Aviseringar
Rensa alla

MTV Cribs, Serbia. Fantastisk!!!


sto posto srbija


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Hahahah [bigsmile]

Asegli:

Det måste vara någonting i deras gener som gör dem alla exakt likadana, har aldrig i hela mitt liv träffat en zigenare som inte beter sig som en.

Hur beter man sig som Zigenare? Skäms du inte? Du som debatterade mot "invandrare är överreprensenterade om gruppvåldtäkt i norge" ngt sånt, och nu pratar du precis som de ignoranta rassarna.

noboundaries1:

Haller med, finska, rumanska, sebiska, albanska.. de ar likadana.

Bara för att de på videon gör det = alla romer, till och med romer i andra länder, gör också det? hur kom du till den slutsatsen?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

noboundaries1:

a serb[rolleyes]

ja för dagens serbien ser ju vekrligen ut sådär ja 🙂 not 😛

noboundaries1:

Zigenarna

Asegli:

Det måste vara någonting i deras gener som gör dem alla exakt likadana, har aldrig i hela mitt liv träffat en zigenare som inte beter sig som en.

fördomar som vanligt 🙂


   
SvaraCitera

hehe... häst... gnägg. [y]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

daisy:

Hur beter man sig som Zigenare? Skäms du inte? Du som debatterade mot "invandrare är överreprensenterade om gruppvåldtäkt i norge" ngt sånt, och nu pratar du precis som de ignoranta rassarna.

Hur kopplar du det till rasism?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Asegli:

Hur kopplar du det till rasism?

hur kopplar du INTE det till rasism är frågan? [rolleyes]

precis som SD/rasisterna/what-ever är emot dig som invandrare så beter du dig lika jäkligt mot zigenarna när du skriver som du gör...


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Crypto:

hur kopplar du INTE det till rasism är frågan? [rolleyes]

För att jag inte har sagt någonting som är rasistiskt.

Crypto:

precis som SD/rasisterna/what-ever är emot dig som invandrare så beter du dig lika jäkligt mot zigenarna när du skriver som du gör...

Hur är det 'jäkligt mot zigenare' när jag skriver att dessa beter sig som zigenare?

Frågan är hur du kunde få just en negativ uppfattning när jag skrev så, det kanske egentligen är du som är 'jäklig' gentemot dessa?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Asegli:

För att jag inte har sagt någonting som är rasistiskt.

Asegli:

Det måste vara någonting i deras gener som gör dem alla exakt likadana, har aldrig i hela mitt liv träffat en zigenare som inte beter sig som en.

du drar ALLA över en kam.
Alltså är alla tjuvar som stjäl, och gör annat olagligt.

Asegli:

Frågan är hur du kunde få just en negativ uppfattning när jag skrev så, det kanske egentligen är du som tycker så?

[zzz]
Då jag är från Bosnien och har växt upp i en miljö där man BARA hör hur dåliga zigenare är så hade jag samma bild som du har nu. Antar att det är dina föräldrar/vänner som tjatat in det i din skalle att alla är dåliga, alla är likadana.
Men lär dig själv att skilja mellan fördomar/åsikter och fakta, ta och lär känna några zigenare innan du börjar prata skit om dem


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Crypto:

du drar ALLA över en kam.
Alltså är alla tjuvar som stjäl, och gör annat olagligt.

När man 'drar alla över en kam' så innebär det inte att man påstår att de är tjuvar. Det är som att säga att alla svenskar är fega, det gör det fortfarande inte rasistiskt.

Crypto:

ta och lär känna några zigenare innan du börjar prata skit om dem

Det är därför jag ens uttalat mig om zigenare, då jag aldrig har träffat någon som har visat mig motsatsen.

Det är därför jag har uttalat mig om somalier, för jag har träffat sådana som har visat sig vara raka motsatsen till många svenskars påståenden.

Dold text: Hur kan du ens veta att jag aldrig har lärt känna någon zigenare?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Asegli:

När man 'drar alla över en kam' så innebär det inte att man påstår att de är tjuvar. Det är som att säga att alla svenskar är fega, det gör det fortfarande inte rasistiskt.

tog tjuvar som exempel -.-

Asegli:

Det är därför jag ens uttalat mig om zigenare, då jag aldrig har träffat någon som har visat mig motsatsen

men det har jag gjort

Asegli:

Hur kan du ens veta att jag aldrig har lärt känna någon zigenare?

du beter dig som det


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Crypto:

tog tjuvar som exempel -.-

Crypto:

Alltså är alla tjuvar som stjäl, och gör annat olagligt.

Okej.

Crypto:

du beter dig som det

Hur då?

Du vet inte vad jag menade när jag skrev så, hur 'beter jag mig'?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Asegli:

?

men palla...

tar det från början...

tycker du att det är rätt att du skyddar invandrare när SD o liknande snackar skit om dem som inte stämmer på alla...
...när DU själv snackar skit om zigenare när du träffat långt ifrån alla?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Asegli:

Hur kopplar du det till rasism?

Vart står det att du är en rasist eller att det du skrev är rasistiskt? Läs om, läs rätt. Svara på min fråga ist för att gå off topic. Hur beter man sig som Zigenare, och hur kan alla Zigenare vara "likadana"?

(dock är det de)

edit.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Crypto:

tar det från början...

tycker du att det är rätt att du skyddar invandrare när SD o liknande snackar skit om dem som inte stämmer på alla...
...när DU själv snackar skit om zigenare när du träffat långt ifrån alla?

Jag sade att statistiken inte stämmer.

Varken du eller jag vet ifall benägenheten till brott är genetiskt eller kulturellt betingat, eller ens om det finns en orsak.

daisy:

Vart i min kommentar står det att du är en rasist eller att din kommentar är rasistisk?

Var i min kommentar står det att jag skrev att du skrivit att min kommentar är rasistisk? Jag frågade hur du kunde koppla min och deras kommentarer till rasism.

daisy:

Svara på min fråga ist för att gå off topic.

Din fråga är OT.

daisy:

Hur beter man sig som Zigenare

Man är en tjuvaktig lögnare.

daisy:

och hur kan alla Zigenare vara "likadana"?

Jag skrev att 'jag har aldrig i hela mitt liv träffat en zigenare som inte beter sig som en', det jag skrev före det var en ren fördom i samband med mina erfarenheter.

daisy:

(dock är det de)

Va


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Asegli:

Varken du eller jag vet ifall benägenheten till brott är genetiskt eller kulturellt betingat, eller ens om det finns en orsak.

-.-

har stor lust o bara skriva massa idiotiskt till dig nu men jag låter bli det

15åriga flickor som beter sig som 5åringar är inte ens värda att diskutera med


   
SvaraCitera