Aviseringar
Rensa alla

Muslimer begår nya hatbrott


Ämnesstartare

I Malmö händer det att judar attackeras och kränks. Somaliska Mona Walter konverterade till Kristendomen i Sverige, och nu lever hon dödshotad av svenska muslimer. Mona skriver att hon vill ''försöka rädda mitt folk från islam''.

www.dagen.se/vardag/mona-ger-mod-at-kristna-somalier/

Är det en slump att muslimer begår dessa brott? Nej.

Är det en slump att många sverigedemorkater har uttalat sig rasistiskt? Nej.

Återigen visar detta att precis som Avpixlat är präglat av hat och hot om våld, och precis som rasister och homofober dras till sverigedemokraterna, så är också islam en grogrund för hat. Men få vågar diskutera detta. Muslimer är en utsatt grupp. Dessutom är de religiösa. Många anser att det är okej att vara intolerant - men bara om man är religiös.

Kristendomen är knappast ett bättre alternativ, eftersom det bästa alternativet är att vara ateist, men svensk kristendom (specifikt svenska kyrkan) är nog den bästa religionen av dem alla.


   
Citera
mynona

Icke organiserad religion är nog den bästa av dem alla, om man ska diskutera vilken religion som är "bäst". Ja, visst är det en känslig fråga, och det borde det inte vara. den är känslig för att den monopoliseras av sd, och just det gynnar sd/dylika. det blir en ond cirkel. jag vet inte vad jag ska säga om den saken i övrigt


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

stoppa pressarna! 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Patrick: att vara ateist, men svensk kristendom (specifikt svenska kyrkan) är nog den bästa religionen av dem alla.

vet inte om de är så, de är väldigt mycket förtryck och rasistiska strukturer inbyggt in det. säkert andra dåliga saker med


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Har nog, vid närmare eftertanke, aldrig stött på en Patrik som verkat som en vettig individ. Intressant. 

Still looking.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

xxxx: strukturer inbyggt in det

Det finns ingen ''struktur''  inom ateism.
Ateism är ingen världsåskidning. Det enda ateism innebär är att man inte tror på en gud eller olika gudar.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Patrick:

Det finns ingen ''struktur''  inom ateism.
Ateism är ingen världsåskidning. Det enda ateism innebär är att man inte tror på en gud eller olika gudar.

förlåt men kommenterade om kristendom, det andra blir lite krångligt att ta upp här


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ok ja då håller jag med dig, ennie


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

förtryck av judar är väldigt anti-muslimskt 


   
SvaraCitera

GamerAdam:
förtryck av judar är väldigt anti-muslimskt 

Varför fördrev Muhammed judarna då?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

presidente:

Varför fördrev Muhammed judarna då?

Muslimer blev torterade och förtryckta på den här tiden, Summayah (en martyr i islam) fick ett spjut uppkört genom hennes privata del, 

Muhammed hade ett kontrakt med judarna på den tiden, men judarna slöt kontrakt med islams fiender


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

presidente:

Varför fördrev Muhammed judarna då?

sumayyah (en martyr i islam) fick ett spjut uppkörd genom hennes privata del, muslimer blev torterade och förtryckta på den tiden

Muhammed hade freds-kontrakt med dom Judiska stammarna på den tiden, tills dom slöt kontrakt med Islams fiender 

Det står i koranen att man ska respektera andras religioner och övertygelser, i trosfrågor ska tvång aldrig förekomma


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Patrick: svensk kristendom (specifikt svenska kyrkan) är nog den bästa religionen

hahahah nej. Dagens skämtMycket glad

1. Vad baserar du detta på?
2. Hade du varit så "anti-religiös" och "vetenskaplig" som du vill att folk ska tro att du är så hade du inte pekat ut någon religion som "bäst".

Hjärta


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

det är dom dräggen som ligger på gatan och tigger pengar samt våldtar massvis 

                               MEN SATAN I GATAN OM MAN SÄGER TILL DOM FÖR DÅ ÄR DU NORDENS STÖRSTA RASIST 

så vi kan helt enkelt inte göra nåt annat en att konvertera till islam 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Storchen84: 1. Vad baserar du detta på?

En del verkar tro att kristendomen är en homogen tro. Svenska Kyrkans kristendom är en SÄRART - men på ett BRA sätt. Detsamma kan du inte säga om kristendomen i England, USA, och många, många andra länder. Svenska kyrkans tro är extremt präglad av det sekulära samhällets värderingar. svenska kyrkans syn på abort, och homosexualitet, te.x. är inte förenlig med kristendomen i stort.  De flesta kyrkor tar avstånd från både likkönade giftemål och regnbågsjesus. Kristendom för många svenskar innebär något mysigt. Kristna traditioner, som tex julafton, giftemål, eller begravning... men svenskar i allmänhet är långt ifrån religiösa. Det är därför svenska kyrkan har förändrats. Det fungerar nämligen inte att ha en officiel kyrka som predikar om att homosexualitet är en synd, i ett land som sverige, och samtidigt förvänta sig att kyrkan ska växa...

Storchen84: 2. Hade du varit så "anti-religiös" och "vetenskaplig" som du vill att folk ska tro att du är så hade du inte pekat ut någon religion som "bäst".

Jag är inte ''anti-religiös'' och jag vill inte att folk ska tro det heller.
Svenska kristendomen (svenska kyrkan) är den bästa religionen enligt mig därför att den är mest moderniserad. Den innehåller mest modern moral därför att som jag sa - den är präglad enormt mycket av ett samhälle som är sekulärt.

Jehovas Vittnen, Plymouthbröderna, eller kristna i USA (I USA tror för övrigt nästan hälften av befolkningen att jorden är mindre än 10,000 år gammal.)


   
SvaraCitera