Aviseringar
Rensa alla

MUNOL 2013


time
 time
Ämnesstartare

Varje år skickar min skola delegater till MUNOL, alltså Model United Nations of Lübeck, och jag tänkte dra med den här gången eftersom det är sista chansen för mig då jag tar studenten snart.

Sen började jag fundera på vilka skolor det är som brukar skicka folk från Sverige? Känner ni någon som åkt på det eller går någon av er i en skola som skickar delegater?

Mer info om MUNOL finns här. Vore roligt att prata med folk på förhand liksom. Även om de som åker ofta är jättesmå (i mina ögon eftersom jag är 20+ och går sista året på gymnasiet och det här rör alla årskurser på den nivån).

Peppn!


   
Citera
Åtta

Lite som att lajva för pluggisar. Det låter helt underbart roligt. Go for it!


   
SvaraCitera

åååh, model-un-avsnittet i community. Underbart[smile]


   
SvaraCitera

Har ingen aning om vad det är, men associerar Lübeck med


   
SvaraCitera
time
 time
Ämnesstartare

Karen Eliot:

men associerar Lübeck

[no-no][no-no] Nejnej.

Åtta:

pluggisar

Statsvetare, hörrö [sad]

Budolicious:

Underbart

Under dagen: Göra Somalien till en kärnvapensstat.
Under natten: Drickadrickadrickadricka.

Eller det var i alla fall vad Ålandsdelegationen gjorde förra året, så vi måste bräcka dem på något sätt.


   
SvaraCitera

timeisrunningout:

ller det var i alla fall vad Ålandsdelegationen gjorde förra året, så vi måste bräcka dem på något sätt.

Ni kan lära er att det heter Somalia så har ni en vinst redan där : >


   
SvaraCitera
kook
 kook

åh vad roligt


   
SvaraCitera

Och dessutom får man besöka de lokala bryggerierna!


   
SvaraCitera
time
 time
Ämnesstartare

Budolicious:

Ni kan lära er att det heter Somalia

Är väl jag som ska lära mig det och inte Ålandsdelegationen.

Istechetvåpunktnoll:

Och dessutom får man besöka de lokala bryggerierna!

Får och får! Får man det?


   
SvaraCitera

timeisrunningout:

Får och får! Får man det?

Klart man får. After work är väldigt viktigt i byggandet av att förbättra diplomatiska relationer. Så länge man inte kommer från Finland. Då det är större chans att man blir vän med bägaren än att man lyckas lösa Israel-Palestina-konflikten. Men,men!

Image


   
SvaraCitera
time
 time
Ämnesstartare

Istechetvåpunktnoll:

After work är väldigt viktigt i byggandet av förbättra diplomatiska relationer.

Neeej åh den där bilden påminner mig om en hysteriskt plastikopererad värdshusvärdinna i Österrike som alltid hade en sån där dräkt på sig, eller åtminstone under veckan vi var där på semester. Hon hette Hildegard och stötte något vansinnigt på Jacke varje kväll och som practical joke efter en särdeles blöt natt smög jag upp bakom honom och viskade "I want to zhow you ze Hildegarden" när han försökte fippla upp hotellrumslåset.

Han vände sig om och boxade mig i solar plexus. Har aldrig blivit golvad så oväntat.


   
SvaraCitera

timeisrunningout:

Han vände sig om och boxade mig i solar plexus. Har aldrig blivit golvad så oväntat.

hahahahahahahahahahahahahaa
åååh...där fick jag dagens skratt.[bigsmile]
Kan ungefär se mig hela scenariot i huvudet.


   
SvaraCitera
time
 time
Ämnesstartare

Istechetvåpunktnoll:

hahahahahahahahahahahahahaaåååh...där fick jag dagens skratt.Kan ungefär se mig hela scenariot i huvudet.

Bra att kunna roa någon [blush] Ont gjorde det men åh lätt värt. Gjorde flera såna grejer med Jacke, lärde mig aldrig att jag fick slag när han blev förskräckt.

(läs: väckte honom en gång när han var bakfull genom att viska "jakob, jag är med barn", aj slaget, aj aj)


   
SvaraCitera

Karen Eliot:

med

Varför gör nazister så bra musik?


   
SvaraCitera