Aviseringar
Rensa alla

Muslimer blir sura över att tvinga anpassa sig till det svenska samhället - DO anmäler.


Ämnesstartare

träsk_lord:

han hatar muslimer

det är ju knappast någon nyhet. men inte heller det är en åsikt som uttrycks eller argumenteras för.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

dazed_and_confused:

religiösa tokar [zzz]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Leijonsparf:

du uttryckte inga åsikter. lägg fram en åsikt som går att ta ställning till.

Du kan se vad jag anser om saken längst ner i trådstarten.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Finns ju skolor i Malmö där man endast serverar halal-kött. Har ni tänkt på det? Där finns inga kött alternativ för svenska barn!


   
SvaraCitera

Arazoid:

Finns ju skolor i Malmö där man endast serverar halal-kött. Har ni tänkt på det? Där finns inga kött alternativ för svenska barn!

Svenska barn kan äta det också, dock så är halal slaktningen så hemsk så den borde ej finnas.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Sming:

Du kan se vad jag anser om saken längst ner i trådstarten.

jaha. så du tycker alltså synd om muslimerna? det var ju lite otippat. vad anser du om den berörda familjens och skolans respektive åsikt i den aktuella frågan?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Arazoid:

Finns ju skolor i Malmö där man endast serverar halal-kött. Har ni tänkt på det? Där finns inga kött alternativ för svenska barn!

Det är dåligt utav helt andra anledningar än att inget köttalternativ finns för svenska barn. Försöker du göra någon slags poäng så gör du det anmärkningsvärt dåligt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

mediakatt:

Det är dåligt utav helt andra anledningar än att inget köttalternativ finns för svenska barn. Försöker du göra någon slags poäng så gör du det anmärkningsvärt dåligt.

Det lilla jag fick utav din "poänglösa" mening var att du verkar anse att svenska barn inte skulle ta åt sig om de visste något om halal slakt? På samma princip skulle inte muslimerna ta åt sig om de trodde att vanligt kött var halal-slaktad. En hel massa svenskar, inte bara djurvänner, skulle känna sig kränkta om de visste vad halal-slakt innebad. Halal-slakten är i allra högsta grad djurplågeri och moraliskt förkastligt!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

religionsfrihet, det är allt jag har att säga.
är svenskarna inte nöjda med den lagen, kan de dra härifrån[wink]

tvungen att skriva det där fastän jag inte pallat mig igenom texten, ursäkta mig.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Leijonsparf:

jaha. så du tycker alltså synd om muslimerna? det var ju lite otippat. vad anser du om den berörda familjens och skolans respektive åsikt i den aktuella frågan?

Det är naturligtvis förfärligt att muslimer av alla grupper som har det exceptionellt svårt att anpassa sig till det svenska samhället ska behöva göra det. i sann solidarisk anda bör man ju gå med på vilka krav dom än ställer till oss svenskar, oavsett om det gäller bidrag eller något så simpelt som ett extra valaltenativ på skolmenyn.

Jag hoppas ju innerligt att den berörda familjen och alla andra muslimska kravmaskiner i området kan driva igenom fallet så att dom kan få lite extra fickpengar och på så vis ge dom berörda upprättelse gentemot det svenska rasistkollektivet som den vidriga svenska rektorn representerar. Vi vet ju sedan innan att när det kommer till folk av utländsk bakrund så arbetar DO med stor effektivitet, och sånt är ju bra och uppskattat för att på lång sikt arbeta väck den djupt rotade rasismen som idag finns inom väldigt många svenskar. Gör DO sitt jobb, och det förväntar jag, så kommer rättvisan att skipas. Skolans agerande är i sin tur väldigt osmakligt och bevisar hur högerextremismen växer sig starkare i skuggan av sverigedemokraternas framgångar. Så där gör man inte, man har som rektor och som svensk en skyldighet att tillgodose muslimkollektivet med dom behov som krävs. vilket jag även påtalade lite längre upp i inlägget. Men tyvärr är det väl som så att det är något som skolan tillåts avgöra själva, kanske kan man genom krav från unga och intelektuella och allmäna påtryckningar från muslimer och andra antirasister få tillbaka tilläggsmenyn åt dom drabbade.[smile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Arazoid:

Det lilla jag fick utav din "poänglösa" mening var att du verkar anse att svenska barn inte skulle ta åt sig om de visste något om halal slakt?

Arazoid:

Halal-slakten är i allra högsta grad djurplågeri och moraliskt förkastligt!

Jag kan inte riktigt bestämma mig för om det är skrattretande eller vidrigt att du tror att den del av köttindustrin som inte inkluderar halalslakt är något annat än djurplågeri.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Sming:

Jag hoppas ju innerligt att den berörda familjen och alla andra muslimska kravmaskiner i området kan driva igenom fallet så att dom kan få lite extra fickpengar och på så vis ge dom berörda upprättelse gentemot det svenska rasistkollektivet som den vidriga svenska rektorn representerar

det känns fint att du förtydligat. själv så tycker jag att skolan resonerat helt rimligt, och att religionsfriheten knappast är hotad för att elevers religiöst motiverade kostvanor tillgodoses på ett sätt som exkluderar kött, och att föräldrarnas reaktion är helt och hållet orimlig. detta om något är väl ett tecken på att integreringen fungerar, för i de matkulturer från mellanöstern och arabvärlden som jag är bekant med (om vi nu antar att de är från dylika kulturer) så är det inte fixeringen vid kött till varje måltid alls lika stor som i sverige, alldeles oavsett vilken religion personen i fråga råkar tillhöra. att de gnäller är självklart korkat, men som jag påvisat så är det snarare ett tecken på att försvenskningen gått ett steg för långt, än tvärtom.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

vissarionovitj:

tycker inte att det borde serveras något kött i skolmatsalar överhuvudtaget.

+1

Rödingajävel:

Problemet är förslavandet och massproduktionen av andra djurarter och djurhållningen i sig, inte under vilka former det sker. Muslimer ska som alla andra religiösa inte särbehandlas åt varken det ena eller det andra hållet,

+1

Rödingajävel:

Men vi vet nog alla varför just du väljer att starta en tråd om detta.

+1

Sming:

att vi svenskar ska anpassa oss efter dom och inte tvärtom,

Lulz?

Arazoid:

Finns ju skolor i Malmö där man endast serverar halal-kött. Har ni tänkt på det? Där finns inga kött alternativ för svenska barn!

Lulz? Kan inte "svenska barn" äta halalkött om de nu nödvändigtvis ska käka kött i skolan?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Leijonsparf:

det känns fint att du förtydligat. själv så tycker jag att skolan resonerat helt rimligt, och att religionsfriheten knappast är hotad för att elevers religiöst motiverade kostvanor tillgodoses på ett sätt som exkluderar kött,

mediakatt:

Jag kan inte riktigt bestämma mig för om det är skrattretande eller vidrigt att du tror att den del av köttindustrin som inte inkluderar halalslakt är något annat än djurplågeri.

Tror att er blivande dotter kommer bli den mest episka människa någonsin skådad.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Stringburka:

Lulz? Kan inte "svenska barn" äta halalkött om de nu nödvändigtvis ska käka kött i skolan?

Varför kan inte muslimerna äta vanligt kött om de nu nödvändigtvis ska käka kött i skolan?? Det är precis som Jimmie Åkesson säger att det svenska samhället håller på att anpassa sig efter islam!


   
SvaraCitera