Aviseringar
Rensa alla

musikhjälpen?


Ämnesstartare

när jag var ute på stan idag för att möta upp en vän, så kom det upp en äldre man som visade mig en broschyr och han började snacka om något, som han kallade för "musikhjälpen". som skulle vara sorts insamling för människor på flykt. är det någon som har hört något mer om det här musikhjälpen?

jag hade ganska bråttom när han försökte snacka med mig eftersom jag redan var rejält försenad så jag hann aldrig uppfatta allting han sa..[blush]


   
Citera
Ämnesetiketter

indiefan:

insamling för människor på flykt.

HAHAHA[y]
Säger som en god vän till mig, slänger hellre pengarna än att skänka bort dom!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

men, det låter väl som en bra idé. att önska låtar och ge till välgörenhet. kom igen, det är snart jul för fan!


   
SvaraCitera

Det är väl SR som håller i det?

Edit: Ja det är det:
http://www.sr.se/musikhjalpen
🙂

Man önskar låtar och skänker då pengar till radiohjälpen. Kan man gott göra i all julhets.


   
SvaraCitera

krautpop:

Man önskar låtar och skänker då pengar till radiohjälpen. Kan man gott göra i all julhets.

höhö, hinner inte (bästa jag kunde komma på)


   
SvaraCitera

martin312:

höhö, hinner inte (bästa jag kunde komma på)

Den var så där... 🙂


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

google is your friend.

Som någon redan sagt så är det SR som anordnar. Gå in på www.sr.se/musikhjalpen så kan du läsa mer om det.

Men till skillnad mot de som några skrivit så kostar det pengar att önska låtar. 50 kronor låten, du kan självklart skänka mer om du vill, och de går då till radiohjälpen som i sin tur stödjer diverse hjälporganisationer - läs mer på hemsidan -.

All musik som spelas på P3 och Din Gata mellan 19.00 den 13 december - 19.00 den 19 december kommer vara önskad genom Musikhjälpen.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

50 kronor var ganska mycket, jag hade tyckt det hade varit en bättre idé om det hade varit billigare, då skulle väl de säkert kunna många yngre..men 1 låt ska jag önska i varje fall [cool]


   
SvaraCitera

Ja, men för 50 kronor per låt så kanske vi slipper att Kent.nu mobiliserar sina fans och gör hela veckan till en "Enbart Kent på P3"-vecka. 🙂

Undrar om man kan önska en låt till någon som julklapp. Årets julklapp är ju en upplevelse sägs det... 🙂


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Oj, så deras fans är så trogna sitt favoritband 😛 Jag hoppas dock på en större blanding låtar. Såg för övrigt att man redan nu kan börja önska låtar till Musikhjälpen. Och då kan man (om man vill) få chansen att bli uppringd i direktsändning också 🙂 Så man kanske bör vara ute i god tid om man ska önska sig en låt?

- - - - - - - - - - - - - - - - - Sammanslagning 1 - - - - - - - - - - - - - - - - -

Jag såg premiären igår, var det några andra som kollade på den? Inslaget med Timbuktu i Afrika borde ju gjort ett ganska stort intryck på de allra flesta. Gjorde en låtönskning direkt efter det.


   
SvaraCitera
noja
 noja

Årets julklapp är utan tvekan Per Gessle's ukulele som går att vinna på samma sida [wink] så det så!


   
SvaraCitera
Bell
 Bell

krautpop:

Det är väl SR som håller i det?

Precis, och SVT, man kan se det på TV också [smile] Roligt att se lite radioprofiler..men förvirrande också. Man är så van att bara höra rösterna. Fick en liten chock av att se Hanna Fahl idag. Visste på ett ungefär hur hon såg ut med trodde att hon skulle vara snyggare, hon har sån snygg röst [blush]


   
SvaraCitera

Hanna Fahl är ju jättesöt. 🙂

Tycker det varit väldigt bra sändningar faktiskt. Måste vara sjukt svårt att hålla igång en hel vecka. Vi får väl se hur det går efter några dagar till.

Önskade två låtar idag. Det kan ni också gott göra. 🙂

- - - - - - - - - - - - - - - - - Sammanslagning 1 - - - - - - - - - - - - - - - - -

Nu fick de ju med jordskalvet på tv. Rätt kul.

http://www.sr.se/sida/Arkiv.aspx?programId=3286&artikel=2511099&date=2008-12-01

<object width="360" height="247"><param name="movie" value=" http://svt.se/embededflash/100082/1348657/play.swf"></param><param name="wmode" value="transparent"></param><param name="allowfullscreen" value="true"></param><param name="allowScriptAccess" value="always"></param><embed src=" http://svt.se/embededflash/100082/1348657/play.swf" type="application/x-shockwave-flash" wmode="transparent" allowfullscreen="true" allowScriptAccess="always" width="360" height="247"></embed></object>


   
SvaraCitera
noja
 noja

Har aldrig hört talas om Hanna Fahl..[blush] men jag såg lite idag på teven när Henrik Torehammar var med! Han verkar ha så mycket energi han, verkar vara jättesnäll [smile].
Jag har också önskat mig en låt, så skål för den krautpop [cheers]


   
SvaraCitera

indiefan:

här musikhjälpen?

Det går på tv... Vägra skänka för den där bögen är så sjukt irriterande. Och hon Kitty eller vad hon heter ser ut som en clown ._.


   
SvaraCitera