Forumet - Muskler

Muskler

208 0 17
Gokväll snorungar[wink]

Det är så att jag simmat tidigare idag (inomhus ofc.), hah, och så märkte jag att mina ben knappt orkade tre längder (musklerna på framsida lår). Enligt folk omkring använde jag rätt teknik och så men dom sade att jag bör träna benen, meeeen det gör jag ju redan. Varje dag i ca. 40 min kör jag motionscykel på trögaste växeljäveln FORT som självaste fan, trodde detta räckte för att få starkare och uthålligare ben[confused] men icke. Så, vet ni kanske vad problemet kan sitta i??
Värt att nämna är ju att jag simmar "krål".

//Royalflush

peace out and in[bigcheers]

Spana också in:

royalflush:

Hah, skrev du bara skrivandets skull?[tired][confused][chocked][wink]


HEHE. nej. inte riktigt.

men seriöst, är nog inte så bra att cykla hårt varje dag. musklerna behöver vila. annars är dock cykling bra, du får ju uthålliga muskler. så fortsätt med det typ varannan dag, och någon dag kör du styrketräning för benen o bara lite cykling som uppvärmning t.ex.
Det är klart att du får starkare ben av cyklingen, men som någon tidigare nämnde så tränar du mer dynamiskt än statiskt på cykel. Du blir alltså mer uthållig, snarare än explosivt starkare.

Mitt benpass:

Marklyft (105-120kg)

Utfall med kettlebells (16-20kg var)

Lårcurl på boll

Stående vadpress (full mag) supersettat tillsammans med fristående vadpress på pall

Tre set på varje övning, minst 10 rep, förutom utfallen (minst 20 rep)

Det är mitt nuvarande benpass som sagt, men jag byter varannan månad. Är jävligt nöjd med detta upplägg iallafall. Om man vill göra det mindre avancerat kan man till exempel ersätta utfallen med fristående benböj med stång, eller om man vill ha ännu mer basic så; benpress.

Viel glück!