Aviseringar
Rensa alla

Muhammed sa "kvinnor är mentalt efterblivna"


Ämnesstartare

Kvinnan får även tillrättavisa handgripligen om hon har rätt eller blivit orättvist behandlad, så båda följer samma regel.
Och jag har ingen kompis som har läst Koranen, jag har själv läst den.

Något annat som kan vara kul att nämna är dock något som ofta tas upp i den muslimska kulturen-
Ifall det blir skilsmässa så ska kvinnan få en viss summa pengar (som man har kommit överens om innan giftermål) för att kvinnan ska kunna klara sig tills hon får en ny man typ.
För kvinnan ses fortfarande väldigt ofta som en person som ska vara hemma.
Detta är inte säkert att det gäller i precis alla muslimska hushåll, jag talar endast av egen erfarenhet!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Så djävla extralöjligt med tanke på att alla djävla SD-puckon är supersexister själva, de typ sitter och säger att muslimer förtrycker kvinnor för att de "måste" ha slöja, sen går de hem och sätter sig och runkar till MTV med ena handen och dricker Kung med den andra medan flickvännen lagar mat och ungen skjuter luftgevär på bilder på negrer på bakgården.


   
SvaraCitera

Muhammed var en pedofil. Han gifte sig flertal ggr och hade sex med en ung tjej


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

New York City:

Muhammed var en pedofil. Han gifte sig flertal ggr

Ett typiskt kännetecken för en pedofil.


   
SvaraCitera

Myksa:

Alla religioner ser ner på kvinnor.

därför tillhör inte jag någon religon...


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

McLuver:

sd:are

oj en sdare sa det, det måste vara sant!

egentligen så diskriminerar alla religioner kvinnor.

Så här står det i bibeln

”Din åtrå skall stå till din man, och han skall härska över dig.” (1 Moseboken 3:16)

”Varje mans huvud är Kristus; och en kvinnas huvud är mannen; och Kristi huvud är Gud.”

Det flesta har fått fel bild av Muhammed.
Det finns massa böcker& citat som kända personen skrev om honom.
Det borde man läsa [no-no]

Mahata Ghandi skrev;

"I wanted to know the best of one who holds today's undisputed sway over the hearts of millions of mankind....I became more than convinced that it was not the sword that won a place for Islam in those days in the scheme of life. It was the rigid simplicity, the utter self-effacement of the Prophet, the scrupulous regard for his pledges, his intense devotion to this friends and followers, his intrepidity, his fearlessness, his absolute trust in God and in his own mission. These and not the sword carried everything before them and surmounted every obstacle. When I closed the 2nd volume (of the Prophet's biography), I was sorry there was not more for me to read of the great life."

osv osv osv osv-

synd att median tar över hela tiden [no-no]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

hörde på en dokumentär på tv att på ett visst ställe i arab världen kommer inte i håg vart de var men dom slogs mot romare aah iallafal så hade kvinnor bärt slöja redan 600 år innan Islam kom till.
de det är nog inte sant eller jag vet inte men tror ingen använde uttrycket mental efterbliven på Muhammeds tid ändå


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

det lär han ju knappast ha sagt...
men i bibeln står det ju en hel massa sjuka saker så om det skulle göra det i koranen också är det ju inte så överaskande.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Kouku:

Men däremot så står det i koranen att om din fru inte lyder dig får du slå henne. Ja, min kompis har läst koranen, så kom bara med invändningar om du faktiskt har läst koranen.

Tror att din kompis har missuppfattat, eller ljög.
Det står inte i Koranen att man får slå sin fru, Mohammed gjorde aldrig det heller. Iaf enligt några Svenska Imamer som var med på tv.


   
SvaraCitera

daisy:

Tror att du kompis har missuppfattat, eller ljög.
Det står inte i Koranen att man får slå sin fru, Mohammed gjorde aldrig det heller. Iaf enligt några Svenska Imamer som var med på tv.

Min kompis och hennes pappa har läst koranen och det står så. Båda är mycket intelligenta. "Om din fru inte lyder dig får du straffa henne fysiskt."


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Kouku:

Min kompis och hennes pappa har läst koranen och det står så. Båda är mycket intelligenta. "Om din fru inte lyder dig får du straffa henne fysiskt."

Varför skulle Imamerna ljuga? [confused]
Vad är numret på de citatet?


   
SvaraCitera

daisy:

Varför skulle Imamerna ljuga? [confused]
Vad är numret på de citatet?

Vet väl inte jag vad det är för nummer på de citaten [confused] De kanske sa att själva religionen Islam inte har något att göra med att slå sin fru men det står så i koranen.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Kouku:

Vet väl inte jag vad det är för nummer på de citaten [confused] De kanske sa att själva religionen Islam inte har något att göra med att slå sin fru men det står så i koranen.

Okej, konstigt. Nej de sa tydligt att det inte står att man får, och att Mohammed aldrig gjorde det.


   
SvaraCitera

daisy:

Okej, konstigt. Nej de sa tydligt att det inte står att man får, och att Mohammed aldrig gjorde det.

Okej, då är det väl så då, har inga underlag för en diskussion då jag bara har min kompis ord för det [smile] Men det borde ju ske vissa ändringar i de heliga skrifterna för att man ska kunna rektyrera folk nuförtiden, då folk blivit intelligentare, så skulle inte förvåna mig om dessa imamer ville göra en egen tolkning.


   
SvaraCitera

Kouku:

Okej, då är det väl så då, har inga underlag för en diskussion då jag bara har min kompis ord för det [smile]

UUUUHM MIN KJOMPIS SA FAKTISKT ATT MUSLIMER TAR EN DÅ MAN SÅÅÅÅÅVER OM MAN INTE E SNEEEEEELLL HAN ER JETTA SMARRT


   
SvaraCitera