Aviseringar
Rensa alla

Musikblogg


Ämnesstartare

http://ordattalskamed.devote.se/

Försöker med att skriva om musik. Det är så förbannat tråkigt att skriva om sej själv osv.

Men till det väsentliga... vill ha feedback kort och gott.
Ska jag fortsätta, lägga av? Bättra på nått eller skjuta mig?
Bara säg så ska det nog bli bra[smile]


   
Citera
Ämnesetiketter

tyvärr finns det ju hur många sådana bloggar som helst och jag kan inte se att din står ut i mängden.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

framtidstron är död:

tyvärr finns det ju hur många sådana bloggar som helst och jag kan inte se att din står ut i mängden.

Har knappt läst några musikbloggar.. så har svårt att jämföra.
Men ska tänka på det[smile]


   
SvaraCitera

sorry men verkar inte vara nåt specielt

dock så är jag otroligt svår att imponera med bloggar, har bara funnits en blogg som också var om musik som jag gillade otroligt mycket men den är borta nu och jag kan inte hitta den [sad]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

patrick bateman:

dock så är jag otroligt svår att imponera med bloggar, har bara funnits en blogg som också var om musik som jag gillade otroligt mycket men den är borta nu och jag kan inte hitta den

finns ju PSL förstås... men det har ju liksom SVT bakom ryggen [sad]


   
SvaraCitera

Vill inte vara den som är den. Säger det här för din skull.
Designen är vidrigt ful.


   
SvaraCitera

Blev lite uttråkad.
Men kämpa på du, finns säkert någon som vill läsa.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

antrax:

Blev lite uttråkad.
Men kämpa på du, finns säkert någon som vill läsa.

Skall kanske börja skriva på dagen.. eller när man är mindre rastlös. Då blir det kanske mera text och intressantare framför allt[smile]

stereo total:

Vill inte vara den som är den. Säger det här för din skull.
Designen är vidrigt ful.

Oh nä, säg vad du än vill.. men designen är det sista jag tänker byta[no-no]


   
SvaraCitera

Istechetvåpunktnoll:

finns ju PSL förstås... men det har ju liksom SVT bakom ryggen

sorry ingen aning om vad det är


   
SvaraCitera

Istechetvåpunktnoll:

eller när man är mindre rastlös

Kan vara bra ja. Om du vill att bloggen ska bli bra så tycker jag att du ska sätta en viss lägsta-standard på inläggen.

Istechetvåpunktnoll:

Då blir det kanske mera text och intressantare framför allt[smile]

Obs: Som van bloggläsare kan jag säga att det är väldigt svårt att fastna för en blogg med wall of text eller många långa videor.
Bilder! Flirta med läsaren, få den att bli tillräckligt intresserad för att orka börja läsa texterna som faktiskt innehåller något.
Det är lättare att få fler läsare när man redan har många, därför är det viktigast i början att verkligen fånga folk. Slagkraftiga rubriker, snygg design på bloggen och många bilder.
Kommentera andras bloggar för att skapa ett nätverk, och då inte bara med; "Hej, vilken fin blogg du har. Kika gärna in på min om du vill", för det är bara astråkigt.

stereo total:

Designen är vidrigt ful.

Istechetvåpunktnoll:

men designen är det sista jag tänker byta[no-no]

Fast den är viktig. Tar man två likvärdiga bloggar text- och bildmässigt, men den ena har snyggare design. Självklart väljer folk att läsa den snyggare.

Nu får jag det att låta som att jag är en expert, vilket jag verkligen inte är. Detta är bara några av många tips som kanske kan fungera... om du har tur, och faktiskt vill ha en stor läsarkrets.
Skriver du mest för din egen skull så kvittar det ju faktiskt hur du gör det, bara det känns bra.


   
SvaraCitera

Istechetvåpunktnoll:

Oh nä, säg vad du än vill.. men designen är det sista jag tänker byta[no-no]

Men det finns inget estetiskt tilltalande i den alls. Fruktansvärd. Ser väldigt amatörmässig ut också.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

stereo total:

Men det finns inget estetiskt tilltalande i den alls. Fruktansvärd. Ser väldigt amatörmässig ut också.

DU KAN VA AMATÖRMÄSSIG [mad]

Ska bara göra lite reklam.. så den här tråden blir låst. Pallar inte konstruktiv kritik.. spränger upp bloggen.[sad]

Tjena, detta är mina kusiners kompisar från Amerika.. dom ville gärna veta vad den svenska publiken tyckte.
PS, köp deras nya album!!

http://www.myspace.com/thecrossfyre


   
SvaraCitera

Istechetvåpunktnoll:

DU KAN VA AMATÖRMÄSSIG [mad]

Ska bara göra lite reklam.. så den här tråden blir låst. Pallar inte konstruktiv kritik.. spränger upp bloggen.[sad]

Men alltså, du startade väl tråden för att få feedback? Vad förväntade dig egentligen?


   
SvaraCitera

ÄR LITE SUR NU


   
SvaraCitera

"Så om du vill dricka öl med dina kompisar och bara lira spelkonsol"'

😀 hundra poäng


   
SvaraCitera