Forumet - Muntliga EngB-09

Muntliga EngB-09

917 0 15
Sen, om jag inte minns fel, får man välja mellan två olika saker och förklara varför. En var landet/stan. Om du t.ex. väljer landet , så kan du typ säga som jag att det är bättre luft där och etc etc. Det var kanske inte det bästa man kunde sagt men jag fick VG i alla fall så jag är nöjd. Ligger just nu mellan VG-MVG i engelskan. Är dock som du förstår inte så duktig på just de muntliga delarna.

Spana också in:

mahadNr2:

jätte mycket

Som patrikf72 skrev så är det bra att ställa frågor och vara "aktiv" i diskussionen. Prata med de som inte säger så mycket, och försök ta upp tråden igen ifall den tappas. Om du tycker att diskussionsunderlaget du får av läraren är för tunt, så kan du prata om egna erfarenheter. Dessa bör du fundera på i förväg. Du kan klara det lätt om du bara försöker lite, och har någorlunda bra kunskaper inom engelskan.
JA! TACK [love]

Tant Brun:

Det har du redan fått svar på.

Mkay, så det gamla vanliga bullshitet de brukar ha med i deras fula nationellaprov....... antigen, vid skriftligt, skriva om sin favoritårstid, eller vid det muntliga sitta och diskutera bilder och massa tråkiga sakkeeeer. Dör.

Tack för tipsen iaf... Vad kommer det att vara på bilderna?
Tant Brun:

Inga bilder hade någon framträdande roll, såvitt jag kommer ihåg. Dock så ska man välja mellan olika korta artiklar. Det där med landet/staden låter farligt likt engelska a från förra året...

Okej.. Korta artiklar - dvs aktuella nyheter eller?
Jo, det är sant, tror dock det blir olika utgångspunkter.