Aviseringar
Rensa alla

Muslimsk 16 årig tjej har pojkvän


Ämnesstartare

Jag har en pojkvän.. Mina föräldrar vet ingenting, jag och min kille har inte varit tillsammans länge men däremot har vi tyckt om varandra ett bra tag. Mina föräldrar vet inte ens om att han existerar.. Jag har helt ärlig aldrig känt såhär för en kille förut och vet darför inte hur jag ska göra med mina föräldrar.. Är man muslim är förhållanden inte tillåtna.. Mina föräldrar inte inte så religösa men när det gäller killar är det strikt förbjudet..Min pojkvän vet hur det ligger till och han respekterar verkligen vår religon, dock vill han inte smyga med vårat förhållande och det vill inte jag heller.. Jag vill att mina föräldrar ska ge honom en chans.. Jag måste helt enkelt prata med de men vet inte riktigt hur jag ska säga det, min kille säger att han kan gå med på vad som helst bara vi kan va tsm. Jag tror att min mamma skulle förstå men inte min pappa.. Men vill liksom inte berätta och riskera att de inte tillåter det för då kommer jag aldrig kunna träffa honom eftersom de då kommer fatta att vi smyger med det.. Vad ska jag göra?


   
Citera

det är bra.

det viktiga är att man förstår att "fuck the police" gäller alla som bestämmer och inte bara själva polisen. det är också viktigt att inte tolka ordet fuck bokstavligt. man ska snarare avhålla sig från att reproducera bestämmarnas gener. 

detta för oss osökt till frågan: är din pojkvän en bestämmare?


   
SvaraCitera

Varför är din pappa emot att du mår bra och är förälskad ? 

Jag har inget emot Islam ,bara folk som utnyttjar sina åsikter och Tro/handlingar för att trycka ner andra och ha det som makt medel.  påståenden , vad jag vet så förbjuder inte Koranen kärlek mellan man och kvinna 🙂 

Mer syfte på djupa intima saker innan gifte mål ,men kärlek är ju mer än det 🙂 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Aaron:
Varför är din pappa emot att du mår bra och är förälskad ? 

Jag har inget emot Islam ,bara folk som utnyttjar sina åsikter och Tro/handlingar för att trycka ner andra och ha det som makt medel.  påståenden , vad jag vet så förbjuder inte Koranen kärlek mellan man och kvinna 🙂 

Mer syfte på djupa intima saker innan gifte mål ,men kärlek är ju mer än det 🙂 

Jag antar att han är emot förhållande just pga det intima, han förstår väll att när man har förhållande i min ålder förekommer intima grejer.. 


   
SvaraCitera

filmfreak123:

Jag antar att han är emot förhållande just pga det intima, han förstår väll att när man har förhållande i min ålder förekommer intima grejer.. 

Det bästa du nog kan göra är nog att bjuda in din kille hem till dig så han får din fars respekt det tror jag ni kommer vinna  mkt på ^^ 
nah ..dålig ide killkompisar väcker ju misstankar också 😛 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Aaron:

Det bästa du nog kan göra är nog att bjuda in din kille hem till dig så han får din fars respekt det tror jag ni kommer vinna  mkt på ^^ 
nah ..dålig ide killkompisar väcker ju misstankar också 😛 

Ja precis.. Men innan jag bjuder hem honom måste de få reda på att han ens existerar, men vågar liksom inte sätta mig ner med de och berätta allting..


   
SvaraCitera

nice      


   
SvaraCitera

filmfreak123:
Jag har en pojkvän.. Mina föräldrar vet ingenting, jag och min kille har inte varit tillsammans länge men däremot har vi tyckt om varandra ett bra tag. Mina föräldrar vet inte ens om att han existerar.. Jag har helt ärlig aldrig känt såhär för en kille förut och vet darför inte hur jag ska göra med mina föräldrar.. Är man muslim är förhållanden inte tillåtna.. Mina föräldrar inte inte så religösa men när det gäller killar är det strikt förbjudet..Min pojkvän vet hur det ligger till och han respekterar verkligen vår religon, dock vill han inte smyga med vårat förhållande och det vill inte jag heller.. Jag vill att mina föräldrar ska ge honom en chans.. Jag måste helt enkelt prata med de men vet inte riktigt hur jag ska säga det, min kille säger att han kan gå med på vad som helst bara vi kan va tsm. Jag tror att min mamma skulle förstå men inte min pappa.. Men vill liksom inte berätta och riskera att de inte tillåter det för då kommer jag aldrig kunna träffa honom eftersom de då kommer fatta att vi smyger med det.. Vad ska jag göra?

Berätta inte. 


   
SvaraCitera

Svår situation, vet inte riktigt hur du ska göra. Hoppas någon med erfarenhet kan svara.

Tänkte fråga om en grej bara. Du skriver att det handlar om din religion. Tycker du själv att det är fel för er att träffas? Om du inte tycker det så är det ju inte din religion utan det är deras religion (dina föräldrars). Bara för att du är född in i en familj med en religion så behöver du inte kalla det din egen. Kan förstå att du gör det med din familj då de kan bli sårade/arga om du inte säger att det är din religion men jag tänker just ut till allmänheten , till exempel här. Du är helt fri att välja vad du vill tro på, kom ihåg det!


   
SvaraCitera

Allt hänger väl på hur de skulle reagera. Berätta för din mamma först.


   
SvaraCitera

Om han är muslim är det väl lugnt, men om han är kristen tex då kan det ju bli svårare att förhållandet ska accepteras. 


   
SvaraCitera

filmfreak123:

Jag antar att han är emot förhållande just pga det intima, han förstår väll att när man har förhållande i min ålder förekommer intima grejer.. 

bjud hem honom som en vän först och se hur de reagerar^^ om du sen säger till de att ni ska träffas så fattar de att han är här för att stanna. efter att tag kanske de vänjer sig


   
SvaraCitera