hade epilepsi osv.

aha shit. hur är det nu?


   
SvaraCitera