Aviseringar
Rensa alla

musik att plugga till


Ämnesstartare

tips på musik att plugga till? vill inte ha nåt beethoven
vad ska man lyssna på? ge mig artister/band/låtar

dessutom hur mkt hjälper d egentligen? jag kan lyssna på en låt och inbilla mig att den hjälper mig att fokusera men nästa gång funkar d inte alls. funkar det där med musik egentligen?

d är ju bra att ha om man ska dränka andra ljud. men nu tänker jag på om d är helt tyst?

sen har jag en tendens att sjunga med i allt jag lyssnar på :$ d är dåligt va? eller kan d va lugnt? eller eller eller??????

och d att d skulle vara bra att lussna på elctronica funkar ju inte. jag sjunger ändå med[shake]är ju lite showy asså


   
Citera
Ämnesetiketter
Ämnesstartare

Själv kan jag bara plugga till Jonny Greenwood. [smile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Lyssnar hon på bra pluggmusik?
[crazy]


   
SvaraCitera

Miles Davis


   
SvaraCitera

Man kan väl ffs inte plugga till något annat än hårdrock/metal/punk? [tired]


   
SvaraCitera

NEMO:

Lyssnar hon på bra pluggmusik?
[crazy]

Jag trodde inte hon kunde plugga?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

HobGoblin:

Man kan väl ffs inte plugga till något annat än hårdrock/metal/punk?

är det inte sån musik man inte ska plugga till? förutom kanske symphonic metal? är de bra att plugga till?

HobGoblin:

Jag trodde inte hon kunde plugga?

men ne asså bella's pretending to be a student of honor at harvard. ivy league lixxxx. man ska ljuga tills d blir sant.


   
SvaraCitera

Gertjonnys eller Thor-leifs!!

Dansband [blush][blush][blush][blush]


   
SvaraCitera

klassisk muskk va fasen. stuimulerar koncentration och upplvelse förmågan.Makes your mind fly.


   
SvaraCitera

NEMO:

är det inte sån musik man inte ska plugga till? förutom kanske symphonic metal? är de bra att plugga till?

Äh, jag har iaf lyckats bra med det 🙂 Finsk power-metal är väldigt bra att lyssna på också, det borde alla testa!

NEMO:

men ne asså bella's pretending to be a student of honor at harvard. ivy league lixxxx. man ska ljuga tills d blir sant.

[bigcheers]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

typ field mice:F


   
SvaraCitera

Man lyssnar förstås på något som man tycker är dåligt. Då koncentrerar man sig inte på musiken utan på läxorna.


   
SvaraCitera

NEMO:

jag kan lyssna på en låt och inbilla mig att den hjälper mig att fokusera men nästa gång funkar d inte alls.

Dismember - Skin Her Alive.

Seriöst, jag koncentrerar mig rätt bra med ondskefull dödsmetall i bakgrunden.


   
SvaraCitera

jag kan tycka att det är jobbigt att lyssna på musik när jag pluggar

men testa sigur rós, eller portishead


   
SvaraCitera

NEMO:

Funkar det där med musik egentligen?

Logiskt sett så används en del av din hjärnkapacitet till att höra musiken. Din koncentration kanske behövs på annat håll när du pluggar. Sen så kanske du blir på bra humör eller något liknande när du hör nya albumet av favoritartisten.

Jag tror detta varierar från fall till fall.


   
SvaraCitera