Aviseringar
Rensa alla

Musikprogram DAW


Ämnesstartare

Hejsan [smile]. Jag är i ett stort behov av en ny dator som klarar av att göra avancerad musik på. Jag har använt min halvdåliga laptop till att göra musik i fruity loops (FL studio) men datorns prestanda är allt för dålig för att klara av ett sådant avancerat program.

Så jag undrar om ni har några förslag på en dator som är bra nog för att klara att spela 30 spår samtidigt.

Tacksam för svar [wink]


   
Citera

Bygg en dator det blir billigare


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Burrito:

Bygg en dator det blir billigare

Jo det har jag hört att man kan göra, men tyvärr så har jag ingen tallang för sånt


   
SvaraCitera

äpplemuffins:

Tacksam för svar [wink]

http://forum.studio.se/


   
SvaraCitera

Fl studio är inte ett såpass advancerat musikprogram. Du måste verkligen ha en gammal burk om du inte kan köra Fl studio, ens med 30 kanaler.


   
SvaraCitera

PlasticNeon:

Fl studio är inte ett såpass advancerat musikprogram

Andra DAW:s är mycket mer avancerade, ellerrr?[rolleyes]


   
SvaraCitera

PlasticNeon:

Fl studio är inte ett såpass advancerat musikprogram. Du måste verkligen ha en gammal burk om du inte kan köra Fl studio, ens med 30 kanaler.

vadå, bara för att ett musikprogram inte är "så advancerat" så kräver det inte mer av datorns prestanda för att spela upp 30 spår.
Det handlar mycket om hur man använder sina pluggar och om man är noga med att använda bussar så mycket det går, för att spara på datorns kraft.


   
SvaraCitera

förlåt, "mindre av datorns prestanda" menade jag.


   
SvaraCitera

Burrito:

Andra DAW:s är mycket mer avancerade, ellerrr?

japp


   
SvaraCitera

Tornapart:

vadå, bara för att ett musikprogram inte är "så advancerat" så kräver det inte mer av datorns prestanda för att spela upp 30 spår.Det handlar mycket om hur man använder sina pluggar och om man är noga med att använda bussar så mycket det går, för att spara på datorns kraft.

Jo visst gör det det. kan man spela in i högre än 48 i FL studio? Kan man byta till en dithered mixer? Har den en bra AD algoritm som inte genererar massa över och undertoner? Visserligen ligger dessa på typ -70 db så man har massa headroom men ibland går det faktiskt att höra.


   
SvaraCitera