Aviseringar
Rensa alla

musik-licens...WMA..mobil????


Ämnesstartare

hahahaa bäst rubrik, men.

Jag köpte musik från musik.elgiganten.se och när jag ska överföra till min mobil..då när jag ska spela upp musiken på min mobil och när jag har dragit ut överföringssladden så är det något om 'Anslut till datorn för att försöka återställa licensen'' huh? :S
jag har en sony ericsson...vad ska jag göra då?

jag har inte överfört musik tidigare på det sättet[zzz]

filformatet är WMA tror jag [shake]


   
Citera

Du har köpt DRM-infekterad musik, grattis. Det innebär att du sannolikt bara kan spela låten på maskinen du köpte den med (din dator,) inte kan kopiera den eller dela med dig av den, och att det inte finns någon garanti för att du fortfarande kommer att kunna lyssna på låten i morgon, nästa vecka, nästa månad eller nästa år.

Detta är pga. att musikdistributörerna hatar dig och inte vill ha dig som kund. Hade du laddat ned låten på illegal väg hade allting bara fungerat, du hade kunnat vara säker på att spela låten var, hur och när du vill, och du hade inte behövt bekymra dig om den här sortens idiotiskt krångel.

Summa summarum: sluta betala för musik.

(ATTN: efterblivna moderatorer; om ni läser inlägget ser ni att jag överhuvudtaget inte förespråkar illegal nedladdning, utan bara påpekar fakta och rekommenderar att folk inte stödjer den smutsiga musikindustrin, så ni behöver inte censurera mina avvikande åsikter. Image)


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Gentlernen:

Du har köpt DRM-infekterad musik, grattis

Gud jag blev skiträdd jag trodde du menade att det var ett virus först...[cry]

Gentlernen:

et innebär att du sannolikt bara kan spela låten på maskinen du köpte den med (din dator,) inte kan kopiera den eller dela med dig av den, och att det inte finns någon garanti för att du fortfarande kommer att kunna lyssna på låten i morgon, nästa vecka, nästa månad eller nästa år.

Vad fan! [mad] Tur att det bara var låtar för 150.. Finns det inget jag kan göra? på musik.elgiganten.se står det att jag kan bränna musiken och föra över till extern sak (eller mp3 spelare) men hur kan jag göra det om det är licens? [confused]

Gentlernen:

sluta betala för musik.

Jag har laddat ner illegalt också [ops] fast..ääh, bry er inte om det mods...jag sa inget.

ÅÅÅÅ jag känner mig helt förvirrad.

- - - - - - - - - - - - - - - - - Sammanslagning 1 - - - - - - - - - - - - - - - - -

vad krånglig min text blev!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

whooareuu:

150

omfg! Kunde du ge till mig så jag kunde lägga in tid på mitt wowkonto.
Nej, men seriöst.. onödigt att betala för något man kan få gratis genom några enkla klick [bigsmile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

WeeSC:

onödigt att betala för något man kan få gratis genom några enkla klick

höhö [no-no]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

whooareuu:

höhö [no-no]

Som sagt, det är inte säkert att du kan spela upp filerna nån annanstans än på den enhet du laddade hem dom via. Tyvärr, att betala för musik är bland det dummaste man kan göra. (Om musiken är drm-infekterad)


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

DRM står för Digital Rights Management. [y]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

respons:

DRM står för Digital Rights Management. [y]

Wieee, nu vet jag [bigsmile] [y] [bigsmile] [bigcheers]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

respons:

DRM står för Digital Rights Management.

okej 🙁

aristoteles:

Som sagt, det är inte säkert att du kan spela upp filerna nån annanstans än på den enhet du laddade hem dom via. Tyvärr, att betala för musik är bland det dummaste man kan göra. (Om musiken är drm-infekterad)

Okej..Men är .dcf samma som drm? för jag köpte en låt med mobilen och det står: distribution: obegränsad och licensstatus:Upplåst kan jag överföra den till någon annan enhet

- - - - - - - - - - - - - - - - - Sammanslagning 1 - - - - - - - - - - - - - - - - -

im always going OT[zzz]


   
SvaraCitera

respons:

DRM står för Digital Rights Management. [y]

...men handlar i själva verket om Digital Restrictions Management.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Gentlernen:

...men handlar i själva verket om Digital Restrictions Management.

Fyndigt. [zzz]


   
SvaraCitera

När började dom med DRM? Kasst.


   
SvaraCitera

respons:

Fyndigt. [zzz]

På vilket sätt menar du att en teknologi vars syfte är att begränsa vad du kan göra med din egendom handlar om rättigheter?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Gentlernen:

På vilket sätt menar du att en teknologi vars syfte är att begränsa vad du kan göra med din egendom handlar om rättigheter?

Haha, jag kan väl ha samma åsikt som du men ändå tycka att det var en kass ordvits. [bigsmile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

respons:

Haha, jag kan väl ha samma åsikt som du men ändå tycka att det var en kass ordvits. [bigsmile]

Inte en ordvits, det var sanning.


   
SvaraCitera