Aviseringar
Rensa alla

musik studio


Ämnesstartare

Hejsan

joo det är så att jag ska skaffa en ny musikstudio på internet och undrar vilka som finns och vilka som är bäst...[smile]


   
Citera

Vad skall det användas till? Vad behöver du?

Rekommenderar annars att du går ner till en 4sound-butik så kan du testa grejerna. Finns även 4sound.se


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Buddah:

Vad skall det användas till? Vad behöver du?

Rekommenderar annars att du går ner till en 4sound-butik så kan du testa grejerna. Finns även 4sound.se

Rocknrolla

En studio som jag kan göra musik på. Har redan lite erfarenheter men vill gärna veta vilka program andra använder.[confused]


   
SvaraCitera

   
SvaraCitera

Sovande:

En studio som jag kan göra musik på

Ja men alltså, vill du ha mycket samplingar? Eller skall du bara spela in och redigera? Finns liksom en hel del att tänka på ;p


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Buddah:

Ja men alltså, vill du ha mycket samplingar? Eller skall du bara spela in och redigera? Finns liksom en hel del att tänka på ;p

hm sant joo jag vill ha mycket samplingar[y]

My dreams are her:

http://forum.studio.se/

Festina lente!

danke


   
SvaraCitera

Sovande:

hm sant joo jag vill ha mycket samplingar

FL Studio är nog bra då, om du kör PC. Övrig utrustning beror ju lite på vad du tänkt spela in.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Buddah:

FL Studio är nog bra då, om du kör PC. Övrig utrustning beror ju lite på vad du tänkt spela in.

Joo det var fl studiio som jaf hade, men jag har tröttnat och vill ha ett nytt 🙂


   
SvaraCitera

Sovande:

Joo det var fl studiio som jaf hade, men jag har tröttnat och vill ha ett nytt 🙂

Cubase finns också, men jag tycker det är mer passande om man spelar in mycket med instrument och dylikt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Buddah:

Cubase finns också, men jag tycker det är mer passande om man spelar in mycket med instrument och dylikt.

okej tack [smile]


   
SvaraCitera

Tråden låst på grund av inaktivitet


   
SvaraCitera